پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 تیر 1395 ساعت 08:04:: شناسه خبر: 4277

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد:

میزان معلولیت دراستان بالاترازمیانگین کشوری است/ بیشترین نوع معلولیت ناشی از بیماری های ژنتیکی و مادرزادی است

علیرضا موسوی امجد روز چهارشنبه با بیان این که میزان معلولیت دراین استان ۶ دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری افزود: بیشترین نوع معلولیت تاکنون ناشی از بیماری های ژنتیکی و مادرزادی بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد میزان نرخ معلولیت در این استان را حدود ۲٫۷ اعلام کرد و گفت: عمده ترین نوع معلولیت از نوع جسمی و حرکتی است.

به گزارش صدای جنوب به نقل از ایرنا، علیرضا موسوی امجد روز چهارشنبه با بیان این که میزان معلولیت دراین استان ۶ دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری افزود: بیشترین نوع معلولیت تاکنون ناشی از بیماری های ژنتیکی و مادرزادی بود.
وی تصریح کرد: با توجه به رشد آگاهی خانواده ها ، همکاری و نقش تعیین کننده رسانه ها و مشاوره های ژنتیکی بویژه در قبل از ازدواج این نوع از معلولیت های مادرزادی در استان کاهش یافته است.
موسوی امجد از انجام تفاهم نامه با اداره کل ثبت و اسناد استان مبنی بر الزام و اجبار زوج های جوان قبل از ازدواج به مراکز و مشاوره های ژنتیکی بهزیستی خبر داد و گفت: بر این اساس ثبت هرگونه سند ازدواجی در استان به این مهم وابسته است.
موسوی امجد اظهار کرد: هم اکنون حدود ۶ هزار معلول در این استان پشت نوبت برای دریافت خدمات توان بخشی هستند.
وی یادآور شد: تاکنون ۱۸ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
وی با اشاره به وجود حدود ۱۴۶ خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ازدواج های فامیلی اصلی ترین دلیل بروز این نوع معلولیت در استان شناسایی شده است.
موسوی امجد ابراز داشت: هم اکنون ۲۳ مرکز توانبخشی و خدمات درمانی اعم از حمایتی، نگهداری، ویزیت در منزل و مراقبت شبانه روزی در کهگیلویه و بویراحمد به معلولان این استان خدمات رسانی می کنند.
وی تعداد خانواده های مستحق دریافت خدمات بهزیستی در حوزه معاونت اجتماعی را نیز افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ خانوار اعلام کرد و گفت: هم اکنون پنج هزارو۲۰خانوار از این تعداد باجمعیت حدود ۱۷هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.
وی افزود: حدود چهار هزارو ۹۶۰ خانوار از این تعداد زنان بی سرپرست هستند.
موسوی امجد یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را توانمندسازی مددجویان و معلولان در قالب استفاده از تسهیلات بانکی و ارایه مشوق های لازم دانست و گفت: سال ۹۴ بیش از ۴۴۵ فقره تسهیلات بانکی به جامعه هدف در این استان پرداخت شد.
وی میزان تسهیلات اشتغالزایی پرداختی به مددجویان این استان را افزون بر ۵۶ میلیارد ریال در بخش های مختلف اعلام کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت