پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 مرداد 1397 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 39680

درکمیته برنامه ریزی شهرستان چرام مطرح شد:

کاهش اعتبارات مصوب به منظور حقیقی شدن تخصیص اعتبارات/۴۰میلیاردتومان مطالبات شهرستان /۱۷میلیاردتومان اعتبار سال جدیدشهرستان چرام

سهم اعتبارات چرام را حدود ۱۷ میلیارد تومان ذکر کرد و با اشاره به این مطلب که پروژه بیمارستان و دانشکده صنعت و معدن مهمترین پروژه‌های این شهرستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب، سیدهادی بلادی صبح امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چرام با بیان اینکه سال ۹۷ در بحث بودجه تغییراتی نسبت به سال گذشته داشت اظهار کرد: یکی از مواردی که سالانه در بحث بودجه گلایه داشتیم این بود که در راس بودجه اعداد و ارقامی مصوب و توزیع می‌شد و دستگاه‌ها بر اساس این ارقام کارهایشان را پیش می‌بردند ولی پایان سال تخصیصی صورت نمی‌گرفت.

کارشناس بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت: اقدام خوبی که در سال ۹۷ انجام گرفت کاهش اعتبارات مصوب به منظور حقیقی شدن تخصیص بود در سال گذشته سر جمع اعتبارات استان ۱۲۰ میلیارد تومان بوده اما امسال این مبلغ ۷۵ میلیارد تومان شده است.

وی افزود: زمانی که دولت لایحه را تقدیم مجلس می‌کند و می‌خواهد پیش‌بینی منابع را انجام دهد یکی از از این منابع حامل‌های انرژی هستند که افزایش دهند و بتوانند اموراتشان را پیش ببرند اما یکی از مسائلی که بودجه ۹۷ درگیر آن شد این بود که افزایش حامل انرژی نسبت به سال گذشته تغییر چشمگیری نداشت.

بلادی با اشاره به تبصره ماده ۱۸ خاطرنشان کرد: طبق این تبصره قانون به دولت اجازه داد که ۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی به منظور اشتغال توزیع شود یعنی طبق ابلاغی که به دست ما رسیده از ۷۵ میلیارد سهم ما ۶۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان این مطلب که با این وضعیت و اعتبارات دولتی امکان انجام پروژه‌های فعلی را نداریم ابراز کرد: ردیف دیگری که به ما ابلاغ شده ردیف ترمیم است، یک سوم اعتبارات به شهرستان‌های نفت خیز تخصیص داده می‌شود که طرح ترمیم نیز برای شهرستان‌هایی است که نفت خیز نیستند.

این مسئول ادامه داد: در بحث حمایت از صندوق‌های کشاورزی بخشی از اعتبارات استانی کنار گذاشته می‌شود اگر این مهم محقق شود اعتبار در اختیارشان قرار می‌گیرد در غیر این صورت برگشت داده می‌شود.

بلادی سهم اعتبارات چرام را حدود ۱۷ میلیارد تومان ذکر کرد و با اشاره به این مطلب که پروژه بیمارستان و دانشکده صنعت و معدن مهمترین پروژه‌های این شهرستان هستند،گفت: یکی از آیتم هایی که در پروژه‌های چرام تعریف کردیم بحث خانه جوانان بوده که چون امسال اعتبارات کافی نبوده، سال آینده خانه جوانان چرام را شروع کرده و پیش بینی ما این است که ظرف یکسال تمام شود.

کارشناس بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: از این ۱۷ میلیارد اعتبار سهم شهرستان چرام، حدود ۳ میلیارد تومان از اعتبارات استانی، ۲۳ میلیارد ریال از نفت،۱۰ میلیارد تومان متوازن و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ترمیم توزیع می‌کنیم.

وی در پایان، حدود ۴۰ میلیارد تومان را مطالبات اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان چرام دانست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت