پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آبان 1397 ساعت 19:08:: شناسه خبر: 43768

یادداشت به قلم سیدقربانعلی موسوی:کمی ها و کاستی های سوگواره مشک تشنه

با همه ی کمبودها وکاستی ها بالاخره سوگواره مشک تشنه بسیار آبرومندانه برگزار شد به نحوی که تقدیر و تشکر جناب احمدی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی را بدنبال داشت.

با همه ی کمبودها وکاستی ها بالاخره سوگواره مشک تشنه بسیار آبرومندانه برگزار شد به نحوی که تقدیر و تشکر جناب احمدی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی را بدنبال داشت.

وقتی از وی در مورد کیفیت سوگواره پرسیده شد اذهان داشت که این شهرستان از هنرمندان توانمندی در حوزه های مختلف برخوردار است که در سطح کشوری وبین المللی حرف برای گفتن دارند.

این سوگواره هر چند آبرومندانه و در شان هنرمندان شهرستان برگزار شد ودوستان اداره فرهنگ و بخصوص،جناب خردمند مدیر این اداره زحمات زیادی کشیدتا بتواندهر چه بهتر این مراسم را برگزار نمایند تا جایگاه فرهنگی شهرستان چرام آسیبی نبیند اما از این موضوع نباید غافل شد که اولین و مهم ترین کمبود این شهر که سالهای زیادی است فریادش زده میشود اما کمتر گوش شنوای به این ندا پاسخ داده است و آن هم نداشتن فرهنگسراست.

که از زمان چهار فرماندار وسه استاندار ودو رئیس جمهورقبل چه شفاهی و چه کتبی به آنها اطلاع رسانی شد ونتیجه ای عاید چرام نگردید و تنها فرمانداری که پیگیر بوده تاکنون فتاحی اصل میباشد که در هر مناسبتی آنرا عنوان کرده و درخواست نموده است.

اینبار هم از مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی این درخواست را مطرح و ازوی خواست که به خواسته قاطبه ی مردم چرام پاسخ داده و آنرا اجابت نماید.

احمدی در جواب این درخواست عنوان نمود که ، زمان احمدی نژاد نیست که اگر قولی دادیم به آن عمل نکنیم ، با توجه به شرایط اقتصادی دولت نمیتوانم قول بدهم اما چون از نزدیک مشاهده کردم که این شهرستان از چه پتانسیلی در حوزه های مختلف هنری برخوردار است انشاله به محض ثبات اقتصادی پیگیری خواهم کرد.

فرماندار قصد سخنرانی نداشت اما وقتی مشاهده کرد که چه پتانسیل عظیمی از شعرا وهنرمندان داریم پشت تریبون رفته واز مشاور وزیر درخواست نمود نسبت به ایجاد فرهنگسرا وتخصیص اعتبار برای آن به این شهرستان کمک نمایند تا این استعدادها از بین نروند وپاسخ مشاور وزیر را هم که در بالا آوردم.

به هر جهت این مراسم باشکوه ودر خور به پایان رسید وخیلی ها میتوانستند کمک کار باشند ونبودند.

چه مسئولین و چه رسانه ها ، جز عده ایی معدود که دل در گرو سرافرازی شهرستان دارند کمترکسی از خود همت نشان دادبه جزامام جمعه محترم و هلال احمر و یکی دو اداره ، تا این وظیفه اجتماعی وفرهنگی را به انجام رسانند ، اما شکوه این مراسم بر روی همه ی کاستی ها و کمبودها پرده کشید تا شهرستان چرام همچنان قطب فرهنگی این استان باشد و مسئولان بدانند هرچند کمبود باشد نمیتواند دل مشغولی هنرمندان چرام را از بین ببرد.

سید قربانعلی موسوی شیرازی روزنامه نگار و فعال فرهنگی رسانه چرام

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت