پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 آبان 1397 ساعت 01:08:: شناسه خبر: 43008

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

اعتبارات استانی جوابگوی تملک بافت تاریخی دهدشت نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای آزادسازی، تملک و محصور کردن بافت تاریخی دهدشت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: اعتبارات استانی جوابگوی تملک این بافت نیست.

پایگاه خبری صدای جنوب:

محمود باقری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بافت تاریخی شهر دهدشت مهم‌ترین و کهن‌ترین اثر تاریخی شهرستان کهگیلویه است که گنجینه‌ای از معماری اسلامی دوران صفویه به شمار می‌رود.

وی افزود: این بافت یکی از بزرگ‌ترین محوطه‌های تاریخی کشور در جنوب‌غربی ایران محسوب می‌شود که در ضلع جنوبی شهر کنونی دهدشت به وسعت حدود ۳۴ هکتار واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این اثر تاریخی قابلیت ثبت جهانی دارد، عنوان کرد: برای آزادسازی، تملک و محصور کردن این بافت حدود ۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

باقری با بیان اینکه اعتبارات استانی جوابگوی تملک این بافت نیست، گفت: احیای این بافت حمایت مضاعف مسئولان استانی را می‌طلبد.

وی ابراز کرد: چهار اثر تاریخی این بافت شامل کاروانسرا، حمام کهیار، حمام محمد و خانه چراغ چشم که در سال‌های گذشته مرمت شدند توسط صندوق احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود.تسنیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت