پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 مهر 1397 ساعت 09:07:: شناسه خبر: 41995

داماد پروری و انشقاق رسانه ای خبرگزاری ایرنا در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری که به عنوان پیشانی رسانه های دولتی، وظیفه اطلاع رسانی و تلاش برای همگرایی و اتحاد در همه ابعاد را بر عهده دارد و باید با نگاهی همه جانبه در صف مقدم  جنگ رسانه ای،  با ایجاد وحدت و اتحاد در میان رسانه ها،  فرماندهی مقابله با جنگ رسانه ای دشمن را در دست گیرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

امروز در برهه ای خاص از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته ایم. برهه ای که معاندین و مخالفین نظام آن را زمانی برای تعبیر شدن رویاهایی می دانند که در طول چهل سال با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم از ولایت، به خوابهای آشفته ای تبدیل شده است که کابوس های شبانه  آزارشان می دهد و خواب  آرام و راحت را از چشمان آنان ربوده  است.

به گزارش صدای جنوب؛ در آستانه چهل سالگی انقلابی که به رهبری پیر جماران و با تکیه بر اندیشه های ناب شیعی و تاسی از قیام سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) شکل گرفت و با رهبری امام خامنه ای به قدرتی بزرگ و باور نکردنی در جهان تبدیل شده است،  دشمنان قسم خورده خارجی و بدخواهان داخلی کمر همت بسته اند تا این میراث جاویدان  پیر جماران را خدشه دار نمایند، شاید به اهداف شوم  و نامیمون خود دست یابند. اما زهی خیال باطل که فرزندان روح الله دست رد بر سینه همه افکار و تفکرات واهی زده اند و با چنگ زدن به ریسمان الهی و با  اطاعت از ولایت،  درختی را آبیاری کرده اند که این روزها سایه اقتدار و عظمتش در سراسر دنیا گسترده و شاخ و برگهای آن در برابر ناملایمات مقاوم شده است و با رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای و لبیک گویی فرزندان روح الله،  گزندی نخواهد دید.

اما در این برهه حساس از تاریخ ایران اسلامی، تلاش برای همگرایی و اتحاد و پرهیز از  هرگونه تفرقه افکنی و سیاه نمایی، رسالتی که بر عهده  تک تک ایرانیان و به ویژه رسانه ها گذاشته شده است تا در برابر جنگ رسانه ای و خبری معاندین و مخالفین نظام همچون  حضور در پشت خاکریزهای هشت سال دفاع مقدس در برابر تهدیدات  استکبار جهانی مقاومت نمایند  و اجازه نفوذ و عرض اندام به بدخواهان و معاندین داده نشود. هر چند که همه رسانه هایی  که دل در گرو این نظام و انقلاب دارند باید به این وظیفه شرعی و قانونی خود آگاه باشند اما در این میان رسالت رسانه ها و خبرگزاری های دولتی بیش از دیگران است  و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران( ایرنا) به عنوان خبرگزاری دولت در راس آنها قرار دارد.

خبرگزاری که به عنوان پیشانی رسانه های دولتی، وظیفه اطلاع رسانی و تلاش برای همگرایی و اتحاد در همه ابعاد را بر عهده دارد و باید با نگاهی همه جانبه در صف مقدم  جنگ رسانه ای،  با ایجاد وحدت و اتحاد در میان رسانه ها،  فرماندهی مقابله با جنگ رسانه ای دشمن را در دست گیرد. اما آنچه که این روزها در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران( ایرنا) در کهگیلویه و بویراحمد روی می دهد چیزی خلاف آن را به نمایش می گذارد. مدیر عامل کهگیلویه و بویراحمدی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران( ایرنا)، از همان روزهای اول علیرغم وجود نیروهای توانمند و با سابقه در ایرنای کهگیلویه و بویراحمد، داماد خویش را که حتی تجربه کاری در این خبرگزاری نیز نداشته است را به عنوان مدیر خبرگزاری ایرنا در کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.

کسی که نه به واسطه تخصص و تجربه که صرفا بر اساس رابطه خویشاوندی با مدیر عامل، بر صندلی پر مسوولیت این نهاد مهم و تاثیر گذار تکیه زده است در راستای همگرایی و اتحاد رسانه ای برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن نه تنها موفق نبوده است بلکه  با انتشار مطلبی تحت عنوان « کهگیلویه و بویراحمد بهشت رسانه های مخالف دولت» به ایجاد انشقاق و دو دستگی در میان رسانه ها پرداخته تا ناکارآمدی خود و عدم شایستگی بر کرسی مدیریتی این خبرگزاری بزرگ را بیش از پیش به نمایش بگذارد.

در حالی که خبرگزاری ایرنا باید نگاهی همه جانبه را در دستور کار خود قرار دهد و به «اتحاد» بیش از «انشقاق» بیاندیشد اما در مرکز کهگیلویه و بویراحمد به نظر می رسد که این خبرگزاری با انتشار مطلب یاد شده در صدصد ایجاد یک  انشقاق در میان رسانه هایی است که تا کنون به دور از هر گونه تنش در کنارهم و در راستای توسعه همه جانبه استان و بیان خدمات نظام و دولت گام برداشته اند. در مطلب یاد شده ، خبرگزاری ایرنا در کهگیلویه و بویراحمد قصد مصادره دولت به نفع یک روزنامه خاص را دارد که تا دیروز از دولت «مهروز» لوح تقدیر می گرفتند و امروز در دولت «تدبیر و امید» با تغییر ردای خویش، ژست  اصلاح طلبی گرفته تا از خوان بادآورده این دولت نیز سیراب شوند.

هر چند که بر این باوریم و از قبل نیز بیش از دیگران رعایت قانون و عدالت در توزیع آگهی ها از سوی ادارات و نهادهای مختلف را فریاد زده ایم و خواستار اجرای بی کم و کاست دستور العمل توزیع آگهی های دولتی در استان بوده ایم و حتی دست به دامان استاندار محترم نیز در این زمینه شده ایم، اما عده ای  با استفاده از فضایی که ایجاد شده بود از روند اجرایی کج دار و مریض این دستورالعمل نهایت سوء استفاده را کردند و امروز که ازسوی متولیان مطبوعات در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرای دقیق قانون مد نظر قرار گرفته و برخی از راههای سوء استفاده بسته شده است فریاد «وامصیبتا» سر می دهند و بقای خود را در عبور از قانون می دانند و خبرگزاری ایرنا در استان نیز «خواسته » یا «ناخواسته»، «دانسته» یا «ندانسته» بجای یادآوری و توصیه به رعایت عدالت و قانون، رسانه های استان را به حامی و مخالف دولت تقسیم کرده است که این رفتار نه تنها در راستای وحدت، هم افزایی و هم گرایی رسانه ای نبوده و نیست بلکه می توان آن را در راستای اختلاف افکنی و کمک به  یک روزنامه خاص تفسیر و تعبیر نمود.

حال که «داماد پروری» در خبرگزاری ایرنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد به دنبال ایجاد «آپارتاید رسانه» ای است بر متولیان امر فرض است که بر رعایت بیش از پیش قانون و اجرایی نمودن دستورالعمل توزیع آگهی ها و همچنین یارانه های اعطایی وزارت ارشاد تاکید نموده و  تا دیر نشده و هنوز آتش اختلاف رسانه ای در استان شعله ور نشده است به موضوع ورود کرده و با اعمال قانون نقشه ایجاد تفرقه و دو دستگی و از بین بردن اتحاد و همگرایی در میان رسانه های استان  را  نقش بر آب نمایند و به مدیر خبرگزاری ایرنا در استان – که ان شاالله سهوا-  دست به چنین کاری زده است تذکرات لازم داده شود که من بعد بر طبل اختلاف افکنی نکوبد و در راستای ایجاد وحدت و همدلی رسانه ای بیش از پیش گام بردارد.منبع/صدای دنا

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت