پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 مرداد 1397 ساعت 20:05:: شناسه خبر: 39576

در نشست شورای شهر دهدشت با حضور معاون عمرانی استاندار مطرح شد

کمربندی سوم مهمترین مشکل شهر دهدشت و مطالبه شهروندان است

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در گذشته پروژه‌هایی تعریف شده و اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها نبود به همین دلیل شاهد عقب ماندگی هستیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست شورای شهر دهدشت امروز با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان،مدیرکل دفتر امور شهری استان،مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار در سالن کنفرانس شورای شهر دهدشت برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از فارس، زین‌العابدین بالوایه در ابتدای نشست پروژه‌های مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد را به اختصار شرح داد و از کمربندی سوم به مهمترین مشکل شهر و مطالبه شهروندان یاد کرد.

رئیس شورای شهر دهدشت گفت: این کمربندی به طول ۶ کیلومتر از میدان شهید ضیاعی آغاز و به جاده سوق(سه راهی جاده اصفهان) متصل می‌شود.

بالوایه افزود: به علت معارضات کمربندی تاکنون به نتیجه نرسیده و برای تملک این معارضات اعتبار مورد نیاز است.

وی،با اشاره به ورودی‌های شهر، جاده قبرستان و مشکلات آتش‌نشانی خواستار توجه ویژه به اعتبارات عمرانی در سال ۹۷ شد.

سخن‌سنج عضو شورای شهر در پاسخ به مدیرکل راه و شهرسازی که رشد جمعیت دهدشت را منفی اعلام کرد گفت: علت منفی بودن رشد به کمربندی سوم برمی‌گردد.

عضو شورای شهر دهدشت افزود: وقتی زمین‌های بسیاری در محدوده این کمربندی بلاتکلیف ماند‌ه و جلوی ساخت و ساز را گرفته باید هم رشد جمعیت منفی باشد زیرا مردم مهاجرت می‌کنند.

محمدعلی علیمردانی از طرح بازآفرینی در دهدشت خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از محل اعتبارات این طرح به دهدشت کمک کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در گذشته پروژه‌هایی تعریف شده و اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها نبود به همین دلیل شاهد عقب ماندگی هستیم.

علیمردانی گفت: زمین‌های بسیجیان دهدشت بر اساس قانون به کمیسیون آورده شود تا با لحاظ قانون نسبت به آزادسازی آن اقدام شود.

وی با غلط خواندن جانمایی مسکن مهر دهدشت هم گفت: به خاطر تصمیم‌گیری در مکان این پروژه هزینه‌های بسیاری بر راه و شهرسازی تحمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد درباره کمربندی سوم دهدشت گفت:شهرداری و مالکان از نظر آزادسازی زمین‌ها کمک کنند مطالعات را شروع می‌کنیم امیدوارم بتوانیم از نظر اعتباری اعتبارات را بگیریم و پروژه شروع شود.

در حالی که کمربندی سوم دهدشت راهکار مناسبی برای جلوگیری از مهاجرت و همچنین رونق شهر عنوان می‌شود اما فرماندار کهگیلویه در این نشست کوچکترین اشاره‌ای به این مهم نکرد و تلویحا با اجرای این پروژه مخالفت کرد.

جعفر نیکبخت اظهار داشت: اولویت نخست دهدشت تأمین آب شرب و کشاورزی است، به علت کاهش نزولات آسمانی و دیمی بودن آبیاری مزارع منطقه محرومتر و مهاجرت بیشتر می‌شود.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: اعتبارات شهرداری مبلغ مشخصی است که ما نمی‌توانیم در کم یا زیاد شدن آن دخالت داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه تا زمان تکمیل طرح‌های نیمه تمام نباید هیچ پروژه جدیدی تعریف شود، گفت: پروژه‌های آب، احداث سدها، ورودی‌های شهر، چمن‌های مصنوعی و جاده‌های روستایی در دست اجرا داریم که باید برای تکمیل آنها وقت گذاشت.

برخه شهردار دهدشت نبود اعتبار برای ساماندهی جاده دسترسی به آرامستان را یاداور شد و گفت: در حالی که اعتبارات شهرداری در سرفصل‌های مختلف تنها چهار میلیارد است کمیته برنامه‌ریزی استانداری اعتبار این جاده را از محل این چهار میلیارد می‌داند.

درادامه محمدحسین جمشیدی گفت: نوع نگاه مسؤولان به دهدشت نسبت به شهرهای همجوار متفاوت است.

سخنگوی شورای شهر دهدشت ادامه داد: در حالی که برای شهر گچساران سهمیه قیر رایگان به راحتی در نظر گرفته می‌شود به شهر دهدشت هیچ توجهی نمی‌شود.

جمشیدی گفت: بودجه شهرداری شهرهای همجوار با ۱۰۰ میلیارد بسته می‌شود این در حالی است که بودجه شهرداری دهدشت تنها ۲ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه نجات دهدشت در گرو توجه ویژه مسؤولان استانی و شهرستان است، تصریح کرد: از دکتر نیکبخت انتظار می‌رود در تخصیص بودجه نسخه شفابخشی برای شهرداری دهدشت بپیچد و شهرداری را از سرطان بدهکاری نجات دهد.

جمشیدی گفت:اگر چهره دهدشت طی سالیان گذشته هیچ تغییر پیدا نکرده ۷۰ درصد به فرمانداران برمی‌گردد که با عملکرد ضعیف خود نتوانستند به تخصیص بودجه شهرداری کمک کنند.

عضو شورای شهر دهدشت، ادامه داد: با روند بی‌تفاوتی به بودجه شهرداری تا ۲۰ سال آینده هم نباید انتظار تغییر سیمای شهر داشته باشیم.

در این نشست طرح موضوعات بی‌ربط با مدیریت شهری از جمله احداث سدها،جاده پاتاوه به دهدشت،آبرسانی به بخش کشاورزی و شلوغی موارد مطروحه بحث اصلی یعنی ساماندهی کمربندی سوم که مهمترین مطالبه مردم است را به حاشیه کشاند.

عزیز فیلی هم در حاشیه بازدید از کمربندی سوم گفت: به دعوت شورای شهر و شهرداری در دهدشت حضور پیدا کردم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمربندی سوم به طول ۶ کیلومتر از ورودی چرام به سمت جاده پاتاوه به دهدشت است امسال بنا شد مطالعات انجام شود و پس از تهیه نقشه با توافق مالکان و معارضان عملیات اجرایی در آینده شروع شود.

وی بدون تعیین زمان خاص برای تعیین تکلیف کمربندی سوم این پروژه را مهم دانست و گفت: این کمربندی به جاده پاتاوه وصل می‌شود.

فیلی با بیان اینکه در بازدید از سطح شهر متوجه کارهای خوب شهرداری در زمینه پیاده‌رو سازی و فضای سبز شدم، تصریح کرد: دهدشت مشکلات بسیاری دارد که نیاز است به تناسب اولویت رفع شوند.

وی در پاسخ به سؤوالی مبنی بر تعریض و بهسازی جاده دسترسی به آرامستان گفت:پروژه را شروع کنند ما تلاش می‌کنیم از اعتبارات تکمیلی مبلغی به این پروژه اختصاص دهیم.

فیلی، با بیان اینکه اعتبارات در سطح استان و کشور محدود بود، افزود:سال گذشته اعتبارات عمرانی شهر دهدشت یک میلیارد و ۸۰۰ تومان بود امسال به رغم کاهش ۵۰ درصدی اعتبارات در سطح استان و کشور اما اعتبارات عمران شهری دهدشت افزایش خوبی داشته است.

فیلی در پاسخ به فارس در مورد بلاتکلیفی سمغان و وعده‌های الحاق به شهر تصریح کرد: کارهای عملی و موافقت کلی انجام شده و راه و شهرسازی به عنوان دستگاه‌ اجرایی است.

این مسؤول گفت:مشاور مطالعاتی که طرح جامع دهدشت را بازنگری می‌کند قرار شد سمغان را هم لحاظ کند کارهای اولیه انجام شده و در نشست هماهنگی که با شهرداری و شورای شهر خواهیم داشت با تجمیع نظرات به عنوان نقطه شهری متصل یا منفصل تعیین شود.

به گزارش صدای جنوب و به نقل از فارس،معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل امور شهری استانداری در ادامه حضور خود از جاده آرامستان، سمغان،کمربندی سوم و آتش‌نشانی بازدید میدانی داشتند اما ضرب‌العجلی بودن این بازدیدها نشان داد این حضور رفع تکلیفی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت