پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آبان 1397 ساعت 13:08:: شناسه خبر: 43719

جشنواره بومی محلی بهبهان فرصتی برای با هم بودن

سرمایه تاریخی اجتماعی بهبهان گنج پنهانی ست که اگر پیدا شود می تواند خیلی از مشکلات مردمش را حل کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

هدایت الله درخشنده_بهبهان نو،شاید حال این روزهای بهبهان و مردمانش چندان خوش نباشد.روزهایی که رنگ خمودگی و خستگی بر روی چهره شهر پاشیده شده است.اظطراب پنهانی که دارد شهر را منفجر می کند.یادش بخیر روزگاری که کوچه و پس کوچه این شهر بوی محبت و با هم بودن می داد و تنگاره ها و اهالیش هم با هم رفیق بودند.
سرمایه تاریخی اجتماعی بهبهان گنج پنهانی ست که اگر پیدا شود می تواند خیلی از مشکلات مردمش را حل کند.
مگر همین کوچه ها ،خاطرات و غذاها و شیرینی ها بهانه ای برای با هم بودنش نبود.همه چیز بهبهان گرم بود از عزا تا عروسیش؟!
ما راهی نداریم جز با هم و در کنار هم بودن،شانه به شانه و پشت به پشت.خاطرات به ما امید می دهد و افسون می کند خاطراتی که در این شهر زنگار گرفته و زیر تلی از خاک مدفون شده است هنوز نفس می دهند و نفس می کشند.با هم بودن و برای هم بودن را تمرین کنیم که جز با هم بودن چاره ای نداریم و نخواهیم داشت.از لر تا بهبهانی با هر رنگ و نژاد گویش و فرهنگی سوهان بکشیم بر تن خسته این شهر پر از تلواسه.
جشنواره بومی محلی بهبهان تجربه است برای نفس کشیدن “شهر “فارغ از هر چه درد که از در و دیوارش می بارد.فارغ از هرچه که بود و هر چه که هست و هرچه که خواهد شد.
و امروز بهبهان منتظر یک جرقه بود تا مردمش برای چند شب هم که شده روحیه امید،نشاط،دلداری و خنده را به کالبد بهبهان بدمند تا شاید دیگر باور نکنیم بهبهان و مردمانش تنها شده اند.و باور کنیم که جشنواره بومی محلی تنها یک جشنواره نیست بلکه رودیست که سیراب می کند روان خسته مردم شهری که لیاقت خوبی و خوب بودن را دارند.
لر و بهبهانی در کنار هم و در زیر یک سقف واحد به نام بهبهان یک سرنوشت را خواهند داشت و برای روزهای خوب در کنار هم و برای هم تلاش خواهند کرد/انشاالله
بدین رواق زبرجد نوشته‌اند به زر/که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند(حافظ)

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت