پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 تیر 1395 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 4111

خودزنی لرها پایانی ندارد؛

پشتوانه لرها درکشور ، خودش بی پشتوانه شد

تنها قوم تماما شیعه و وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران لرها هستند، در به ثمر نشستن انقلاب و مبارزه با طاغوت و همچنین جنگ تحمیلی هشت ساله این لرها بودند که همواره خط اول جبهه ها را پوشش دادند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 مظلومیت لرها در همه تاریخ مشهود بوده و هست و این قوم اصیل و بزرگ علیرغم جمعیت و ویژگی های خاص خود اما هیچگاه نقشی در شان خود در تاریخ این کشور ایفا نکرده است.

به گزارش صدای جنوب ،تنها قوم تماما شیعه و وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران لرها هستند، در به ثمر نشستن انقلاب و مبارزه با طاغوت و همچنین جنگ تحمیلی هشت ساله این لرها بودند که همواره خط اول جبهه ها را پوشش دادند.

امروز اما سهم لرها از کابینه دولت های همواره خالی بوده و در سمت های درجه چندم از انها استفاده می شود.

محروم ترین استان های کشور علیرغم داشتن بیش ترین ذخایر  استعدادهای طبیعی، استان های لر نشین هستند.

ماجرای اخیر فیش های حقوقی زوایای دیگری هم داشت که دیده نشد.

دکتر سید صفدر حسینی استاد تمام دانشگاه تهران، زاده یک روستای بسیار محروم در خانواده ای بسیار فقیر است، او نه آقا زاده است و نه با کسی از قدرتمندان خویشاندی داشت، او خودش بود، روی پا خودش بود، تحصیل کرد،  در دانشگاه تهران لیسانس و فوق لیسانس اقتصاد خواند و در نهایت در کانادا دکترا گرفت.

در دولت هاشمی استاندار و معاون سازمان مدیریت بود، در دولت اصلاحات یک دوره وزیر کار و در دوره دیگر وزیر اقتصاد بود و در نهایت در دولت روحانی مدیرعامل صندوق توسعه ملی!

انگار ماجرای فیش های حقوقی طرحی برای بی آبرود کردن صفدر حسینی بود، بی نهایت مشکوک و سریع همه چیز اتفاق افتاد با یک حرکت حساب شده رسانه ای و با مدیریت قوی در فضای مجازی!

در حالی که صفدر حسینی این همه در رسانه ها بازتاب داشت اما فیش ۷۰۰ میلیونی مدیربانک تجارت و ۶۵ میلیونی بانک صادرات و ۲۳۰ میلیونی بانک رفاه اصلا به چشم نیامد و الان هم عنوان می شود که بیش از ۱۰۰۰ نفر در سیستم دولتی حقوقی کلان و نامتعارف دارد.

این در حالی است که حسینی بارها به رئیس جمهور برای یکسان سازی حقوق نامه نوشته و خود داوطلبانه اضافه حقوق خود را برگردانده و تنها ۱۸ میلیون دریافت کرده است!

نکته قابل توجه این که صفدر حسینی استاد تمام دانشگاه با رتبه بالا است و حقوق ایشان در مقایسه با بسیاری از دکترا ناچیز نیز می باشد اما بسیاری از کسانی که حقوق های میلیونی دریافت کرده مدرکی در حد لیسانس و فوق لیسانس داشته اند!

صفدر حسینی هیچگاه اهل تبلیغ کارهایش نبود اما پیگیری ها ما نشان میدهد او ستون استان های لر نشین در مباحثی همچون توسعه نیروی انسانی و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی بود که ذکر عناوین آن به دلایلی به مصلحت نیست اما در این حد بگوییم او تمام قد پشت لرها ایستاد و بهترین عنوان برای ایشان این بود که او پشتوانه لرها بود!

در حالی که محرومیت های گسترده استان های لرنشین را عذاب می دهند او تلاش بسیاری کرد تا این فاصله زیاد استان های لرنشین را به هر طریقی که می تواند جبران کند.

۱۰ ماه قبل دکتر صفدر حسینی به خبرنگاربویرنیوز قویا توصیه کرد در سطح ملی علیه هیچ لر زبانی مطلب ننویسد و جز حمایت از لرها در سطح رسانه ای اقدامی انجام ندهد و اگر نقدی دارد ان را در فضایی دوستانه مطرح کند.

مسلک صفدر، مردانگی بود و البته در ماجرای فیش های حقوقی او مظلوم ترین بود، انگار که بهانه ساخته شد تا او را مجبور به استعفا کنند و البته کم لطفی روحانی مزید بر علت شد و دلواپسان خود می دانستتند چه مهره از اصلاح طلبان را تخریب می کنند.

نکته مهم  تعجب آور که عمق بدبختی لرها را نشان می دهد، حمله همزمان برخی سایت های اصلاح طلب حامی دولت به صفدر حسینی بود در حالی که این رسانه ها در بقیه موارد علیه دلواپسان موضع می گرفتند در موضوع صفدر حسینی با دلواپسان هم آهنگ شده بودند.

اما سکانس تلخ ماجرا، خودزنی لرها بود، برخی از هم تباران صفدر با نامردی تمام به جان او و خانواده اش افتادند و زشت ترین خاطره را در تاریخ ماندگار کردند.

عجیب است که گم شدن دکل نفتی، اختلاس در بانک تحت مدیریت جهرمی که خود حقوق ۴۰۰ میلیونی می گرفت، ۱۰ هزارمیلیارد حیف و میل بابک زنجانی، مرتضوی و رحیمی و … نسبت به حقوق قانونی اما نامتعارف صفدر حسینی سر و صدا نکرد.

صفدر خود پشتوانه همه لرها بدون نگرش های جناحی بود چرا که بعضا از همین جهت مورد عتاب همفکران اصلاح طلب خود واقع می شد، اما اکنون که خودش بی پشتوانه شد چه کسی پشتوانه او می شود؟

خداوند را شاهد می گیرم، که صفدر حسینی برای شخص نگارنده و خانواده و مجموعه همکارانش هیچ گونه کار شخصی، سفارشی یا امتیازی انجام نداده، اما اگر بدانیم و نگوییم مسئولیم./

بویرنیوز

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت