پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مهر 1397 ساعت 20:07:: شناسه خبر: 42160

مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد:

اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی / تقسیم کشور به ۱۰ هزار پهنه / هر پهنه یک مروج

طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به صورت پایلوت در ۹ استان کشور اجرا شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به صورت پایلوت در ۹ استان کشور به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش صدای جنوب، مصطفی آقایی در مراسم تودیع و معارفه روسای تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: بر اساس این طرح، کشور به ۱۰ هزار پهنه تقسیم می شود که هر پهنه نیز یک مروج مسئول خواهد داشت.

وی بیان داشت: هر مروج نیز اطلاعات و داده های موجود را به پهنه مربوطه انتقال می دهد.

آقایی با بیان اینکه شمار اعضای هیات علمی عضو سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کشور بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر است، گفت: ۳۰۰ کارشناس نیز به عنوان مجری طرحهای تحقیقاتی اعضای هیئت علمی را پشتیبانی می کنند.

وی اظهار داشت: در راستای تامین اعتبار برای کاربردی کردن طرحهای تحقیقاتی در استانها مشکلی وجود ندارد و یافته های تحقیقاتی اثربخش و همراه با تحلیل مناسب شرایط و چالشهای فراروی هر منطقه در اولویت جذب اعتبار قرار دارند.

آقایی افزود: ترویج تحقیقات کشاورزی برای افزایش میزان بهره وری تولید و سازگار کردن این پژوهشها متناسب با شرایط محیطی و منطقه ای، از دیگر رویکردها و برنامه های سازمان است.

وی همچنین توجه و تمرکز بر توسعه و استفاده اثربخش از یافته های علمی و تحقیقاتی در سطح مزرعه تا عرصه های کشاورزی را یکی از سیاست ها و راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت