پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 مرداد 1397 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 39085

کاهش مشکلات کم آبی با صرفه جویی ۱۵ درصدی شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها با صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی هر خانوار و دستگاه اجرایی بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهرهای دارای تنش آبی کاهش می‌یابد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سیدعلی لدنی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره اهمیت صرفه جویی در مصرف آب شرب به خصوص در ماه های گرم سال اظهار کرد: همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی در قبال حفاظت از منابع آبی و مصرف بهینه آن مسئول هستند.

به گزارش صدای جنوب،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرار گرفتن کشور ما در اقلیمی نیمه خشک و افزایش جمعیت باعث شده است که نیازهای آبی افزایش یابد.

وی یادآور شد: این در حالی است که میزان نزولات آسمانی به شدت کاهش یافته است و این موضوع منابع تامین آب شرب را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی مصرف آب شرب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را سالانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: هزینه تمام شده هر مترمکعب آب شرب برای شرکت آب و فاضلاب استان حدود ۲ هزار تومان می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آب بهایی که مشترکین شرکت آب و فاضلاب پرداخت می کنند تنها ۳۰ درصد از هزینه تمام شده برای تولید هر مترمکعب است و مابقی این هزینه از طریق یارانه و منابع دولتی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: تنها با صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی هر خانوار و دستگاه اجرایی بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهرهای دارای تنش آبی کاهش می‌یابد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت