پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 شهریور 1397 ساعت 15:06:: شناسه خبر: 41011

مسئول ستاد جوانان حسن روحانی در کهگیلویه و بویراحمد:

نقد منطقیان از استاندار جای تقدیر دارد/چرا مردم فقط زمان انتخابات عزیز هستند؟

متاسفانه این چند روز بیشترین تحلیل ها و مصاحبه ها در مورد سنجش عملکرد استاندار، بیشتر مربوط به همین موضوع عزل و نصب مدیران بود. و جالب این که دوستان اصلاح طلب ما، همین یک فاکتور را مبنای قضاوت قرار داده بودند و به جان هم افتاده بودند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

بیش از یکسال از حضور « علی محمد احمدی » در کسوت استاندار کهگیلویه و بویراحمد گذشته است ، برای اطلاع از نقطه نظرات فعالان سیاسی استان درباره عملکرد وی قصد داریم گفتگوهایی را انجام دهیم .

گفتگو با «ایمان محمدپور فتح »مسئول ستاد جوانان حسن روحانی در کهگیلویه و بویراحمد در همین راستا بوده که امیدواریم مورد رضایت مخاطبان‌ عزیز قرار گیرد.

ارزیابی تان از عملکرد دولت در حوزه های مختلف خاصه سیاست داخلی چیست؟

برای بررسی عملکرد دولت‌ها باید عوامل متعددی را مورد مطالعه قرار داد، برخی بر تأثیر عوامل ساختاری و برخی براهمیت عوامل ارادی تأکید دارند، اما به طور کلی و با توجه به شرایط کشور، امکانات و چالش‌هایی که دولت داشت و برخی کارشکنی‌ها، بر عکس دولت یازدهم که تا حدودی در بحث سیاست خارجی و اقتصادی موفق عمل کرد، عملکرد دولت دوازدهم را تا به حال مثبت ارزیابی نمی‌کنم.

البته ناگفته نماند که به طور مثال در حوزه سیاست داخلی که شما اسم بردید، نه تنها دولت دوازدهم، بلکه آقای روحانی در دولت اول خودش یعنی دولت یازدهم هم عملا هیچ توجهی به شعارهایش در بحث کمک به آزادی های عقدیتی- سیاسی نداشته است. همین طور در بحث برخورد با اعتراضات مدنی و صنفی هم تا حدودی دولت بد عمل کرد، مخصوصا در جریان اعتراضات کازرون، اعتراضات دی ماه گذشته و بازداشت فعالین دانشجویی…..

یکسال از مدیریت علی محمد احمدی استاندار جدید بر استان می گذرد ،عملکرد او را در این یکسال چگونه ارزیابی می کنید؟

همانطور که اطلاع دارید ماهیت کار استاندار، برنامه ریزی و سیاستگزاری برای کل استان در همه زمینه هاست. بنابراین برای سنجش عملکرد جناب آقای دکتر احمدی در بازه زمانی یک ساله ای که ایشان در استان ما قبول مسئولیت کردند، باید مشخص کنیم که عملکرد ایشان در چه زمینه ای مد نظر ماست.

آیا فقط دنبال سنجش عملکرد ایشان در عزل مدیران ناکارآمد و نصب مدیران کارآمد هستیم؟ که متاسفانه این چند روز بیشترین تحلیل ها و مصاحبه ها در مورد سنجش عملکرد استاندار، بیشتر مربوط به همین موضوع عزل و نصب مدیران بود. و جالب این که دوستان اصلاح طلب ما، همین یک فاکتور را مبنای قضاوت قرار داده بودند و به جان هم افتاده بودند.

یک گروه عملکرد دکتر احمدی را کاملا مثبت ارزیابی کرده بود و به تعریف و تمجید از ایشان می پرداختند. چرا، چون از نیروی های این طیف بیشتر در انتصابات استفاده کرده بود.
و برعکس طیف دیگر عملکرد ایشان را کاملا منفی قضاوت می کردند ، باز به این دلیل که مثلا دوتا نیرو از این طیف عزل شده بودند و..

متاسفانه مشکل ما همین است که تقدیس و تکفیر، حب و بغض، صفر و یک و سرانجام سیاه و سفید دیدن همه چیز اینقدر برایمان عادی شده که ‌گاه یادمان می‌رود، در نظر دادن درباره یک مقوله، می‌توان چند عامل را لحاظ کرده و سنجش منصفانه‌تری داشت؛ مثلا ممکن است هر دو طیف در مورد بحث عزل و نصب مدیران توسط استاندار، قضاوت صحیحی داشته باشند. اما آیا کار استاندار فقط عزل و نصب مدیران است؟ چرا بررسی نمی کنیم که استاندار چقدر در طی یک سال گذشته، جذب سرمایه از خارج از استان و حتی خارج از کشور، برای بخش تولید داشته است که بتوانیم امیدوار باشیم به پایین آمدن نرخ بیکاری و به تبع آن پایین آمدن آمار طلاق، خودکشی و دیگر معضلات اجتماعی ؟ آیا پرپر شدن جوانان مردم در منجلاب فقر و بیکاری، برای ما مهم نیست و فقط مدیر شدن چهارتا دوست و رفیق مهم است؟ چطور زمان انتخابات مردم عزیز هستند، اما الان حتی اولویت هزارم ما هم نیستند؟

یا مثلا یک نفر نبود بررسی کنه که چند طرح تولیدی نیمه فعال یا راکد در طی یک سال گذشته به چرخه تولید برگشتند؟

یا در بخش فرهنگی آیا پیشرفتی نسبت به سال های قبل داشتیم یا خیر ؟

در بحث حفاظت از محیط زیست همینطور؟

در بحث صنعت توریسم چکار کردیم در طی یک سال گذشته ؟

و موضوعات دیگری که هم حضور ذهن ندارم و هم وقت پرداختن به همه آنها نیست.

اما اگر قرار بر سنجش عملکرد استاندار در طی یک سال گذشته باشد، نیاز داریم که همه اطلاعات و داده های بالا و همینطور اطلاعاتی از سایر بخش ها داشته باشیم تا بتوانیم قضاوت منصفانه ای داشته باشیم.

البته فراموش نکنیم که از شهریور پارسال که دکتر احمدی شروع به کار کردند تا به امروز، صرف نظر از مسائل و مشکلات کشور،متاسفانه استان ما شاهد دو حادثه مهم بود( یکی بحث سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و دیگری بحث زلزله) که جناب استاندار و تیم مدیریتی ایشان چند ماهی درگیر همین دو موضوع بودند و فرصت کافی برای کار کردن نداشتند.

پس اگر واقعا دنبال پیشرفت و توسعه استان هستیم، باید دست به دست هم بدهیم و با روحیه خودباوری و همبستگی مثال زدنی مردم این استان، نه تنها به ایشان، بلکه هر عزیزی که قصد خدمت به مردم این استان را دارد، کمک کنیم و اینطور نباشد که مثلا چون کار ما امروز انجام نگرفت یا دوستم رئیس نشد، سریع مصاحبه بدهیم که استاندار ضعیفه و هر وقت دوست ما رو مدیر کرد، فوری یادداشت بنویسیم که استاندار همان گمشده ای بود که برای توسعه استان نیاز داشتیم .

برخی معتقدند که وی به دنبال نامزدی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی است آیا ممکن است که وی نامزد شود؟

تا جایی که از خودم شناخت دارم، نه با ایشان دوستی و رفاقتی دارم که از تصمیماتش برای آینده اطلاع داشته باشم و نه پیشگویی بلدم و نه هاله نوری دور خودم می بینم که از غیب کمک بگیرم برای پاسخ به این سوال..

فقط می توانم اینطور پاسخ بدهم که تا وقتی که در استان ما مسئولیت دارند، به عنوان عضو کوچکی از خانواده کهگیلویه و بویراحمدی وظیفه داریم که به ایشان کمک کنیم. اگر توانایی کمک نداریم، حداقل کارشکنی نکنیم.

هر وقت هم غزل خداحافظی خواندند، برای ایشان آرزوی موفقیت می کنیم .

محمود منطقیان از چهره های شاخص اصلاح طلبی در مصاحبه با رسانه ها گفته که استاندار در طی یکسال گذشته نسبت به فعالان سیاسی اصلاح طلب و حامیان دولت کاملا بی اعتنا بوده و به نظرات آنان بهایی نداده، نظر شما چیست؟

جناب آقای منطقیان خارج از مسائل سیاسی، استاد ما هستند و قابل احترام، اما من در جریان نظرات فعالین اصلاح طلبی که ایشان فرمودند به استاندار منتقل شده و ایشان توجهی به نظرات نداشتند، نیستم که بتوانم قضاوت کنم که آیا استاندار به نظرات جامه عمل پوشانده یا خیر.

اما به طور کلی وظیفه فعالین سیاسی اصلاح طلب و حامیان دولت، اگر واقعا دلسوز مردم و حامی دولت هستند و به صورت عملی دنبال اصلاح هستند، این است که نظرات و ایده های مشورتی خود را که فکر می کنند راهگشا است، به استاندار انتقال بدهند و در صورت امکان شفاف و روشن با مردم هم در میان بگذارند و منتظر این هم نباشند که حتما استاندار یا هر مدیر دیگری همه منویات آنها را پیاده کند.

به هر حال هر مدیری، تیم و شیوه مدیریتی خاص خود را دارد و مشاورانی هم قطعا دارند.

پس اگر آقای منطقیان یا هر عزیز دیگری، ادعا دارند که نظر، ایده یا برنامه خاصی به استاندار انتقال داده اند، به وظیفه خود در قبال مردم استان عمل کرده اند و جای تقدیر و تشکر دارد و به نظرم نباید گلایه ای داشته باشند از توجه یا عدم توجه استاندار به نظراتشان.

خبردنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت