پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 تیر 1395 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 4225

بی حجاب نه، کم حجاب/ تجمع بزرگ عفاف و حجاب در شهر دهدشت برگزار شد

میرهاشمی رعایت حجاب را فقط مختص دختران و زنان ندانست و ازمردان خواست که حجاب را در چشم، در گفتار، در رفتار و در پوشش رعایت کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

همزمان با سالروزکشف حجاب توسط رضا خان و آتاتورک، تجمع بزرگ عفاف و حجاب در شهر دهدشت برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،در این مراسم که با حضور حداکثری اقشارمختلف مردم برگزار شد راهپیمایان با در دست داشتن پلاکارد و با شعارهایی از قبیل: چادر حجاب برتر، خشنودی پیامبر و حجاب حکم خداست، منکر آن بی حیاست، مسیر خیابان سپاه تا میدان مرکزی شهر را راهپیمایی کردند.
خانم آذر مسول هیات حضرت رقیه(س) کوشک و یکی از مربیان حلقه صالحین، هدف از برگزاری این همایش را ترویج حجاب بعنوان یک ارزش و یکی از مصادیق امر به معروف که در قرآن به آن اشاره زیادی شده است در جامعه دانست و افزود:افراد جامعه به سطح شهر بیایند و پوشش اسلامی و حجاب دختران و زنان ما را ببینند و آنها را با کسانی که کم حجاب و یا بد حجاب هستند مقایسه کنند.

خانم آذر گفتند که بیشترین انحرافات و کج رویها در نسل جوان ما  هست که ریشه این کج رویها را باید در نوع بینش و عقاید آنها نسبت به مسایل دینی مشاهده کرد.

وی ادامه داد:اسلام مردم را به پوشش مناسب و حجاب امر فرموده است و یکی از مسایلی که دشمنان اسلام روی آن بسیار سرمایه گذاری کرده اند رواج بی حجابی و برداشتن چادر و روسری از سر خانمهاست ودشمنان اسلام با استفاده از دلایل پوچ و بی ارزش این پوشش الهی را زیر سوال میبرند و آن را نوعی زندان کردن زن میداند.
حجه الاسلام میر هاشمی در این تجمع مردمی که در پارک میدان مرکزی شهر دهدشت برگزار شد حطاب به مردم گفت: وقتی سفره عقدجوانان را پهن میکنند اولین تزیینشان قرآن است، در خانه های ما تابلوی “و ان یکاد” میزنیم در حالیکه عده ای از همین دختران هنگام خواندن قرآن موهایشان تا پیشانیشان بیرون است و با اینکار خود را مسخره کرده اند و یا قرآن را؟
میرهاشمی  به برخی که گفتند بد حجاب ها را ضد نظام ندانید گفتند ما با کسی مشکلی نداریم و با هیچکسی مبارزه نمی کنیم، بلکه میگوییم اگر در جامعه ما اینهمه معضلات وجود دارد یکی ازانها بد حجابی و کم حجابی است،ما به کسی مرگ نمیگوییم حتی به کسانیکه حجاب خود را رعایت نمیکنند.
در ادامه میرهاشمی گفت: بی حجاب ها در خیابان دست درازی میکنند و از مردم میخواهند به آنها نگاه کنند.گاهی یک زن و یا دختر با حجاب نداشتن خود میتواند بنیان یک خانواده را بهم بزند و مرد متآهلی را از راه خیر منحرف کند و زندگی و روزگارش را متلاشی کند.ما محجبیم و به بی حجاب ها میگوییم کجا بی حجابی مشکلاتتان را حل کرده  به ما هم بگویید.

میرهاشمی رعایت حجاب را فقط مختص دختران و زنان ندانست و از مردان  خواست که حجاب را  در چشم، در گفتار، در رفتار و در پوشش رعایت کنند
وی در ادامه به مردم گفت:عشق و محبت مقدس است ولی متآسفانه عده ای آن را به کف خیابانها آوردند که مدت زمانش یکی دو هفته است.ای زن تو کالا نیستی!نگذارید و اجازه ندهید یک مرد هوسباز مثل یک دستمال کاغذی با شما رفتار کند.تو بزرگ و با ارزش هستی، هوس را گدایی نکنید.

میر هاشمی مردم را به رعایت حجاب اسلامی دعوت کرد و به زنان گفت با پوشیدن چادر مردم شما را فاطمه وار خطاب میکنند و چادر به مردان هوسباز اجازه نمیدهد چشم طمع و هوس به کسی بدوزند.
در پایان مراسم در راستای طرح ترویج عفاف و حجاب با حضور جمعی از مسولین و پدر شهید مفقود الاثر به تعدادی از برگزیدگان آن جوایزی اهدا نمودند.

IMG-20160712-WA0002   IMG-20160712-WA0004IMG-20160712-WA0005

خبرنگار؛ سید مصطفی گنجی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت