پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1395 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 4157

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

۱۷۳ هزار شغل در روستاهای کشور ایجاد می‌شود

معاون امور زیربنایی معاونت مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از ایجاد ۱۷۳ هزار شغل جدید در روستاهای کشور طی یک برنامه پنج ساله توسط دولت خبر داد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون امور زیربنایی معاونت مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از ایجاد ۱۷۳ هزار شغل جدید در روستاهای کشور طی یک برنامه پنج ساله توسط دولت خبر داد.

به گزارش صدای جنوب، نعمت اله رضایی با بیان این مطلب امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی البرز گفت: برای افزایش سهم اقتصاد روستا از تولید ناخالص داخلی کشور، اعمال سیاست‌های لازم برای افزایش سهم ارزش افزوده دربخش‌های عمده اقتصادی و جذب در اقتصاد روستا، افزایش سرمایه گذاری، بهبود بهره وری و متنوع سازی فعالیت‌های اقتصادی در روستا‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی با بیان اینکه در استان البرز سه هزارو ۲۷۱ شغل در حوزه روستایی پیش بینی شده است افزود: اکنون طی تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفان قرار شده تا درهر استان ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی به طرح‌های اولویت دار اختصاص یابد که صندوق توسعه ملی نیز با پنج هزار میلیارد ریال به کمک این بخش آمده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت دربخش‌های کشاورزی، صنعت و تسهیلات ارزان قیمت در تهیه تجهیزات و وسائل از دیگر مواردی است که دراین زمینه مورد توجه قرار گرفته است گفت: درسال ۹۳، تعداد ۱۱۶ هزار شغل در حوزه ایجاد اشتغال پایدار روستایی داشتیم که افزایش نرخ مشارکت اقتصادی روستاییان ۳۹. ۱درصد دراین سال بوده است.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه دراین زمینه دستگاه‌های اجرایی ۲۰۷هزار و۹۴۱ شغل را متعهد شده‌اند اما تمام تلاش خود را برای اجرای به سرانجام رساندن حداقل ۱۷۳ هزار شغل به کار خواهیم بست.

وی افزود: برای ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار بسته‌های حمایتی از جمله اصلاح سهم تسهیلات بانکی، افزایش بهره وری بخش‌های اقتصادی، مشاغل متنوع در سطوح خرد و خانگی به تفکیک مناطق، تصویب طرح‌های اشتغالزای خرد و خانگی، ارائه آموزش‌های مهارتی و نیازهای آموزشی مناطق مورد توجه قرار گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: درقانون بودجه سال ۹۵ براساس تبصره ۱۶ به دولت اجازه داده می‌شود برای تسریع در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به منظور تامین اعتبار مورد نیاز پروژه‌های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی علاوه براعتباراتی که در بودجه دستگاه‌های اجرایی منظور شده نسبت به استفاده از منابع بودجه حداکثر تا ۱۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای (به استثنای فصول اول و ششم) و پنج درصد اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای تامین اعتبار مورد استفاده قرار دهد.

وی با بیان اینکه هیات وزیران در ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۵ دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا طرح‌های ستاد اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار داده و منابع مالی لازم را دراین زمینه تامین کند افزود: در استان البرز نیز دستگاه‌های اجرایی برای پروژه‌های ارتقاء تولید، توسعه اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستایی اولویت خواهند داشت.

وی افزود: نرخ مشارکت زنان در روستا‌ها ۱۲ درصد است که از مولفه‌های مهم و کمک کننده دراین زمینه به شمارمی رود و اکنون افزایش سرمایه گذاری‌های دولتی و غیردولتی مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی با اشاره به لزوم اهمیت اقتصاد روستا و با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد پهنه کشور را روستا‌ها تشکیل می‌دهند گفت: باید تسیهلات و تشویق‌های خاصی را برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان داشت و افراد نیز باید آموزش ببینند و از سوی دیگر جامعه روستایی یک ساختاری است که ۵۰درصد آن در بخش کشاورزی هستند و سهم اشتغال را باید متناسب با پتانسیل‌ها مد نظر قرار داد./ایلنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت