پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 تیر 1395 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 4327

فرانسه،زیر تایر اتوبوس ترور؛

حمله تروریستی با کامیون در جنوب فرانسه / تعداد کشته ها به ۸۴ نفر رسید / اعلام ۳ روز عزای عمومی /هیچ ایرانی بین کشته ها نیست

گزارش‌ها حاکی است که یک کامیون پنجشنبه ۱۴ ژوئن در شهر نیس فرانسه جمعیتی را که به تماشای آتش بازی «روز باستیل» یک جشن ملی فرانسه، آمده بودند، زیر گرفت.

۱۶۵۶۵۵_۲۹۳

 پایگاه خبری صدای جنوب:

تروریست هااینباربااتوبوس به جان‌مردم فرانسه افتادند.

به گزارش «صدای جنوب» به نقل از انتخاب، وزیر کشور فرانسه گفته است، شمار تلفات این حادثه افزایش یافته و به ۸۰ کشته رسیده است. وی گفته است، حال ۱۸ تن از مجروحان این حادثه وخیم است.
در همین حال، روزنامه های محلی گزارش داده اند، گواهینامه به دست آمده در این کامیون متعلق به یک مرد ۳۱ ساله فرانسوی تونسی تبار است و پلیس در حال تحقیق است تا مشخص کند که آیا گواهینامه متعلق به راننده است یا نه.
کریسیتن استورسی، شهردار منطقه نیس پیشتر گفت که این کامیون مملو از مواد منفجره، نارنجک و سلاح بوده است.  این مقام محلی گفته‌است، راننده این کامیون سفید رنگ ابتدا به سوی عابران پیاده‌ در کنار خیابان تیراندازی کرده و سپس در مسیری به طول دو کیلومتر جمعیت را زیر گرفت و شماری را کشت.
رسانه های خبری می گویند، راننده موفق نشده که خودرو را منفجر کند. در همین حال گزارش ها حاکی است که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، با نیمه کاره گذاشتن سفر خود به جنوب این کشور به پاریس برگشته است و در جلسه ستاد بحران در وزارت کشور شرکت کرده است.
فرانسوا اولاند در یک برنامه تلویزیونی بامداد روز جمعه تصریح کرده است، آنچه که در «نیس» روی داد یک حمله تروریستی و نمی توان آن را انکار کرد.
فرانسو اولاند تاکید کرده است: باید بدون هرگونه ضعفی نشان دهیم که کاملا هشیار و مصمم هستیم.
وی همچنین گفته است که فرانسه عملیات نظامی خود علیه گروه حکومت اسلامی در عراق و سوریه را تشدید خواهد کرد.
اخبار تکمیلی
*تعداد کشته های حادثه نیس به ۸۴ نفر رسید.
*عامل حمله شب گذشته فرانسه ساکن نیس بوده و در لیست افراد تحت نظر نهادهای امنیتی فرانسه نبوده است. او پیش از این به دلیل ارتکاب به دزدی و اعمال خشونت امیز برای پلیس فرانسه شناخته شده بود.
*عامل حمله تونسی فرانسوی بوده است.
*هشتگ «برای نیس دعا کنید» ۱٫۱ میلیون بار تاکنون در توییتر استفاده شده است.
*سه روز عزاى عمومى در فرانسه به دنبال حمله تروریستى در نیس اعلام شد.
کامیون ترور، با سرعت ۵۰ کیلومتر، دو کیلومتر دنبال مردم رفته است / والدین، فرزندانشان را به کنار پرتاب می کردند تا آنها صدمه نبینند.
*مانوئل والس نخست وزیر فرانسه بار دیگر تاکید کرد ما در وضعیت جنگی به سر می بریم و تروریست ها هدفشان ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است.
*بنابراعلام صداوسیما، هیچ ایرانی در میان کشته های حادثه «نیس» نیست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت