پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 مهر 1397 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 42671

یادداشتی از مهین راوند

دریغ از حتی یک چسب زخم در جعبه‌ کمک‌های اولیه مدارس کهگیلویه و بویراحمد!

متاسفانه آن بخشی را که باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار دهیم رها کرده و به موضوعات فرعی و دست چندمی چسبیده‌ایم و چنان سیاست را چسبیده‌ایم که از آموزش و پرورش به عنوان کارخانه انسان‌سازی غافل شده‌ایم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مهین راوند طی یادداشتی این گونه آورده است که هر جامعه برای توسعه قبل از هر چیز باید به نظام تعلیم و تربیت خود توجه داشته باشد که اکنون شاهد آن نیستیم.

متاسفانه آن بخشی را که باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار دهیم رها کرده و به موضوعات فرعی و دست چندمی چسبیده‌ایم و چنان سیاست را چسبیده‌ایم که از آموزش و پرورش به عنوان کارخانه انسان‌سازی غافل شده‌ایم.

مقام معظم رهبری بیش از هر چیز در سال‌های زعامت خود به موضوع تولید علم اشاره کرده و فرموده‌اند که مدارس و دانشگاه‌ها را بیش از هر چیز دیگر مورد توجه قرار دهید تا با تجهیز به سلاح علم بتوانیم در مقابل دشمنان و بدخواهان ایستادگی کنیم اما کو گوش شنوا و از خود بپرسیم به آموزش و پرورش به عنوان پایه و ریشه توسعه چه اندازه بها داده‌ایم؟.

به قدری بی‌توجهی به آموزش و پرورش و مدارس شده که حتی به جعبه کمک‌های اولیه مدارس خود بی‌توجهیم و دردسری برای زخم انگشت امیدان آینده خود نداریم!.

جای بسی تاسف و خجالت است که بگوییم جعبه کمک‌های اولیه مدارس ما از داشتن یک چسب زخم ساده و کم ارزش و بی قیمت محروم است.

وقتی در مدارس خود بدیهی‌ترین امکانات را نداریم چگونه می‌توان از آموزش و پرورش پویا سخن به میان آورد و چه انتظاری می‌توان از مدیر و معلم و دانش‌آموز و مدیر آموزش و پرورش داشت.

متاسفانه با بودجه‌هایی که در سالیان گذشته تاکنون برای آموزش و پرورش تصویب می‌شود این دستگاه بزرگ و عریض و طویل چنان دست بسته است که قادر به تامین بدیهی‌ترین امکانات در مدارس از جمله تجهیز جعبه کمک‌های اولیه نیست.

باید دستگاه‌های دیگر مثل سازمان برنامه و بودجه و علوم پزشکی و مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند و برای تامین نیازهای ضروری از جمله لوازم بهداشتی و درمانی مدارس که چندان گران قیمت هم نیستند اقدام کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت