پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 شهریور 1397 ساعت 18:06:: شناسه خبر: 40126

انتقاد زارعی را هدایتخواه پاسخ داد/ توزیع بسته های غذایی برای مردم، آری یا نه؟

زارعی خاطرنشان کرد: بسته‌های غذایی فقط وقت و فرصت‌ها را هدر می‌دهد و عادتی می‌شود که روی پای خود نایستیم و بسته غذایی عزت مردم را خدشه‌دار می‌کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

غلام‌محمد زارعی که روز جمعه ۹ شهریورماه امسال برای افتتاح چند پروژه عمرانی به شهرستان دنا سفر کرده بود در یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده به سادات محمودی رفت و در مسجد روستای دوراه به موضوع عزت مردم و توزیع بسته‌های غذایی پرداخت.

به گزارش صدای جنوب به نقل از فارس، زارعی در لابلای سخنان خود در مسجد روستای دو راه که برای افتتاح گازرسانی به ۸ روستای سادات محمودی به این منطقه سفر کرده بود اظهار کرد: عزت و سربلندی مردم در این است که امکانات و زیرساخت‌ها برای مردم فراهم شود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس نهم و دهم گفت: این باعث می‌شود که مردم در فرایند تولید و اشتغال شرکت داشته باشند و لذا نباید مردم را وابسته به بسته‌های غذایی کنیم.

زارعی خاطرنشان کرد: بسته‌های غذایی فقط وقت و فرصت‌ها را هدر می‌دهد و عادتی می‌شود که روی پای خود نایستیم و بسته غذایی عزت مردم را خدشه‌دار می‌کند.

پس از این گفته‌های غلام‌محمد زارعی حدس و گمان‌ها به سمت اقدامات آستان قدس رضوی در استان رفت که به همین منظور گفت‌وگویی با ستار هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد ترتیب دادیم.

هدایتخواه در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که آستان قدس رضوی در زمینه توزیع بسته‌های غذایی چه اقدامی در روستاها و به خصوص در سادات محمودی انجام داده است اظهار کرد: فعالیت‌های آستان قدس رضوی و اقداماتی که برای محرومان انجام می‌دهد در همه استان‌های کشور است.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع بسته ارزاق بین محرومان و مستضعفان یکی از ده‌ها اقدام آستان قدس در سطح مناطق محروم کشور است.

وی در همین خصوص گفت: دهستان سادات محمودی به عنوان دهستان هدف به صورت ویژه از سوی آستان قدس رضوی به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است.

هدایتخواه گفت: بهار امسال جداول آب کشاورزی روستاهای سادات محمودی که هکتارها اراضی منطقه را مشروب می‌سازد توسط آستان قدس رضوی بهسازی شد.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چندین پروژه در بحث محرومیت زدایی در این دهستان در دست اقدام است و برای ایجاد اشتغال یک میلیارد تومان اعتبار به عنوان وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شد.

هدایتخواه افزود: در همین مدت اخیر ۳۰ مورد کمک هزینه ازدواج برای نوعروسان در نظر گرفته شد و در بحث درمان و بیمه تکمیلی آن‌ها برای تمام افراد نیازمند منطقه اقدام خواهد شد.

وی از ویزیت پزشکان و دندان پزشکان در این منطقه خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی در حال احداث مسکن برای افراد نیازمند هستند و همچنین ساخت مسجد در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در استان به اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس هم اشاره کرد و گفت: در استان تاکنون ۷ هزار نفر زائر اولی که توفیق زیارت مرقد حضرت علی بن موسی الرضا را نداشته‌‌اند به مشهد مقدس اعزام شده‌اند که در مردادماه این تعداد ۷۰۰ نفر بوده‌اند و بخش زیادی از زائر اولی‌ها اهل دهستان سادات محمودی بوده‌اند.

وی به سایر خدمات آستان قدس رضوی به مناطق محروم استان از جمله دهستان سادات محمودی اشاره کرد و گفت: نوشت افزار به تعداد ۶۵۰۰ مورد برای دانش‌آموزان محروم و مستضعف در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۵۰۰ مورد برای دهستان سادات محمودی در نظر گرفته شده است.

هدایتخواه یکی دیگر از اقدامات آستان قدس رضوی برای کمک به قشرهای محروم جامعه را در سطح کشور از جمله در استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفتن کارت هدیه برای بیماران صعب‌العلاج ذکر کرد و گفت: کارت هدیه برای بیماران صعب‌العلاج و سادات یتیم به میزان هر نفر ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که در سادات محمودی به تعداد ۳۰ نفر و در کل استان به تعداد ۴۰۰ نفر ارائه می شود.

وی بسته‌های ارزاق را هم یکی دیگر از ده‌ها خدمت آستان قدس رضوی در کشور ذکر کرد و گفت: مجموعه اقدامات آستان قدس در بحث محرومیت‌زدایی در حوزه اشتغال و ایجاد زیرساخت‌ها و درمان بیماران است و در بقیه جاهای استان و سه دهستان دیگر همراه با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اقداماتی زیادی دیگری صورت می‌گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت