پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 مهر 1397 ساعت 10:07:: شناسه خبر: 42643

پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

۹۴ نفر تا شهریور بر اثر تصادف در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند/۴۰ درصد فوتی‌ها آنی و در صحنه بود/فروردین، خطرناک‌ترین ماه جاده‌ها

به گفته امینی سال گذشته تا پایان شهریور در جاده‌های درون شهری و برون شهری استان ۹۱ نفر بر اثر تصادف فوت کردند که امسال در همین مدت این تعداد به ۹۴ نفر رسیده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

طبق آن چه که پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده فروردین‌ماه پرحادثه‌ترین ماه سال از نظر جان باختن در تصادفات جاده‌ای استان بوده است.

به گزارش صدای جنوب، طبق آن چه که کامروز امینی به عنوان آمار فوتی‌های تصادفات در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌کند افزایش ۳٫۲ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

**به گفته امینی سال گذشته تا پایان شهریور در جاده‌های درون شهری و برون شهری استان ۹۱ نفر بر اثر تصادف فوت کردند که امسال در همین مدت این تعداد به ۹۴ نفر رسیده است.

**طبق گفته امینی، ۵۳ درصد از این تعداد فوتی‌ها مربوط به شهرستان بویراحمد مرکز استان بوده به این ترتیب که در بویراحمد و دنا این تعداد ۵۰ مورد و در شهرستان گچساران ۲۳ مورد و در کهگیلویه ۱۹ مورد و در بهمئی ۲ مورد بوده است.

**از این تعداد فوتی در جاده‌ها ۸۲ مورد فوتی در مسیرهای برون شهری و ۱۱ مورد از تصادفات جاده‌های درون شهری بوده است.

**متاهل‌ها در صدر فوتی‌های بر اثر تصادفات در استان بوده‌اند به نحوی که ۲۲ نفر از آن‌ها زن و ۷۲ نفر مرد بوده‌اند که ۴۴ نفر از آن‌ها مجرد و ۵۰ نفر متاهل بوده‌اند.

**از تعداد فوتی جاده‌های استان ۳۳ نفر راننده و ۱۸ نفر عابر و ۴۳ نفر سرنشین بوده‌اند و بیشتر فوتی‌های تصادفات در فروردین با ۲۲ مورد و خرداد و شهریور با ۱۹ مورد بوده است.

**از کشته‌های تصادفات در جاده‌های برون و درون شهری استان ۵۰ مورد در روز و ۳۵ مورد در شب و ۹ مورد در موقع طلوع و غروب خورشید بوده است.

**یکی دیگر از آمارها این که ۴۰ مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر بوده و ۱۸ مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده و ۳۳ مورد واژگونی و ۱۰ مورد برخورد وسیله نقلیه با شیء ثابت که در مجموع ۴۲ درصد از تصادفات به دلیل برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر بوده است.

**طبق آن چه پزشکی قانونی اعلام کرده ۳۸ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه بوده که تعداد ۴۹ نفر در بیمارستان و ۷ نفر در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

**پزشکی قانونی آورده است که ۷۷ درصد از علت فوت‌ها در اثر صدمات متعدد و ۱۹ درصد بر اثر ضربه مغزی و بقیه به دلیل خونریزی بوده است.

**در ادامه آمار پزشکی قانونی آمار مصدومین ناشی از تصادفات شش ماهه اول امسال در استان ۲ هزار و ۸۳۹ نفر بوده که ۲ هزار نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱٫۳ درصدی را نشان می‌دهد همچنین بر اساس آمارها استان در سال ۹۶ رتبه سوم مصدومان رانندگی در کل کشور را داشته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت