پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 مهر 1397 ساعت 15:07:: شناسه خبر: 42278

صدای جنوب گزارش می دهد

اماکن شهرستان کهگیلویه با مصوبات کاغذی، برای معلولان مناسب سازی نمی شوند

جهانگیر افشانده از مناسب‌سازی‌های انجام شده انتقاد کرد و گفت: استانداردهای لازم در این مناسب‌سازی‌ها رعایت نشده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست مناسب‌سازی اماکن شهرستان کهگیلویه صبح امروز با تأخیر ۵۰ دقیقه‌ای  شروع شد که همین سبب گلایه مندی برخی از مدیران شد و برخی دیگر فرصت رافراهم دیدند تا در دورهمی  به مشکلات و البته مسایل روز بپردازند .

جلسه ای که از همان ابتدا درنگاه افشانده مدیربهزیستی کهگیلویه حاکی از مظلومیت قشر معلول داشت و از سویی اینکه باز هم قرار است همان مصوبه الزام احداث رمپ و خودداری شهرداری از صدور پروانه پایان کار تا زمان رعایت استانداردهای مربوط به معلولان تکرار شود و همین طور هم شد.

ابراهیم خنجری که در غیاب فرماندار سلسله جلسات امروز را مدیریت می‌کرد ضمن عذرخواهی از تأخیر پیش آمده این تأخیر را به خاطر حضور مدیرکل زندان‌ها دانست وتاکید کرد درروزهای آینده دیگر چنین موردی تکرارنخواهدشد.

معاون فرماندار کهگیلویه که لیستی از ادارات در دست داشت که با وجود مصوبه‌های مکرر نسبت به مناسب‌سازی اقدام نکرده‌اند،گفت: در نشست بعدی مدیرانی که مناسب‌سازی اداره را انجام نداده باشند ضمن دادن تذکر به مدیر تذکر کتبی به مدیرکل هم ارسال خواهد شد.

خنجری با بیان اینکه صرف نشستن،گفتن و برخاستن در جلسات حاضر نمی‌شویم،افزود: اداراتی که مناسب‌سازی برای عبور معلولان را انجام ندهند یا مدیر دلسوز ندارند یا اعتبار؛ اگر دلسوزی ندارند باید صندلی مدیریت را رها کنند و اگر مشکل به اعتبار برمی‌گردد با مدیرکل در میان بگذارند تا تأمین شود.

وی، در پاسخ رئیس بهزیستی که از  عدم دسترسی معلولان به طبقه بالا در فرمانداری معترض بود گفت: اسقرار معاون در طبقه همکف برای دسترسی کسانی است که نمی‌توانند به طبقه بالا مراجعه کنند ضمن اینکه می‌پذیرم بالابر برای انتقال افراد معلول ضروری است. خنجری البته تصریح کرد فرماندار برای ملاقات با افرادی کهتوانایی حضور در دفتر وی را ندارند شخصا در طبقه همکف و در دفتر معاون حضور پیدا خواهد کرد.

جهانگیر افشانده همچنین از مناسب‌سازی‌های انجام شده هم انتقاد کرد و گفت: استانداردهای لازم در این مناسب‌سازی‌ها رعایت نشده است.

رئیس بهزیستی کهگیلویه ادامه داد: هیچ کدام از بانک‌ها مسیر دسترسی برای معلولان ندارد و معلول برای استفاده از خدمات خودپرداز مجبور است کارت خود را به دیگران بسپارد که همین زمینه سوء استفاده از کارت آنها را فراهم آورده است.

وی‌همچنین احداث توالت فرنگی در پارک‌ها را ضروری دانست.

افشانده در حالی از اقدام شهرداری در مناسب‌سازی یک پیاده‌رو در دهدشت تشکر کرد که بنا به گفته محمودی بخشدار چاروسا در این پیاده‌رو خطوط موازی عبور نابینا صرفا به رنگ زرد اکتفا شده و نقش برجسته برای حس کردن آن وجود ندارد.

محمودی گفت: در این پیاده‌رو محل عبور نابینایان فقط به رنگ زرد مشخص شده در حالی که نابینا نمی‌تواند رنگی را مشاهده کند که از روی آن تشخیص دهد.

نماینده شهرداری هم بهسازی پیاده‌روی خیابان مذکور پارسی را بهترین پیاده‌روی عمومی در سطح شهر دانست و بیان داشت: اگر بخواهیم نقش برجسته کنیم تا حداکثر ۱۰ درصد جمعیت که شامل قشر نابینایان می‌شود استفاده کنند برای ۹۰ درصد دیگر مشکل پیش می‌آید!

به گفته علی پورکپور اما تا زمانی که نگرش نسبت به مناسب‌سازی تغییر نکند نمی‌توان به خواسته‌های قشر معلول پاسخ داد.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: مگر مناسب‌سازی صرفا جامعه معلول را در برمی‌گیرد؟در جامعه ما افراد سالمند،باردار و کسانی که به نوعی می‌خواهند از دستگاه‌ها و اماکن عمومی استفاده کنند اما نمی‌توانند را شامل می‌شود.

پورکپور با بیان اینکه مسؤول اداره‌ای که بهزیستی را متولی مناسب‌سازی می‌داند رسالت خود را تحقق نبخشیده است، ادامه داد: باید نگاه فرهنگی به این موضوع داشته باشیم.

شهباز پورنگ رئیس پلیس راهور هم با بیان اینکه اگر مصوبه‌ای شکل می‌گیرد باید بازخورد داشته باشد خدمات‌دهی به قشر معلول را نیازمند الگوگیری مناسب از شهرستان‌های دیگر دانست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت