پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 شهریور 1397 ساعت 15:06:: شناسه خبر: 41108

یادداشت/

به خودمان رحم کنیم

به امید روزی که مردم به کمک هم اجازه رسیدن دشمنان به اهداف شومشان را ندهند و بار دیگر آرامش و امنیت اقتصادی در کشورمان پایدار شود. باید به خودمان رحم کنیم و اجازه ماهیگیری به فرصت طلبان را ندهیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

یقیناً همه می دانیم که در ماه هایی که گذشت اقتصاد کشورمان چه حال و روزی داشته و دارد.

همه می دانیم در این مدت چه رکوردهای عجیب و غریبی در بازارهای طلا، ارز، خودرو، مسکن و … به ثبت رسیده است. همه می دانیم که علت اصلی رسیدن به این وضعیت سیاست های غلط و مدیریت اشتباه دولت بوده است.

همه می دانیم در ماه های اخیر به دفعات از سوی امریکا تهدید به تحریم شده ایم و در مواردی تحریم ها اعمال هم شده است. البته این تهدید ها به خروج شرکت های اروپایی که دولتی ها به آنها دل بسته بودند نیز منجر شد.

همه می دانیم که در این وضعیت باید بمانیم و بسازیم! باید خودمان برای حل مشکلات کشورمان به کمک دولت بیایم.

هرچند خیلی از موضوعات را همه می دانیم ولی به آنها عمل نمی کنیم! همه می دانیم هنوز اتفاق خاصی در کشور رخ نداده (منظور اعمال تحریم های سفت و سخت امریکاست) و نباید حال و روز اقتصادمان این باشد ولی هست! به اذعان مسئولان، تحریم ها هم نمی توانست کشور را به این وضعیت برساند.

بله، اینبار خودمان زودتر از آمریکا دست به کار شده و کشورمان را تحریم کردیم! کشورمان را از کمک های خودمان تحریم کردیم. ولی نتیجه چیزی نشد جز آنچه این روزها تمام مردم را گرفتار کرده است.

قیمت کالاهای مختلف از اساسی تا لوکس، هر چند روز یکبار تغییر اساسی می کند و هنوز هم نمی دانیم که چرا و به کدام دلیل تولید کننده هایی که دلار دولتی گرفتند کالاهای خود را گران می کنند؟

شاید اگر برخورد قاطع و به موقع از سوی دولت و دستگاه قضا با این افراد صورت می گرفت الان به اینجا نرسیده بودیم. هرچند قوه قضاییه مدتی است برخورد با دریافت کنندگان ارز دولتی را آغاز کرده ولی به نظر می رسد نتوانسته در برگرداندن اوضاع تاثیری داشته باشد.

مشکل این روزهای اقتصاد ما، تحریم امریکا نیست؛ مشکل بخشی خود مردم هستند؛ مردم باید امید و ایمان داشته باشند که با کمک آنها به طور حتم وضع مان بهتر از امروز خواهد شد.

مدتهاست که فروشگاه ها شاهد افزایش مراجعه مردمی هستند که به دلیل ترس از افزایش قیمت ها آمده انداز اقلام مختلف تا جایی که می توانند بخرند.

یک روز شایعه می شود که دیگر دستمال کاغذی در بازار نیست و همین موضوع موجب می شود که شب عکس ردیف خالی دستمال کاغذی ها در فروشگاه های مختلف در شبکه های مجازی دست به دست شود که ثابت کنند شایعه درست بوده ولی غافل از اینکه همین شایعه موجب شده تا برخی مردم سراسیمه روانه فروشگاه ها شوند و تا می توانند دستمال کاغذی بخرند.

خریدهای دسته جمعی در فروشگاه ها فقط به دستمال کاغذی خلاصه نمی شود بلکه این روزها هر کسی را در فروشگاه ها می بینید آمده تا هر چقدر بودجه اش می رسد اقلام ضروری بخرد و در خانه اش انبار و احتکار کند.

مشاهده این صحنه ها در نگاه اول این جمله را به زبان می آورد که مگر جنگ است؟ مردم از ترس اینکه چند روز آینده قیمت ها گرانتر نشود به فروشگاه ها می روند! ولی ایکاش این امید در مردم وجود داشت که دیگر وضع بدتر از این نمی شود.

ای کاش مردم این را می دانستند که هجوم بی دلیل به فروشگاه ها برای خرید انواع وسایل از دستمال کاغذی تا مواد خوراکی و شوینده ها و … باعث کمبود کالاها، احتکار کالا در منازل و انبارها و افزایش شدید قیمت ها می شود و در نهایت فشار این وضعیت به مردم وارد شده و مشکلاتشان بیشتر می شود.

اگر تمام ۸۰ میلیون ایرانی مثل کسی فکر کنند که احساس می کند بزودی روغن و مرغ و دستمال کاغذی و شوینده ها در فروشگاه ها تمام می شود و به همین دلیل ۱۰ برابر نیاز خود بخرند و انبار کنند، چه بحرانی به دست خود مردم در کشور ایجاد خواهد شد؟

به طور حتم این یک بحران خود ساخته به دست خود مردم است و هیچ ربطی به دولت و مسئولان ندارد. و فقط می توان گفت دشمن به هدف خود رسیده است. چراکه دشمن سالهاست تلاش می کند با جنگ اقتصادی و جریان سازی روانی افکار مردم ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

تازه ترین بررسی مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان میدهد که اتفاقات مهم و خطیری نظیر افزایش انتظارات تورمی، تغییر جهت بازار ها بر اساس متغیرهای غیر بازاری، روند فزاینده احساس فساد فراگیر در جامعه و به طور کلی روند کاهنده اعتماد عمومی به اقتصاد کشور را می توان به اثرگذاری رسانه های بیگانه و ضد انقلاب نسبت داد.

به امید روزی که مردم به کمک هم اجازه رسیدن دشمنان به اهداف شومشان را ندهند و بار دیگر آرامش و امنیت اقتصادی در کشورمان پایدار شود. باید به خودمان رحم کنیم و اجازه ماهیگیری به فرصت طلبان را ندهیم.تسنیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت