پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 مرداد 1397 ساعت 23:05:: شناسه خبر: 39708

آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای شعر ققنوس در دهدشت برگزار شد

باحضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد، فرمانداران لنده و چرام، و جمعی از مدیران شهرستانی ازبرگزیدگان دومین جشنواره منطقه ای شعر ققنوس دردهدشت تجلیل شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای شعرققنوس باحضور مسئولان استانی و شهرستانی در دهدشت برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب، رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه در این مراسم اظهارداشت:
دردومین جشنواره منطقه ای شعرققنوس شاعران در سه بخش سپید، کلاسیک و گویشی (مقاومت) آثار خود را ارائه دادند.

کاظمی جو گفت:آثار دریافت شده در اختیارمفاخر شعر استان آقایان حسن بهرامی، مجیدتقی زاده وطاهراکوانیان برای داوری قرار داده شد و ۹ اثری که دراختتامیه جشنواره خوانده میشود عصاره ونتیجه جشنواره است.
سیدایرج کاظمی جو گفت:اهمیت دادن به شهرستان ها در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی دردوره مدیریت دکتردهبانی پور در اداره کل ارشاداستان رشدچشمگیری داشته که جای تقدیر فراوان دارد.
وی با تشکر ازمجموعه همکاران خود در اداره ارشاد کهگیلویه نیز گفت:کیفیت و عیار چنین جشنواره هایی می بایست مورد قضاوت مخاطبان قرار گیرد اما حضور شاعران برجسته استان های اصفهان، چهارمحال وبختیاری، بوشهر، فارس کهگیلویه وبویراحمد وخوزستان نشان از سطح بالای این جشنواره دارد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان این مطلب افزود:این جشنواره توسط انجمن شعر وادب ،اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کهگیلویه و باهمکاری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت:این جشنواره فرصتی است که شاعران آثار خود را ارایه نمایند.
رضا دهبانی پور گفت:شعر شاعران دربرگیرنده مسایل مختلف جامعه است و همه آثاری که مورد داوری قرار گرفت ارزشمند و قابل احترام است.
وی با تمجید از اشعاری که در بخش مقاومت ارائه شد اظهار کرد:شرایط امروز جامعه ما و فتنه های دشمنان بر علیه نظام اسلامی هوشیاری و لزوم وحدت و همبستگی مردم ومسئولان را دوچندان می نماید.

دارا کریمی نژاد فرماندار لنده نیز با انتقاد از بی توجهی به فرهنگ در برنامه ریزی و اختصاص اعتبار گفت:تافرهنگ ما مظلوم واقع می شود بستر پیشرفت جامعه در سایر بخش ها فراهم نخواهد شد.

وی بااشاره به شعر خانم کیانی ازشاعران برگزیده گفت:شعر درهمه حوزه ها تاثیرزیادی دارد و اگر تا امروز قراربود بودجه محیط زیست و منابع طبیعی لنده ۳۰ میلیون تومان باشد این اعتبار را ۱۰ برابر می کنم همچنانکه به اعتبار فرهنگ نیز توجه خاصی خواهم کرد.
کریمی نژاد گفت:طرح هایی چون پتروشیمی، سیمان ابزار توسعه است اما فرهنگ جایگاه بارزتری دارد و مسیولان اگر دنبال توسعه و کاهش مشکلات هستند راهی جز نگاه تازه و پویا به فرهنگ وهنرندارند.
فرماندار لنده بابیان اینکه منطقه دژکوه و منزل هنرمندفقید، حسین پناهی می تواند در توریسم و شناساندن پتانسیل های مختلف کهگیلویه نقش ایفا نماید از آمادگی فرمانداری لنده برای تحقق این هدف با کمک بنیاد علوی خبرداد.
وی خواستار همکاری استانداری، مسیولان شهرستان کهگیلویه و نماینده مجلس شورای اسلامی در این مورد شد.
در ادامه مریم کرباسی نجف ابادی ازاصفهان برگزیده سبک کلاسیک در گفت وگو باصدای جنوب، بااشاره به کیفیت بالای این جشنواره از عوامل مختلف ان قدردانی کرد.
جباررضایی برگزیده سبک گویشی از باغملک خوزستان نیز اظهارکرد:درجشنواره های مختلفی شرکت کردم اما جشنواره کهگیلویه هم در اجرا و هم در داوری خاص و موفق بود.
وی گفت:قطعا در دوره های آینده جشنواره شاعران بیشتری شرکت خواهند کرد.
برپایه گزارش صدای جنوب، در این مراسم شاعران برگزیده آثار خود را قرائت نمودند و هدایای خود را دریافت کردند.
اسامی برگزیدگان دومین جشنواره منطقه ای شعر ققنوس به شرح زیر است.
جبار رضایی
مریم موسوی
زهرا محمدی
نفرات برتر بخش گویشی(مقاومت) -پریسا کیانی،نرگس دوست و
طهمورث بوذری زاده
در بخش سپید
و مریم کرباسی نجف ابادی
مهدی عالی ،فرزاد فتحی
نیز در بخش کلاسیک عناوین برتر را بدست آوردند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت