پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 مهر 1397 ساعت 15:07:: شناسه خبر: 42544

مدیرکل دامپزشکی:

تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کهگیلویه وبویراحمد مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:موردی از آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان تاکنون مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان  ، دکتر عبداله بهمنش  در این خصوص گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از مهمترین بیماریهای تهدید کننده صنعت طیور کشور می باشد.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صورت انتشار  می تواندعلاوه بر تهدید بهداشت عمومی جامعه و خطرات انسانی  با وارد آوردن لطمات جبران ناپذیر به صنعت پرورش طیور باعث  ایجاد بحران در بازار گوشت مرغ ، تخم مرغ و همچنین موجب بیکاری افراد و از بین رفتن سرمایه های ملی موجود شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مبارزه با بیماریهای دام و طیور را در راستای وظیفه خطیر دامپزشکی مبنی بر صیانت از سرمایه های دامی دانست و گفت: صیانت از سرمایه های دامی به عنوان یکی از زیر ساخت های توسعه می تواند باعث ایجاد امنیت در بعد تامین غذا گردد.

دکتر بهمنش تصریح نمود: حفظ  سرمایه های دامی موجب رونق صنعت دامپـــــروری، حفظ شغل و سرمایه های موجود ، افزایش اشتغال و در واقع موجب تحقق عملی شعار سال که از ســـوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به نام حمایت از کالای ایرانی است ، می گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد با یادآوری پایش مستمر وضعیت صنعت طیور استان با نمونه برداری های میدانی و گزارش دهی از طریق سیستمGISطیور توسط این اداره کل گفت: هر ساله با نزدیک شدن به فصل پاییزو افزایش احتمال ورود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  به استان، طرح پایش  این بیماری در سطح استان صورت می گیرد.

وی  افزود: اقدامات موثری در خصوص جلوگیری از انتشار بیماری در سطح استان صورت گرفته است که می توان به برگزاری دو جلسه استانی با حضور مسئولین استانداری و مدیران کل عضو ستاد ، برگزاری دوره های ترویجی ویژه زنان روستائی ، چاپ و توزیع بروشورهای بهداشتی ، اطلاع رسانی از طریق صدا و سما و حضور کارشناسان این اداره کل در برنامه های رادیویی اشاره نمود.

وی در عین حال اضافه نمود : علیرغم اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفته ، در صورت عدم همکاری سایر دستگاه ها بخصوص نیروی محترم انتظامی در ایجاد پست قرنطینه دائمی در مبادی ورودی امکان ورود محموله های آلوده به استان وجود دارد.

دکتر بهمنش ، مدیرکل دامپزشکی استان در پایان با اشاره به اینکه موردی از آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان مشاهده نشده است از تمام افرادی که با طیور در تماس هستند درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک به این بیماری مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت