پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 مرداد 1397 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 39009

گفت وگوی صدای جنوب با خبرنگار برتر شهرستان کهگیلویه

با توجه به نزدیک شدن به ۱۷ مرداد روز خبرنگار پایگاه خبری صدای جنوب به معرفی خبرنگاران باسابقه و فعال شهرستان کهگیلویه می پردازد. 

پایگاه خبری صدای جنوب:

اینکه خبرنگاران  کهگیلویه از بهترین های این حرفه در استان هستند سخن بیهوده ای نیست و اگر از صاحب نظران در این حوزه پرسیده شود قطعا برای خبرنگاران کهگیلویه بویژه افرادی چون حسین خدمتی ،امیررضا برنگ پور ،طیبه السادات سعادتی مریم پیروزان و… احترام قائل خواهند شد .

به گواه مدیران استانی خبرگزاری های فارس، ایرنا ،تسنیم و ایسنا اگر بخواهیم از موفقیت انها در سطح کشور اشاره کنیم بی شک گزارش های خواندنی خبرنگارانی چون سعادتی، برنگ پور، خدمتی وپیروزان تاثیر چشمگیری داشته اند.

هرچند در این بین نباید از توانمندی سایت های خبری شهرستان وخبرنگاران پرتلاش انها غافل شویم.

ازاین رو با توجه به نزدیک شدن به ۱۷ مرداد روز خبرنگار پایگاه خبری صدای جنوب دراین هفته به معرفی خبرنگاران باسابقه و فعال شهرستان کهگیلویه می پردازد.

گفت وگوی صدای جنوب باطیبه السادات سعادتی در زیر می اید.

طیبه السادات سعادتی خبرنگار خبرگزاری فارس،
کار خبری را از سال ۸۸ با همکاری در نشریه ستاد نماز جمعه دهدشت «ندای جمعه» آغاز و اخبار داخلی دفتر و ستاد نماز جمعه را در سایت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پوشش می دادم.

نحوه ورود به حوزه خبرنگاری.. 

سال ۹۱ از طریق یکی از دوستان به خبرگزاری فارس معرفی شدم و از آن زمان تاکنون بعنوان خبرنگار فارس فعالیت دارم و با پایگاه خبری فریاد جنوب نیز همکاری میکنم.

 حرفه خبرنگاری ازنگاه شما…

واقعیت این است که خبرنگار مطالبه گر خواسته ها و نیازهای جامعه محسوب می شود جامعه ای که از رسانه محروم باشد نمی تواند شکوفا شود.

جایگاه رسانه…

جایگاه رسانه هنوز آنطور که باید نهادینه نشده است. همواره در جلسات و بویژه روز خبرنگار جمله «خبرنگار گوش شنوا و چشم بینا و پل ارتباطی مردم و مسیولان و فلان…»تکرار می شود اما در عمل متاسفانه به این جایگاه واقف نیستند و این پل ارتباطی میان مسیول و مردم گاهی با نقدهایی از عملکرد مسیولان از سوی خبرنگار قطع می شود! واگر تمجیدی از مدیر یا مسیول نباشد خبرنگار نکوهش می شود.

بعنوان عضو کوچکی از جامعه خبرنگاران همواره سعی داشتم بدون جانبداری و به دور از حب و بغض قلم بزنم .در کنار انعکاس خدمات دولت _که همان خدمات نظام محسوب می شود_ مطالبات مردم را به گوش مسیولان برسانم .

تاثیر گذاری اخبار و گزارش های اختصاصی… 

گزارش هایی از کمبودها و مشکلات شهرستان کار کردم بازخوردهای خوبی داشت.

بویژه گزارش هایی که در ۲۵کاروان سلامت جمعیت هلال احمر به محرومترین نقاط استان کارکردم برخی ازانها بازتاب  کشوری داشت و گره مشکلات مردم باز می شد.

در ادامه کار هم اگر توفیق داشته باشم در انجام رسالتم کوتاهی نخواهم داشت.

گزارش های تاثیرگذار… 

در جریان سفر مسیولان استانی و شهرستان به بخش چاروسا دختر نوجوانی که برای دیدار و کمک گرفتن از مسیولان خود را به امامزاده محمود (ع)رسانده بود سوژه گزارشم شد
زهرا آرایش زمانی که داشت در پخت نان محلی به مادر کمک می کرد بر اثر انفجار سیلندر گاز دچار سوختگی شده بود .
گزارشی از وضعیت این دختر نوجوان کار کردم و فراخوان کمک برای درمان دادم.
به لطف خدا و همت خیرین عمل های جراحی این دختر رایگان انجام شد.
در سفر دیگری که با کاروان سلامت هلال احمر به بخش دیشموک داشتیم از کودکان سوئ تغذیه ای رودسمه گزارش کار کردم ؛پس از آن کمکهای خیرخواهانه خیرین و نهادهای حمایتی به این روستای دورافتاده و محروم جلب شد.

با کاروان دیگری از هلال احمرشهرستان در یکی از روستاهای سوق کودک معلولی که بعلت کوتاهی پاهایش روی دست راه میرفت سوژه گزارشم شد و ویلچر برقی مورد نیاز این مورد هم با کمک یک خیر تامین شد.

 

انتظار از مسیولان.. 

مسیولان باید فکر اساسی برای خبرنگاران بکنند.

خبرنگاران از نظر معیشت ،بیمه و اشتغال مشکلات زیادی دارند و باید به انها کمک کرد.

اگر ادارات ما حتی بصورت نیمه وقت خبرنگاران را حمایت کنند بخش زیادی از دغدغه های انها برطرف می شود.

انصافا جناب اقای کاظمی جو رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دراین زمینه تلاش زیادی می کند وامیدواریم در دوره دکتر نیکبخت فرماندار جدید کهگیلویه ،خبرنگاران دغدغه معیشت ،شغل و بیمه نداشته باشند.

سخن پایانی,, 

از همه مدیران می خواهم که خبرنگاران را یاور خود بدانند و در جهت توسعه کهگیلویه وبرطرف شدن مشکلات ومعضلات موجود همکاری بیشتری باانها داشته باشند.

و از پایگاه خبری صدای جنوب نیز بابت این گفت وگو قدردانی میکنم.

پایگاه خبری صدای جنوب نیز برای خانم سعادتی آرزوی موفقیت بیشتری دارد. 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت