پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 مرداد 1397 ساعت 00:05:: شناسه خبر: 39524

فرماندار کهگیلویه:

بخشداران به مدیران کم کار و غیرپاسخگو تذکر دهند/به تخریب عملکرد دولت واکنش نشان دهید

فرماندار کهگیلویه گفت:مدیرانی که همسو با دولت نیستند و از عملکرد دولت دفاع نمی‌کنند و در اجرای سیاست‌های دولت سهل انگاری می‌کنند باید استعفا دهند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عصر امروز (سه شنبه )با حضور سرپرست فرمانداری کهگیلویه و بخشداران این شهرستان نشست بررسی وضعیت بخش ها در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

دراین نشست، جعفرنیکبخت ضمن تبریک سالروز بزرگشت آزادگان سرافراز به مهین اسلامی اظهار داشت: به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید مجری سیاست‌های دولت در شهرستان هستم و به تبع آن بخشداران نیز نماینده و مجری سیاست های دولت در بخش‌ها هستند.

جعفر نیکبخت افزود: بخشداری که همسو با دولت تدبیر و امید نیست باید استعفا دهد و اگر این کار را نکند ابلاغ او را لغو می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بخشداران باید عملکرد مدیران را رصد نمایند و مطالبات مردم را به آنها گوشزد کنند، تصریح کرد: بخشداران باید به مدیران کم کار و غیرپاسخگو تذکر دهند و نسبت به تخریب عملکرد دولت واکنش نشان دهند.

نیکبخت با بیان اینکه بخشداران باید مدیرانی که همسو با دولت نیستند و در اجرای سیاست‌های دولت خلل ایجاد می‌کنند را باید به فرمانداری معرفی کنند، گفت: مدیرانی که همسو با دولت نیستند و از عملکرد دولت دفاع نمی‌کنند و در اجرای سیاست‌های دولت سهل انگاری می‌کنند باید استعفا دهند.

وی با بیان اینکه بخشداران باید با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند و از نزدیک مشکلات مردم را لمس و برای رفع مشکلات مردم نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهند، تصریح کرد: بخشداران باید با سعه صدر با ارباب رجوع برخورد و با گفتار و رفتار نامناسب مردم را نرنجانند.

نیکبخت با بیان اینکه ما خادم مردم هستیم و باید در مقابل کاری که انجام می‌دهیم منت نگذاریم، گفت: عملکرد بخشداران به طور نامحسوس رصد و در ارزیابی بخشداران لحاظ می‌شود.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه با بیان اینکه بخشداران باید با ائمه جمعه، نیروهای امنیتی، انتظامی و قوه قضائیه تعامل داشته باشند، افزود: بخشداران باید سلسه مراتب اداری را رعایت و امور اداری و اجرایی خود را از طریق فرمانداری انجام دهند.

وی با بیان اینکه مسئولان ادارات باید بدانند که بخشداران نماینده و مجری سیاست‌های دولت هستند، گفت: بخشداران باید استعدادها، قابلیت‌ها و راهکارهای برون رفت از محرومیت و راه‌های توسعه و پیشرفت منطقه خود را شناسایی و گزارش نمایند تا برای برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن در آینده به مرکز ارسال شود.

نیکبخت تصریح کرد: بخشداران باید عملکرد مدیران، وقایع و حوادث بخش خود را هر هفته به صورت حضوری به فرمانداری گزارش دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که بخشداری با مجموعه مسئولان و مردم تعامل سازنده داشته باشد و همسو با دولت و مجری سیاست های دولت باشد به صورت جدی از آن حمایت می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه در این جلسه گفت: ما بخشداران بر اساس وظیفه مشکلات، راه کارها و نقاط قوت و ضعف هر منطقه و هر مسئله‌ای که در بخش وجود دارد فقط به فرمانداری منعکس می‌کنیم چونکه فرماندار باید همه مسائل شهرستان را رصد کند و مشکلات و راهکارها را به مرکز ارسال تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سید شرمت الله حسینی پرور ادامه داد: ما وظیفه داریم در کوتاه ترین زمان ممکن مسائل مربوط به بخش‌ها را به فرمانداری منعکس کنیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت تعامل بخشداران با ادارات و مردم، گفت: شأن و جایگاه وزارت کشور و کارکنان مجموعه باید حفظ شود.

حسینی‌پرور ادامه داد: ما از مدیران می‌خواهیم که با بخشداران تعامل بیشتری داشته باشند و در اجرای خدمات عمرانی به روستاها و مناطق محروم همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی کهگیلویه ۱۳۵ روستا، ۷۶ شورا، ۶۴ دهیاری دارد، گفت: جمعیت روستایی بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه ۲۷ هزار نفر و جمعیت شهری آن ۵۶ هزار نفر است.

حسینی‌پرور افزود: در بحث انتخاب شوراها و دهیارها به خاطر طایفه‌ای بودن منطقه مشکلات زیادی برای بخشداری به وجود می‌آید اما تا کنون با همکاری مجموعه نیروهای وزارت کشور توانستیم بخش زیادی از مشکلات و اختلافات را مرتفع کنیم.

وی عنوان کرد: در انتخابات گذشته شهرستان کهگیلویه همیشه اصولگرایان جلوتر از ما بودند اما در این دور از انتخابات دکتر روحانی به عنوان یک اصلاح طلب رأی بسیار بیشتری از رقیبان داشت که این را مدیون فعالیت همه دوستان بودیم.

حسینی‌پرور خاطرنشان کرد: با جرأت می‌توان ادعا کرد ظرف مدت چند سال گذشته در دولت تدبیر و امید برابر با ابتدای انقلاب تا این دولت در بخش مرکزی خدمات عمرانی شامل معابر روستایی، زیرسازی آسفالت، گازرسانی، بهینه سازی برق و آب و….  برای روستائیان انجام شده است.

وی افزود: اگر اعتباراتی که در دولت‌های گذشته وجود داشت در این دولت واگذار می‌شد شهرها و روستاهای ما گلستان شده بود.

بخشدار دیشموک در این جلسه اظهار داشت: بخشدار آخرین سلسه مراتب در مجموعه وزارت کشور است و اگر حوزه سیاسی، استاندار و فرماندار از اقتدار برخوردار باشد به طور قطع این موضع نیز موجب اقتدار بخشداران می‌شود.

حسن امیریان افزود: در اقتدار وزارت کشور و شخص فرماندار بیش‌تر از همه بخشداران ذینفع هستند و این به نفع دولت است.

وی با بیان اینکه ما بخشداران وظیفه خود می‌دانیم که تا آخرین نفس از مشی و سیاست‌های دولت و رئیس جمهور دفاع کنیم، گفت: بخشداران کسانی هستند که در دور اول ریاست جمهوری دکتر روحانی فعالان ستاد انتخاباتی بودند و برای استقرار این دولت زحمت کشیدند.

امیریان با بیان اینکه مدیریت‌ها هر چه پایین‌تر می‌آید مشکل‌تر می‌شود برای مثال مدیریت شهر تهران بسیار آسان تر از شهر یاسوج است، عنوان کرد: در بین ما بخشداران گر چه تعداد مراجعات بخش مرکزی از همه بیشتر است اما چون از سطح فرهنگ بالاتر و آموزش بیشتری برخوردارند به مراتب مشکلات کمتری وجود دارد و مدیریت در مناطق دور دست‌تر به واسطه حساسیت‌های قبیله‌ای، طایفه‌ای و سطح فرهنگ با مشکلات بیشتری روبروست و چالش‌ها در مناطق دورافتاده به مراتب بیشتر و کار بخشداران در این مناطق سخت‌تر و نیاز به حمایت ویژه دولت دارند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها با تعارضات زیادی روبروست و شما در این مدت دیدید که در دشت آزادی چند ماه از توقف یکی از پروژه‌های عمرانی می‌گذرد، افزود: برای بازگشایی یک جاده روستایی و گاهی برای جمع کردن مقداری هیزم از معابر روستایی یک بخشدار باید بارها رایزنی کند تا بتواند معارضات را برای اجرای طرح‌های عمرانی برطرف کند.

امیریان گفت: خیلی از کسانی که بخشداران را تخریب می‌کنند نهادهای فرادولت هستند و این نهادها در شهرستان و بخش‌ها دولت را تخریب می‌کنند و اگر بخشداران در مقابل اینها نایستند از ما خرده می‌گیرند که چرا از دولت دفاع نمی‌کنید و در صورتی که دفاع کنیم از ما به بهانه‌های مختلف شکایت می‌کنند و انتظار داریم در برابر این نهادهایی که دولت را تخریب می‌کنند ما را حمایت کنید.

وی با بیان اینکه شرایط بخش‌های شهرستان متفاوت است، افزود: بخش دیشموک نزدیک به یک هزار کیلومتر مربع وسعت و پراکندگی زیادی دارد که مدیریت این بخش وسیع مشکلات خاص خود را دارد و امیدوارم که برنامه ریزی‌های شما بر اساس شرایط هر بخش باشد.

بخشدار سوق با اشاره به وضعیت جاده‌های این بخش گفت: شهید طیب در فلوریدای آمریکا درس می‌خواند و در زمان جنگ درس را رها کرد و به جبهه آمد و آنجا به شهادت رسید و الان از مرکز شهرستان با مزار شهید طیب ۳۰ کیلومتر فاصله است که جاده ارتباطی ندارد و سال گذشته در یادواره این شهید والامقام ما شرمنده شدیم چون مجبور شدیم مردم را با کامیون‌های بزرگ از رودخانه عبور دهیم.

تورج رزمجو با بیان اینکه اگر آرای بخش من نبود دکتر روحانی در زمان انتخابات در شهرستان مقام اول را کسب نمی‌کرد، افزود: نزدیک به ۹۰ درصد مردم شهر سوق سابقه اصولگرایی دارند و در دو انتخابات گذشته همه اعضای هیئت‌های اجرایی را جابجا کردیم و برای نخستن بار بود که ستاد اصلاح طلبان برای دکتر روحانی در شهر سوق فعال شد.

وی با بیان اینکه محرومیت در بخش سوق زیاد است و روستاهایی داریم که کاری در آنها انجام نشده است، ادامه داد: میزان کار انجام شده در این دولت را با دولت قبلی قابل مقایسه نیست.

رزمجو گفت: از ۱۴ روستایی که دهیاری دارد ۹ روستا از صفر تا صد زیر سازی و آسفالت شدند که به همت دولت تدبیر و امید انجام شد.

وی با بیان اینکه به دلیل افت ولتاژ تابستان‌ها در برخی روستاها نمی‌شد حتی یک کولر گاری روشن کرد، افزود: خوشبختانه مشکلات برق همه نقاط بخش سوق حل شد که این کار به همت دولت تدبیر و امید انجام شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت