پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 مرداد 1397 ساعت 02:05:: شناسه خبر: 39581

مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور:

بیش از ١۵سهمیه در کنکور سراسری عملا لحاظ می شود/متاسفانه عده ای فقط به سهمیه ی ایثارگران و خانواده آنان می پردازند

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور گفت: دوران اسارت این عزیزان چند ویژگی قابل تامل دارد، صبر و استقامت حتی در بد ترین و سخت ترین شرایط به راستی مهم ترین درسی بود که آزادگان به خوبی به عرصه نمایش گذاشتند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مراسم ویژه گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی با حضور مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور، معاون سیاسی استاندار و جمعی از ایثارگران و آزادگان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز،دکتر اسکندر یار نسب ضمن تبریک سالروز ورود پر افتخار آزادگان به کشور، اظهار داشت: ۲۶ مرداد؛ سالروز ورود غرور آفرین فرزندان وطن پس از سالها اسارت توسط رژیم بعتی و به واقع یادآورد رشادت ها و نقطه عطف کم نظیری برای کشور است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور گفت: دوران اسارت این عزیزان چند ویژگی قابل تامل دارد، صبر و استقامت حتی در بد ترین و سخت ترین شرایط به راستی مهم ترین درسی بود که آزادگان به خوبی به عرصه نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: زندگی در اوج نا امیدی ها و یأسی که مدام در زندان های عراق به این سلحشوران تزریق می شد و عملاً امیدی به آزادی هم نبود درس مهم و ارزنده ای برای همه ما است، این موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانیم در این شرایط رزمنده های ما به دنبال زندگی و آموختن بودند، بدون شک این رفتار ارزشمند؛ الگویی گره گشا برای زندگی در اوج سیاه نمایی های گسترده است.

یار نسب افزود: ورود این عزیزان به کشور نقطه عطف شادی دسته جمعی و عمومی در سراسر  ایران اسلامی بود، این ورود و دستاوردهای اجتماعی آن می توانست زمینه سیاست گذاری برای غنی سازی فرهنگی و الگوسازی برای جوانان باشد که متاسفانه آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشد.

مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور بیان داشت: امروز میبینیم آزادگان منشأ اثرات خوبی در کشور شدند، همه آنها با تحصیل در مدارج عالی دانشگاهی، صنعت و سایر حوزه ها خدمات ارزنده ای به کشور دارند.

وی گفت: جفظ میراث ارزشمند مختص ایران نیست، در همه کشورها میراث و نشانه های ماندگار هویتی خود را با تمام وجود حتی به قیمت مشکلات اقتصادی از دست نمی دهند، در ایران هم قطعا مردم تابلوی نفیسی را که با خون شهدا، ایثارگری جانبازان، آزادگان و همراهی جانانه تک تک مردان و زنان این دیار پر افتخار منقوش به نقش و نگارهای بی نظیر شده، حفظ می کنند.

یارنسب خاطر نشان کرد: امروز برخی ها به این اثر ماندگار مردم ایران دست اندازی میکنند،این افراد با افکار اپوزیسیونی منفعت طلبانه خود در مقابل این نظام و داشته های آن ایستاده اند و دعوت به مقابله هم می کنند، قطعاً مردم وحدت حول این تابلو را حفظ می کنند، بتوانیم این اثر نفیس ۴۰ ساله را تبدیل به اثری ماندگار برای همیه تاریخ ایران زمین تبدیل کنیم.

اسکندر یارنسب در حاشیه این مراسم به کمپین “فرزندت کجاست” هم واکنش نشان داد و گفت: ظاهرا اکثر بچه های مسئولین نخبه دانشجو و یا فارغ التحصیل دانشگاهها ی شریف ،تهران و امیر کبیر هستند و البته همه هم بیکار!!

وی خاطرنشان کرد: بد نیست مسئولین رتبه های کنکور فرزندان شان را هم اعلام کنند .وی با بیان اینکه بیش از ١۵سهمیه در کنکور سراسری عملا لحاظ میشه و متاسفانه عده ای غیر منصفانه فقط به سهمیه ی ایثارگران و خانواده آنان می پردازند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت