پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 مرداد 1397 ساعت 17:05:: شناسه خبر: 39210

جشن روز خبرنگار در یاسوج برگزار شد

آیین جشن روز خبرنگار عصر امروز(چهارشنبه) با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولان استان در یاسوج برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جشن روزخبرنگار در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است.

*این برنامه با همکاری خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شده است.
*در این آئین تعداد زیادی از خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاری ها، مدیران مسئول جراید و جمعی از مسئولان استان حضور دارند.

*خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان قبل از آغازرسمی برنامه خواستار معرفی نمایندگان سایت های خبری، خبرگزاری ها و روزنامه ها برای بیان مشکلات و درخواست های صنفی در مراسم شد.

*

کمایی نماینده سایت ها،علیبازی نماینده خبرگزاری ها ،مرادی نماینده روزنامه ها و کیانی نماینده خبرنگاران عضوخانه مطبوعات جهت ارایه پیشنهاد و درخواست های صنفی انتخاب شدند.
این درحالی است که دانشی مدیرمسیول روزنامه افکارمردم نسبت به این انتخاب معترض بود.

*
اجرای این جشن را ازادی از مجریان صداوسیما برعهده دارد.

 

مراسم ساعت ۱۸:۴۰دقیقه باقرائت قران و نواختن سرودجمهوری اسلامی ایران آغازشد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی درسخنان کوتاهی گفت:استانداراستان در برگزاری این جشن سنگ تمام گذاشت و درحقیقت میزبان اصلی این جشن ایشان است.

دهبانی پورازاستاندارخواست مشکل خبرنگارانی که توسط برخی از مدیران گرفتار مراجع قضایی هستند راپیگیری و برطرف نماید.

وی افزود:در حال حاضر فقط ۲خبرگزاری پروانه فعالیت دراستان دارند و انتظارداریم سایرخبرگزاری ها نیز دراین راستا اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان افزود:خبرنگاران درسامانه جامع رسانه برای گرفتن کارت خبرنگاری ثبت نام کنند و ادارات ما درشهرستان ها حق ندارند برای خبرنگاری کارت صادر نمایند.

دهبانی پور با اشاره به حمایت وزارت ارشاد از استان های محروم درزمینه پرداخت یارانه نیزگفت:ضروری است مدیران مسیول پایگاه های خبری  این مورد را پیگیری نمایند .

*

استاندار کهگیلویه وبویراحمدنیزگفت:خبرنگار باید با کمال صداقت عملکرد دولت ومدیران را بیان نمایدتاموازنه واعتدال را در جریان رسانه برقرارکند.

علی محمداحمدی افزود:کانال های پیام رسان و فضای مجازی جهت گیری نامناسبی ندارند اما خبرنگاران واقعی پویایی کشور را منعکس می نمایند .

وی راهکارتوام باپیشرفت را وظیفه خبرنگاردانست وگفت:بااین روش پیشرفت کشور و حل معضلات اسانتر رخ می دهد.

استاندار تجربه ۴دهه ازعمرانقلاب رادربرگیرنده جریانی دانست که دستخوش خوشی ها واتفاقات ناخوشایندی شده ولی خبرنگاران باحداقل امکانات انها را در جهت سربلندی انقلاب هدایت نموده است.

وی رسایی پیام انقلاب در اقصی نقاط جهان را ناشی ازتلاش خبرنگاران بیان کرد که این مهم  راوی اطلاعات باتعهدوصداقت و حفظ حقوق دیگران است.

احمدی ۲رسالت نمایندگی دولت خدمتگزار و استفاده از ظرفیت استان زاگرس نشین کهگیلویه وبویراحمد را باتلاش وهمدلی خبرنگاران عنوان کرد و بامرور اتفاقات یک سال مسئولیت خود دراستانداری استان اظهارکرد:مامرد روزگاربحرانیم وباگذر ازمشکلات همکاری ، همدلی و همبستگی راترسیم مینماییم.

 

استانداردربخش دیگری ازسخنان خود وضعیت کشورراخاص دانست وگفت ساختارمدیریتی استان زمانی اصلاح میشود که ازدرون مجموعه استانداری حاصل شود و اعضای ستادی استانداری توانمند وقدرتمندباشند.

احمدی ادامه داد: اصلاح قانون مدیریت مسیولیت پذیرازاحداث سدها پل مهمتراست و از توجه به زیرساختها نیزلحظه ای غافل نمی شویم.

وی خبرنگاران را محرم وافراد اگاه جامعه بیان کردو گفت ظرفیت خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد در کشور قابل اعتناست و مورد افتخار همه میباشد.

علی محمداحمدی قلم خبرنگارراقلم شرف وصداقت خواند و برمیثاق خویش باخبرنگاران براین اصل تاکیدنمود.

استانداربااشاره به جذب ۵۰ درصدی بودجه استان عنوان کرد مسیر دهدشت -پاتاوه ونیروگاه دهدشت درحال فعالیت است و امروز نشاط و روحیه امیدواری در سطح استان اشکاراست.

احمدی یاداور شد دست خبرنگار متعهد ومستقل رامیبوسم ودر بحث استخدام فامیلی باید مرا تنهانگذارید .

وی گفت:۳مدیرکل تاکنون به این خاطر تغییر کرده اند و بایدعهدببندیم دربرخورد با مدیران متخلف عزتمندانه دفاع نماییم وبدانید استاندارازشما حمایت ویژه میکند.

 

استانداردررابطه با نمایندگان نیزاظهارداشت:نماینده مستقل است و مانیز به توصیه دولت بانمایندگان مردم تعامل دارم.

وی افزود:احیاناجهت گیری سیاسی دربین نمایندگان است ولی دوستانه مسایل رارصد میکنیم وانهانیز رابطه خوبی دارند .

این مسیول بودجه را عامل برخی از گلایه ها بیان کرد و گفت :انتظار دارم مسایل راریشه ای ببینید .

احمدی تاکیدکرد تا دردراستان هستم تلاش میکنم امیدوبالندگی ببارد .

کلام اخر استاندار مطالبات خبرنگاران بود که گفت با همکاری دکتر دهبانی پور برای بیمه و وضعیت معیشتی وشغلی شما کوتاهی نخواهم کرد .

نماینده خبرنگاران که با انتخاب خودشان برای صحبت و بیان نقطه نظرات خود مشخص شده بودند یکی پس از دیگری در برابر حضار قرار گرفتند و دیدگاهها و انتظارات خود را بیان کردند. درد دل های فراوانی داشتند . از سختی کارشان گفتند و دادشان از پایین بودن آستانه تحمل مدیران از نقدها و خبرهایشان بالا بود . از دعوت گزینشی خبرنگاران به جلسات گفتند و از عدم اجرای قانون در توزیع آگهی ها و پایبند نبودن ادارات و سازمان های دولتی استان به قانون، از قانون گریزی گفتند و استخدام های فله ای و به قول استاندار استخدام های اتوبوسی ، از پیشنهاد برای ایجاد مجتمع برای رسانه ها با کمک شهرداری تا درخواست از استاندار برای تاسیس صندوق حمایت از خبرنگاران.

اما همگی از متولیان برگزاری جلسه تقدیر و تشکر کردند و خود را همکار استاندار در برخورد با فساد و قانون گریزی می دانستند اما این را نیز گفتند که آقای استاندار نیز باید آنها را به عنوان همکار در مبارزه با فساد و قانون گریزی بپذیرد تا با کمک همدیگر روزنه های فساد را ببندند و راه را برای توسعه استان هموارتر نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت