پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 مرداد 1397 ساعت 12:05:: شناسه خبر: 39434

در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دستگاه‌های اجرایی پیگیر رفع صد درصدی مشکل سرمایه‌گذاران باشند

جعفر گوهرگانی با تأکید بر اینکه باید به دنبال اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل در اسرع وقت باشیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز در خصوص ورود افراد به کارگروه‌های مختلف اقتصادی تنها به فکر معرفی متقاضی نباشد بلکه پیگیر رفع صد درصدی مشکل آنها باشند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی در رابطه با ورود سرمایه‌گذاران به کارگروه‌های مختلف اقتصادی، تنها به فکر معرفی متقاضی نباشند بلکه پیگیر رفع صد درصدی مشکل آنها باشند.

به گزارش صدای جنوب، جعفر گوهرگانی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ابلاع بخشنامه تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در چهارم مردادماه امسال، اظهار داشت: مدیران عامل بانک‌های استان وظیفه دارند از طریق بانک مادرشان در تهران تا ۴۸ ساعت آینده این بخشنامه را دریافت کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پنج ماه از سال می‌گذرد و تازه این دستورالعمل آمده است، افزود: سایر استان‌ها این دستورالعمل را ۲۰ روز پیش در دستور کار خود قرار داده‌اند این در حالی است که ما تازه آن را شنیده‌ایم.گوهرگانی گفت: تلاش می‌کنیم در ابتدای اجرای این بخشنامه، هدایت واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات بیشتر به سمت بانک‌های خصوصی استان باشد تا بانک‌های دولتی هم در این بین نفسی بکشند و بر این اساس، از بانک‌های خصوصی در جلسات آینده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دعوت می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در اجرای این بخشنامه و همچنین در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بحث چک برگشتی و بدهی معوقه حذف شده است.

وی با بیان اینکه هدف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حمایت از سرمایه‌گذاران و حل مشکلات آنها در استان است، ابراز کرد: دیدگاه‌های استاندار به این صورت است که رفع مشکلات واحدهای تولیدی را در مدت کوتاهی اثربخشی می‌دهد و بانک‌ها نباید از این نوع تفکر ناراحت شوند.

گوهرگانی با تأکید بر اینکه باید به دنبال اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل در اسرع وقت باشیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز در خصوص ورود افراد به کارگروه‌های مختلف اقتصادی تنها به فکر معرفی متقاضی نباشد بلکه پیگیر رفع صد درصدی مشکل آنها باشند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موارد زیادی داریم که متقاضی به بانک مراجعه می‌کند اما دستگاه اجرایی در جریان نیست که نشان‌دهنده ضعف ما و این موضوع است که سرمایه‌گذار را حمایت نمی‌کنیم.
مسئولین بانک تجارت کهگیلویه و بویراحمد اعتقادی به توسعه اشتغال و رفع بیکاری ندارند
در ادامه رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد مدیران بانک تجارت استان گفت: مسئولان بانک تجارت برخلاف مصوبات کارگروه عمل می کنند.
لهراسب باقری افزود: در حالی که  بانک تجارت استان منابع بسیاری در اختیار دارد ،  نسبت به پرداخت تسهیلات اقدامات مناسبی را انجام نمی دهد.
وی اظهار داشت: با وجود اینکه استاندار استان در تمامی جلسات کارگروه بر همکاری بانکها با سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی توصیه اکید دارد اما متاسفانه مسئولین این بانک برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان اقدامی انجام نمی دهند.
رئیس اتاق تعاون استان با تاکید بر اینکه این اقدام مسئولین بانک تجارت برخلاف مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دستور مقام ارشد اجرائی استان است، ادامه داد: گویا مسئولین بانک تجارت کهگیلویه و بویراحمد اعتقادی به توسعه اشتغال و رفع بیکاری ندارند.
باقری عدم اجرای مصوبات این نشست‌ها را از سوی برخی بانکها یک معضل جدی عنوان کرد و افزود: بیش از اینکه به فکر فروش واحدهای صنعتی غیرفعال باشیم باید دغدغه توسعه صنعت در استان را در بین مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایجاد کنیم.
 پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط کهگیلویه و بویراحمد 

همچنین رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط استان خبر داد.

داریوش دیودیده اظهار داشت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی استان در بخش‌های صنعت و کشاورزی پرداخت شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: این میزان تسهیلات برای سرمایه در گردش، برای تکمیل واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و همچنین برای نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی پرداخت شد.

دیودیده از ابلاغ بخشنامه تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داد و گفت: طبق این بخشنامه، همه مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی و مؤسسات اعتباری موظف هستند که زمینه مناسب‌تری را به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان فراهم کنند.

وی بیان کرد: پرداخت بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی استان در دو سال گذشته نشان از همراهی نظام بانکی برای حمایت هر چه بیشتر از واحدهای تولیدی استان دارد و امیدواریم برای تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط، بانک‌های خصوصی استان هم پای کار بیایند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اجرای این بخشنامه، بحث بدهی‌های مالی و چک برگشتی حذف شده است یعنی اگر یک بنگاه اقتصادی درخواست تسهیلات داد بانک نباید بحث چک برگشتی یا بدهی مالی را پیش بکشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت