پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 شهریور 1397 ساعت 08:06:: شناسه خبر: 41120

فعال سیاسی اصولگرا:

انتخاب نیروها از یک جناح مشکل بزرگ دولت هاست

در راستای بررسی مشکلات و مسائل کشور و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد به سراغ دهرابپور رفتیم و سؤالاتی را مطرح کردیم و قرار بر این شد که در نوبت بعد در خصوص مشکلات شهری به دلیل حضور وی در شورای اسلامی شهر یاسوج گفت‌وگوی دیگری را به زودی ترتیب دهیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

محمد رحیم دهراب پور فعال سیایی اصولگرا و عضو ناراضی شورای شهر یاسوج است که از همان ابتدای انتخابش به عنوان عضو این شورا ، نسبت به زد و بندهای سیاسی و قومی قبیله ای برخی اعضای شورا معترض بوده و در بیشتر جلسات روزهای اول انتخاب شهردار یا تعیین اعضای هیئت رئیسه به نشانه اعتراض غایب بود و البته تاکنون هم بر مواضع خود ثابت مانده است .

اصولا دهراب پور را به عنوان فردی بدون تغییر در مواضع و فردی می دانند که بر اعتقادات و نظرات خود ثابت می ماند و تا بحال نسبت به وی اتهاماتی که این روزها به فعالان سیاسی در زمینه های دوروئی یا اتهامات مالی زده می شود ، دیده نشده است.
دهراب پور در گفتگویی که با خبرگزاری فارس انجام داده است ، معتقد است که نظم استاندار کهگیلویه و بویراحمد فقط همان ۶ ماه اول دوام آورده است .

دهراب پور در خصوص غلام رضا تاجگردون هم می گوید که ضمن افتخار به اینکه یک هم استانی وی اینگونه در راس مملکت موفق است اما نباید اقدامات وی بوی تبعیض دهد.
محمد رحیم دهرابپور در این گفت‌وگو در خصوص موضوعات مختلف کشور از جمله برجام این گونه گفت: که در خصوص برجام باید کارشناسان فن نظر دهند و به همین خاطر که تخصصی در زمینه مسائل هسته‌ای نداریم بهتر این است که در خصوص مسائل دیگری صحبت کنیم.

در راستای بررسی مشکلات و مسائل کشور و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد به سراغ دهرابپور رفتیم و سؤالاتی را مطرح کردیم و قرار بر این شد که در نوبت بعد در خصوص مشکلات شهری به دلیل حضور وی در شورای اسلامی شهر یاسوج گفت‌وگوی دیگری را به زودی ترتیب دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از توفیقات دولت‌ها از دولت کارگزاران گرفته تا دولت اصلاحات و عدالت و تدبیر را حمایت‌های رهبری دانست و گفت: رهبری در همه ادوار حمایت خوبی از دولت‌ها داشته‌اند چرا که اگر دستاوردی باشد به پای دولت نوشته نمی‌شود و کارها و دستاوردها همه متعلق به نظام است.

دهرابپور یکی از مشکلات همه دولت‌ها را در خودبینی‌های آن‌ها دانست چرا که همه آن‌ها کارهای انجام شده تنها به خود نسبت داده‌اند در حالی که نمی‌دانند اگر کاری انجام شده مقدمه آن در دولت قبلی بوده است.

وی به نمونه‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: برای نمونه جاده یاسوج به بابامیدان از دولت آقای هاشمی رفسنجانی شروع شده و سپس ادامه یافت تا در دولت احمدی‌نژاد تکمیل شد.

این فعال سیاسی به یکی دیگر از نکات منفی در همه دولت‌ها اشاره کرد که کارهای انجام نشده را به دولت‌های قبلی نسبت می‌دهند و سعی در تخطئه دولت گذشته دارند در حالی که زیر سؤال بردن دولت‌های قبلی زیر سؤال بردن نظام است.

وی در ادامه به اینجا رسید که همیشه در دولت‌ها یک مشکل بزرگ دیگر وجود داشته و مختص یک دولت خاص هم نیست و آن چینش نیروها از صفر تا ۱۰۰ از یک جناح است.

دهراب‌پور گفت: در این دولت آن چه که نسبت به همه دولت‌ها فاحش تر است سپردن مدیریت‌ها به صورت کامل و صد درصدی به کسانی است که یا به رئیس‌جمهور رای داده‌اند و یا به نماینده مجلس در حالی در دولت‌های گذشته این چنین نبوده است.

فعال سیاسی باسابقه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه همین مبحث سپردن مدیریت‌ها به افراد خاص را در دولت‌های مختلف و به خصوص دولت‌های فعلی ایجاد اشتغال برای افراد خاص دانست و گفت: تفاوتی که استان ما شاید با استان‌های دیگر داشته باشد در این است که علاوه بر سیاسی‌کاری در چینش مدیریت‌ها به صورت پررنگ‌تر بحث سپردن مدیریت‌ها به طایفه‌ها و اقوام مطرح است.

عضو شورای شهر یاسوج افزود: در دولت کنونی و در استان ما این مدیریت‌های قومی و قبیله‌ای بیش از سایر دولت‌ها نمود پیدا کرد و هر جا که پا می‌گذاریم کس و کارهای مدیران مشغول به کار شده‌اند و دیگران که بخش اعظمی از مردم را تشکیل می‌دهند در مدیریت‌ها و اشتغال سهمی ندارند.

رئیس ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۴ از دیگر نقاط ضعف در دولت‌های مختلف و به خصوص در این دولت را علاوه بر سپردن مدیریت‌ها و شغل‌ها به افراد خاص در ارائه تسهیلات دانست و گفت: در این دوره می‌بینیم که تسهیلات را هم به مناطق خاص‌تری در استان می‌برند و مخلص کلام شاهد تبعیض در مدیریت‌ها تبعیض در اشتغال و تبعیض در تسهیلات هستیم.

دهرابپور در این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی مبنی بر که این روزها از تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس خبرهای زیادی می‌شنویم و شما به عنوان یک فعال سیاسی این نماینده مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید اظهار کرد: خوشحالم که یک هم استانی ما هم در مجلس و هم در دولت نفوذ دارد، خیلی نیروهای توانمند در استان داریم که می‌توانند حرف اول را در بقیه جاها بزنند.

وی گفت: اما در خصوص افرادی که نام بردید (تاجگردون) هم در جاهای مختلف گفته‌ام و هم به افراد مختلف گفته‌ام که به گوش ایشان برسانند که اول از همه به این جهت که برای حوزه انتخابیه خود کار می‌کند کار بسیار خوبی است.

عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه نماینده یک شهرستان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس نیز هست تصریح کرد: باید البته به گونه‌ای در حوزه انتخابیه کار شود که از آن بوی تبعیض و احساس تبعیض نباشد.

دهرابپور خاطرنشان کرد: باید از پتانسیلی که دارند هم برای استان و هم برای شهرستان حوزه انتخابیه خود استفاده کنند و اگر چنین رویکردی داشته باشند به یقین در همه جای استان محبوبیت بیشری پیدا می‌کنند که به نفع خودشان است.

وی گفت: متاسفانه عده‌ای چنین فکری در حال حاضر نمی‌کنند بنده هم این مطالب را نه به عنوان اعتراض عرض می‌کنم بلکه آن را یک اشکال می دانم چرا که استان یکپارچه است و همه ایلات و طوایف به هم وابسته‌اند لذا می‌طلبد که همه استان را مد نظر قرار دهیم.

بعد از اظهار نظر دهرابپور در خصوص ارزیابی عملکرد تاجگردون وارد مباحث دیگری با وی شدیم که بحث غفلت مسؤولان از مردم به عنوان یک اشکال که در سراسر کشور وجود دارد را مطرح کرد و گفت: این مردم رشادت‌های زیادی داشتند و ایثارگری کردند و نباید نسبت به رفع مشکلات این مردم غفلت کنیم.

وی غفلت از مردم را مربوط به دولت فعلی نداست و گفت: عده‌ای از مدیران یا خبر ندارند و یا این که کاری به مردم ندارند، نمی‌گویم این غفلت عمدی است همچنان که برخی از بزرگان آن را عمدی دانسته‌اند ولی خدا کند که چنین نباشد.

دهرابپور به غفلت از مردم در دوره احمدی‌نژاد هم اشاره کرد و گفت: در همان دوره به آقای احمدی‌نژاد هم گفتم که شما از مرم غافل شده‌اید و نتیجه‌اش را در همین بهمئی مشاهده کردیم مگر همه یکپارچه حامی نبودند؟ اما دیدیم که چگونه به پای هم پیچیدند.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد به غفلت‌ها و تبعیض‌ها در دوره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی بگویند تو چکاره هستی اما باید اذعان کرد که غفلت و تبعیض در این دوره بیش از سایر دوره‌ها دیده می‌شود.

عضو شورای شهر یاسوج با ابراز تاسف از اقدامی دیگر از این دولت که برخی اقدامات ناتمام دولت قبلی در حوزه عمرانی را ادامه نمی دهد افزود: باید از آقایان پرسید پس شما چکاره هستید که نه خودتان کار می‌کنید و نه کارهای گذشته را ادامه می‌دهید.

وی بسیاری از پروژه‌های کنونی را مربوط به گذشته دانست و گفت: ببینید که بیمارستان بزرگ یاسوج و یا پل سوم بشار که از گذشته آغاز شده بود چه زمانی به پایان رسید.

دهرابپور به اقدامات عمرانی در دولت کنونی در استان هم پرداخت و با بیان این که در چهار سال اول نمی‌گویم کار نشد اما بهتر می‌توانستند عمل کنند بخشی از آن را به چینش مدیریت‌های ضعیف نسبت داد و گفت: گاه دیدیم مدیری را که می تواند و از خودشان بود برداشتند و مدیری را که نمی‌تواند جای او گذاشتند.

وی با اشاره به این که در دولت اصلاحات هم مدیران خوبی بودند که می‌توانستند در دولت احمدی‌نژاد از آن‌ها استفاده کنند خاطرنشان کرد: در دولت فعلی این روند برداشتن مدیران کارآمد و چینش مدیران ضعیف شدیدتر از قبل شد و اکنون در همه حوزه‌ها اعم از اقتصادی و فرهنگی شاهد رکود هستیم.

دهرابپور در ادامه به انتقاداتی که در روزهای اخیر از سوی اصلاح‌طلبان از استاندار غیر بومی می‌شود هم اشاره‌ای کرد و گفت: اولا باید فرق مدیر بومی و غیر بومی را در کار و خدمت و عملکرد دانست و به نظر من هر کسی خوب کار کند بومی و هر که عملکرد ضعیف داشته باشد غیر بومی است.

وی گفت: دوستان اصلاح‌طلب چه بخواهند و چه نخواهند ضعف مدیریتی هر کجا که باشد آن‌ها هم شریک هستند و در جاهایی دوستان سیاسی که ارادت هم خدمت آن‌ها دارم به دنبال به کرسی نشاندن حرف خودشان هستند.

دهرابپور در خصوص عملکرد استاندار گفت: آقای استاندار کنونی وقتی آمد نظم کاری اولین چیزی بود که توجهات را به خود جلب می‌کرد چرا که قبلی‌ها به هر دلیل کمی فشل شده بودند که نظم ابتدایی آقای استاندار تا اندازه‌ای کارگشا شده بود.

این فعال سیاسی اصولگرا به نقطه ضعف مدیریتی که در دوره کنونی وجود دارد هم گریزی زد و گفت: برخی نیروهایی که کارایی نداشتند کنار گذاشته شدند و انتظار بود که مدیرانی قوی‌تر از آن‌ها بگذارند اما معلوم شد که جدیدها ضعیف‌تر از مدیران گذشته بودند.

وی به تغییر رویه استاندار طی ۶ ماه از مدیریتش در استان اشاره کرد و گفت: بعد از آن بود که دیگر نظم گذشته را ندیدیم و به عبارتی نظم و دیسیپلین انضباطی آقای استاندار فروکش کرد.

دهرابپور خاطرنشان کرد: انتظار این است در برهه فعلی با مشکلاتی که وجود دارد مدیران به گونه‌ای کار کنند که مردم همچنان امیدوار باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت