پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 مرداد 1397 ساعت 20:05:: شناسه خبر: 38979

پرواز قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد

ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ مردادماه با حضور اعضای این ستاد و به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ مردادماه با حضور اعضای این ستاد و به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد البته نهیب‌های متولیان امر در زمینه قیمت مرغ حتی ۲۴ ساعت جواب نداد و اتحادیه مرغ‌داران با یک تصمیم تمام تصمیمات ستاد تنظیم بازار را بی نتیجه گذاشت.

در این نشست داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قیمت مرغ کشتار روز کیلویی ۹۵۰۰ تومان است، گفت: هرگونه افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ بیش از قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار در این استان ممنوع است.

جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این نشست تاکید می‌کند: مخالف افزایش قیمت مرغ با قیمت بیش از ۹۵۰۰ تومان هستیم و هماهنگی‌های لازم برای وارد کردن مرغ دولتی انجام شود که قیمت هرکیلو مرغ منجمد در مرکز استان ۶۷۰۰ و در شهرستان‌ها ۶۷۵۰ تومان است.

اما بررسی‌ خبرنگاران از شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد نهیب مسئولان و متولیان امر در ستاد تنظیم بازار کارساز نبوده و اتفاقا وضعیت نیز بدتر شده است تا جایی که مرغ کشتار روز در بازار نیست و مرغ منجمد ۹ هزار تومان فروش می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اتحادیه مرغ داران استان از مرغداری‌ها خواسته از ورود مرغ به بازار خوداری کرده تا مسئولان مجبور به تن دادن به خواسته آنان یعنی قیمت بیش از ۱۰ هزار تومان شوند.

ملک محمد کیانی از اهالی شهر یاسوج می‌گوید: بعد از ساعت‌ها گشتن مغازه به مغازه به دنبال پیدا کردن مرغ کشتارروز، مجبور شدن مرغ منجمد با قیمت ۹ هزار تومان خرید کنم.

دخالت در بازار کار را خراب‌تر کرد

معاون امور دام سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هر وقت در بازار دخالت می‌کنیم وضعیت بدتر می‌شود، گفت: قیمت مرغ همچون سایرکالاها نیز باید بالا برود وقتی که ذرت از ۱۱۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان و سویا از ۱۵۰۰ تومان به ۲۷۰۰ تومان رسیده است.

محمدجعفر طالبیان‌پور  با اشاره به اینکه امیدوارم موضوع کمبود مرغ کشتارروز در بازار استان فردا برطرف شود، افزود: هیچ راهی جز افزایش قیمت مرغ وجود ندارد.

وی تصریح کرد: البته تنش گرمایی در کمبود مرغ بی تاثیر نبوده و ارزانی قیمت مرغ نیز سبب شد که برخی مرغداران جوجه ریزی نداشته باشند که این مسئله در کمبود فعلی بی تاثیر نبوده است.

طالبیان‌پور با تاکید بر اینکه قیمت مرغ کشوری بوده و ما نمی‌توانیم قیمت تعیین کنیم، اظهار داشت: اینکه بگوییم وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته باید قیمت مرغ از ۹۵۰۰ تومان نگذرد منطقی نیست زیرا مسائل مختلفی در تعیین قیمت دخیل هستند.

مرغ وارد می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده امشب مرغ مورد نیاز از طریق کشتارگاه‌های استان وارد بازار می‌شود و در این زمینه مشکلی نداریم.

داریوش دیدوده بیان کرد: مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و عاملان ساماندهی و فردا مشکل کمبود مرغ کشتارروز در بازار برطرف می‌شود.

به طور حتم بدون تعامل با مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و عاملان توزیع مرغ کشتارروز و نظارت دقیق و مستمر بر بازار امکان ساماندهی و کنترل قیمت معقول و منطقی وجود ندارد.

گزارش از مرضیه نصرت‌زاده/تسنیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت