پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آبان 1397 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 43906

آیت الله ملک حسینی شخصیتی جامع از شجاعت، علم ومعنویت بود

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: عالم ربانی و مجاهد نستوه آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده سابق و فقید این استان در مجلس خبرگان رهبری دارای شخصیتی جامع و کم نظیر از علم، اخلاق، معنویت، معرفت و شجاعت در خطه جنوب کشور بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

هادی زارع پور روز شنبه با حضور بر مزار این عالم ربانی و گرامیداشت ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی آن روحانی وارسته اظهار داشت: مرحوم آیت الله ملک حسینی در علوم گوناگون از جمله فقه، اصول و تاریخ صاحب نظر بودند.
وی بر ضروت نکوداشت و توجه به شناخت بیش از پیش جایگاه عالمان دینی و علمی در سطح جامعه گفت: تجربه نشان داده که هرگاه بزرگان و عالمان دینی خود را تکریم و قدر دانسته‌ ایم به همان میزان جامعه نیز کمتر دچار لغزش‌ و چالش‌ شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید الگوهای واقعی جامعه به ویژه در عرصه های علمی ، دینی و دانشگاهی به جامعه معرفی شوند که آیت الله ملک حسینی از مصادیق بارز این الگوهاست.
وی ابراز داشت: آیت الله ملک حسینی وارث شجاعت حسینی و در عین حال آغاز گر نکوداشت آیین‌های معنوی و دینی و تکریم اهل بیت (ع) در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد بود.
زارع پور تصریح کرد: شجاعت، عفت، حکمت و عدالت باهم در وجود این عالم ربانی و دانشمند فرزانه نهادینه و متجلی بود.
وی آیت الله ملک حسینی با ویژگی‌های ممتاز شخصیتی و فضایل اخلاقی را الگوی فراموش ناشدنی و گنجینه‌ای ارزشمند در خطه جنوب و حتی کشور دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد امروز بهمراه جمعی از مدیران و کارکنان این اداره کل، مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و عشایر استان با حضور در کنارمزار عالم ربانی آیت الله ملک حسینی با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره آن روحانی نستوه و نماینده فقید ولی فقیه در استان را گرامی داشتند.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری سال ۱۳۰۳ در خانواده‌ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.
این عالم ربانی ۱۲ آبان سال ۱۳۹۱در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت