پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 مهر 1397 ساعت 19:07:: شناسه خبر: 41345

آیین تودیع و معارفه بخشدار دیشموک برگزار شد

امام جمعه دیشموک در این آیین اظهار کرد: بخشدار سابق خیلی فعال و پیگیر بودند و شبها بود که امیریان تا صبح نمی خوابید و دنبال کار بود و اکنون نیز خدا را شاکریم که حبیبی بخشدار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز آیین تودیع و معارفه بخشدار دیشموک با حضور مدیرکل سیاسی وانتخابات استانداری، فرماندار کهگیلویه، بخشدار چاروسا، امام جمعه دیشموک ،اعضای شورای شهر قلعه رئیسی و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان وبخش دیشموک وچاروسا در سالن آموزش و پرورش دیشموک برگزار شد.

امام جمعه دیشموک در این آیین اظهار کرد: بخشدار سابق خیلی فعال و پیگیر بودند و شبها بود که امیریان تا صبح نمی خوابید و دنبال کار بود و اکنون نیز خدا را شاکریم که حبیبی بخشدار شد.

حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند با اشاره به محرومیت دیشموک و انتقاد از سیاست زدگی ، گفت: مسوولان بجای ورود به مسائل سیاسی و غرق در سیاست زدگی؛ به منافع عمومی توجه و در فکر رفع محرومیت باشند.

جعفر نیکبخت بدون نام بردن از مدیر خاصی و یا مشخص کردن دایره ی خاصی به انتقاد از مدیران پرداخت و تاکید کرد: از برخی از بداخلاقی های مدیران و مسولان گلایه دارم.
وی گفت:برخی از مسولان سعی می کنند عملکرد دیگران را به نفع خود مصادره کنند.
نیکبخت ادامه داد: پروژه گازرسانی به این دو بخش و نیز پروژه آبرسانی دیشموک از صفر تا صد آن در این دولت انجام شده است.


نیکبخت در بخش دیگری از اظهارات خود به چرایی تودیع و معارفه بخشداران دیشموک پرداخت و گفت: طبق دستور وزارت کشور نیروهای مامور به خدمت باید به دستگاه اصلی خود برگردند وگرنه ما قصد تغییر امیریان که فعال و مقتدر بود را نداشتیم.
وی افزود: برای جایگزین ایشان هم مطالعات زیادی انجام شد و نهایتا آقای حبیبی که ارتباطات نسبی و سببی زیادی با دیشموک داشت را بهترین گزینه دانستیم.
وی گفت: در مجالس دوستانه ای که دارم همه از مسائل قومی گلایه دارند و آن را یک آفت می دانند و شخص بنده هیچ گاه به مسائل قومیتی فکر نکردم و کل استان را با یک چشم می بینم.
وی تاکید کرد: کسانی را هم که انتخاب میکنم بر اساس مرزبندی های جغرافیایی نیست و انتظار دارم که مردم دیشموک نیز حبیبی را یاری کنند چرا که در هیچ استانی نگاه قومیتی وجود ندارد و از شهرستان ما هم در بقیه استان ها مسول هست و از بخشدار سابق نیز می خواهم که تجاربش را در اختیار بخشدار جدید قرار دهند.

حسن امیریان بخشدار سابق دیشموک در گزارشی به دفاع از عملکرد خود پرداخت و گفت: در سه سال مدیریت من به گواه مردم و طبق آمار و اسنادم به اندازه کل بخشداران قبلی کار انجام دادم.
وی برگشت اعتبارات در دوران قبل از خود را امری عادی دانست و تصریح کرد که برای سالن ورزشی اعتبار می آمد و برگشت می خورد اما یک میلیارد و صدمیلیون من جذب کردم و همین هفته سالن ورزشی افتتاح می شود.
وی رفتن خود از بخشداری را هم حس دو گانه بیان داشت و افزود: از یک طرف خوشحالم که به درس و مشق و معلمی خود بر میگردم و از طرف دیگر دلواپس کارهای نیمه تمام خود هستم و دوست داشتم اقدامات در در دست اجرا را تکمیل می کردم و بعنوان بخشدار بعد از تکمیل جاده رود ریش داد بزدم و بگفتم که خدا رود ریش را آزاد کرد.
امیریان لازمه مدیر شدن در دیشموک را دل شیر داشتن دانست و تاکید کرد: خدا می داند که برای حل معارضات چقدر تهدید جانی می شدم ولی بسیار مفتخرم که در دوران من هیچ گونه دعوای طایفه ای رخ نداده است.
وی یکی از ابزار موفقیت خود در دیشموک را استفاده از ظرفیت رسانه ها اعلام کرد و تصریح کرد: سعی کردم با ارتباط با خبرنگاران مدیران را به این منطقه بکشانم کما اینکه این مهم نیز اتفاق افتاد و با رسانه ای کردن مشکلات کمکهای هنگفتی نیز داشتیم.


امیریان خود را تنها بخشدار بومی دیشموک دانست و از مردم خواست با توجه به اینکه بقیه بخشداران نسبت به حبیبی که از ایل همسایه دیشموک است شناخت کمتری از دیشموک داشتند بخشدار جدید را همراهی کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در دوره جدید و با برنامه‌ریزی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد دارد سعی میکنیم بدون در نظر گرفتن هیاهوها نیروهای شایسته را انتخاب کنیم.
وی گفت: توزیع عادلانه فرصت ها و نگاه توسعه محورانه از اهم برنامه های استاندار است.
سید علی پرواز گفت: اصلاح سازی روند امورات برنامه دیگر استاندار است چرا که متاسفانه برخی در گذشته جای خود را بر روی سفره ای که از جیب مردم تهیه شده بود پهن کرده بودند و اکنون نیز برای خود حق قائل هستند ولی استاندار قصد جمع آوری این سفره را دارد.

وی با انتقاد از این افراد و با سوالی هشدار جدی به برخی از افراد داد.
پرواز ادامه داد: سوال من این است که چرا فلان تصمیم مهم که باید در دفتر فلان اداره برگزار شود در منزل فلان شخص خاص برگزار می شد؟
پرواز جمع آوری چنین روندی را هزینه بر دانست و تاکید کرد: چون معتقدیم با این کار چندین برابر مردم سود می کنند در مقابل تمام هزینه ها خواهیم ایستاد.
این مسول سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عزم قاطع استانداری را برابر هیاهوها یاد آور شد و تاکید کرد که ذره ای در مقابل این هیاهوهای برخی از افراد نه ترس داریم نه عقب می نشینیم.
وی به مردم دیشموک وعده داد که درجمع عمومی آنها در هفته های بعد حاضر خواهد شد و به انتقادات آنها جهت پیگیری گوش دهد.

و اما این جلسه نکات قابل تاملی نیز داشت:

اول اینکه تاخیر این جلسه واقعا از حد گذشته بود و به اندازه یک بازی فوتبال تاخیر داشت.
این تاخیر بیش از هرکسی به ضرر دولت و بخشدار معزولی بود که آمده بود تا گزارش مبسوطی از عملکرد خود ارائه دهد اما به دلیل ذیق وقت با اشارات دیگر مسولان نتوانست خدمات دولت را ارائه دهد.
چرا زمان بندی و استفاده از فرصت ها در جلسات رعایت نمی شود تا نه مدیران مدعو به دلیل تاخیر مجبور به بازی با گوشی های خود شوند و نه هم مردم خسته و نه هم فرصت کافی برای ارایه خدمات دولت توسط فرد معزول نباشد؟
دوم اینکه مکان جلسه امروز به هیچ وجه در حد و اندازه ی معارفه یک بخشدار نبود. مکان جلسه تا جایی کوچک بود که به اندازه ی اتاق پذیرایی یک ساختمان هم نمی آمد و ظرفیت حدودا ۵۰ نفر را داشته و برخی از افراد از پنجرها سر خود را برای دیدن اتفاقات به داخل می آوردند که چندان صورت خوشی نداشت و بسیاری نیز از حضور در جلسه محروم شدند!

واما مهمترین و عجیب ترین حاشیه ی امروز که به بیرون از جلسه و پایان معارفه نیز کشیده شد صحبت نکردن بخشدار جدید بود.
حبیبی که گفته می شد هنوز در مکان های عمومی به صحبت نپرداخته بعد از اعتراض مردم از عدم صحبت وی و قول یکی از مسولان برای دادن وقت به بخشدار جدید اما نهایتا صحبت نکرد تا مردم حتی با ندیدن او جلسه را ترک کنند و حداقل برای چند روز آینده ناشناخته بماند.
بنظر می رسد گرچه قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد اما طبیعیست که مردم می آیند تا تفکرات بخشدار جدید را بشناسند و این صحبت نکردن ها به شائبه های عدم تسلط فرد منتهی می شود.

گزارش از : عظیم بنام

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت