پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 شهریور 1397 ساعت 20:06:: شناسه خبر: 40913

نبود امکانات مناسب اطفای حریق در آتش نشانی شهر دهدشت فاجعه است

نیکبخت ضمن تقدیر از اعضای هلال احمر گفت: اعضای جمعیت هلال احمر در حوادث و بحران ها پیشقدم هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه به همراه مسئول ستاد مدیریت بحران فرمانداری به مناسبت روز اورژانس و فوریت های پزشکی از اورژانس جاده ای و پایگاه های امداد هلال احمر و ایستگاه آتش نشانی دهدشت بازدید کرد.

جعفر نیکبخت در این بازدید ضمن تبریک این روز به زحمت کشان اورژانس جاده ای از محل این پایگاه های اورژانس جاده ای بازدید و مشکلات آنها را بررسی کرد.

وی از پایگاه  امداد هلال احمر شهرستان کهگیلویه نیز بازدید و وضعیت آنها را از نزدیک مشاهده کرد.

نیکبخت ضمن تقدیر از اعضای هلال احمر گفت: اعضای جمعیت هلال احمر در حوادث و بحران ها پیشقدم هستند.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در ادامه از آتش نشانی شهر دهدشت بازدید کرد و از نزدیک با پرسنل شیفت گفتگو کرد و کمبود امکانات آن را بررسی نمود.

شهر دهدشت دارای دو ایستگاه آتش نشانی است که به علت نبود ماشین آتش نشانی یکی از آنها عملا غیرفعال است و تنها ایستگاه آتش نشانی فعال دهدشت هم از کمبود امکانات رنج می برد.

در این ایستگاه دو ماشین آتش نشانی مشاهده می شود که ماشین بزرگ ۱۰ هزار لیتری آن به دلیل فرسودگی و کمبود برخی قطعات عملا از کار افتاده است و تنها یک ماشین ۲ هزار لیتری که به ماشین های آتش نشانی پیشرو معروف هستند در این ایستگاه وجود دارد و در مواقع آتش سوزی به دلیل حجم کم آب در آن عملا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

متاسفانه اعضای آتش نشانی شهر دهدشت حتی از داشتن لباس و کفش های ایمنی مناسب بی بهره بودند.

جعفر نیکبخت با مشاهده وضعیت موجود به مسئول ستاد مدیریت بحران دستور پیگیری و رفع مشکلات موجود آتش نشانی شهر دهدشت را داد.

وی گفت: ابتدا برای پیگیری مشکلات آتش نشانی از مرکز استان پگیری می کنم و در صورت لزوم تا تهران مسئله را پیگیری می کنم.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه عنوان کرد: نبود امکانات مناسب اطفای حریق در آتش نشانی شهر دهدشت یک فاجعه است زیرا هر لحظه امکان وقوع حادثه ای به خصوص آتش سوزی وجود دارد و مجهز نبودن آتش نشانی در حوادث مشکلات زیادی را برای ما به وجود می آورد.

وی افزود: مهمترین مشکل ایستگاه های آتش نشانی شهر دهدشت کمبود ماشین آتش نشانی مناسب است که باید در خصوص تامین آن پیگیری های لازم انجام شود.

مسئول ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در سال های گذشته در خصوص مشکلات آتش نشانی شهر دهدشت مکاتبات زیادی انجام شده، افزود: تا کنون اقدام مناسبی در این خصوص صورت نگرفته است.

سرتیپ خادمی ادامه داد: قرار بود که یک ماشین آتش نسانی برای شهر دهدشت خریداری شود اما هنوز از آن خبری نشده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت