پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 شهریور 1397 ساعت 18:06:: شناسه خبر: 39846

آستان مقدس امام زاده علی(ع) در روستای سادات سرفاریاب مورد سرقت قرار گرفت

ضریح امام زاده علی(ع) درروستای سادات بخش سرفاریاب مورد سرقت قرارگرفت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس اداره اوقاف وامورخیریه چرام در گفت‌و‌گو با خبرنگار صدای جنوب گفت:شب گذشته ضریح امام زاده علی(ع) درروستای سادات بخش سرفاریاب مورد سرقت قرارگرفت.

سید عبدالرسول پوربهشت افزود: مقادیری از نذورات نقدی مردم که در این امامزاده جمع‌آوری شده بود، توسطتوسط فرد یا افراد ناشناس به سرقت رفته است.

پوربهشت ادامه داد پیش بینی میشود با توجه به اینکه  نذورات مردم در هفته گذشته بانظارت هیات امنا و اداره اوقاف جمع اوری شده مبلغ سرقتی ناچیز باشد.

وی بابیان اینکه خادم این امام زاده (ع) از قفل بودن درب ورودی ضریح در شب گذشته اطمینان داشته گفت:حراست اداره کل اوقاف در روستا حضورپیدا کرده و این سرقت صورتجلسه شده است.
برپایه گزارش صدای جنوب، این بقعه متبرکه در بخش سردسیری بخش سرفاریاب واقع شده و از تکریم خاصی بین مردم در استان و استان‌های مجاور برخوردار است و سالانه تعداد زیادی از مشتاقان را به سوی خود می‌کشاند.

قرار گرفتن این امامزاده در روستای سرد سیری سادات ودره آخوند که پوشیده از درختان گردو است و دره های زیبا و دامنه های پوشیده از درختان بلوط جلوه‌ای زیبا به اطراف این بقعه متبرک بخشیده است.

این منطقه زیبای زیارتی، سیاحتی در فاصله مراکز بین شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه واقع است که این امر باعث شده بسیاری از مریدان و مسافران سادات امامزاده علی و مناطق سردسیری آن را به عنوان تفرجگاه تابستانه خود انتخاب کنند.

تکمیل طرح مرمت، توسعه و احیای بارگاه این امامزاده، تکمیل طرح زائرسراها و تکمیل جاده دسترسی به امامزاده، این بقعه را به یکی از مراکز سیاحتی، زیارتی استان در سطح کشور تبدیل نموده است.

بارگاه این امامزاده در دو طبقه بنا شده و دارای دو گنبد خانه، ایوان شاه‌نشین و رواق‌های زیبا است، که هر کدام گنجینه‌ای از هنر و زیبایی دوره اسلامی را به یادگار دارند.

زیباترین و دلنشین‌ترین فضای این امامزاده تزئینات گچبری شده در گنبد خانه بوده، که مجموعه‌ای از قطار بندی‌ها، کاربندی‌ها، و رسمی بندی‌ها در طرح های اسلیمی و هندسی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت