پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1395 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 4395

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری حضرت امام رضا (ع)خبرداد:

هزارو ۴۰۰ نقطه در ۷۷کشورجهان میزبان جشنواره بین المللی رضوی

رضا دهبانی پور افزود: علاوه بر برگزاری برنامه های مختلف هنری و آیین های ملی رضوی در سطح هر یک از شهرستان های استان نیز برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و آیینی متناسب با فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری حضرت امام رضا (ع) از برگزاری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی رضوی در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نقطه از ۷۷ کشور جهان خبر داد.

به گزارش صدای جنوب به نقل ازایرنا، سید جواد جعفری روز شنبه در نشست خبری در یاسوج گروه های هدف برنامه های جشنواره رضوی در عرصه بین المللی را مسلمانان، ایرانیان خارج از کشور و دلدادگان و دوستداران سیره اهل بیت (ع) در تمامی کشورهای جهان اعلام کرد.
وی بر رویکرد اثربخشی و افزایش میزان کیفیت برنامه های جشنواره رضوی بویژه در خارج از مرزهای ایران تاکید کرد و گفت: بر همین اساس حدود ۳۸ درصد برنامه های امسال با جشنواره سیزدهم به لحاظ محتوایی تغییر یافته است.
جعفری با تشریح برنامه های جشنواره چهاردهم در سطح ملی نیز گفت: اجرای حدود ۵۹ درصد برنامه های این جشنواره در کشور با رویکرد مردمی و مشارکت نهادهای مدنی و ۳۲درصد نیز با همکاری دانشگاه ها و موسسه های علمی و پژوهشی است.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) یادآور شد: عمده برنامه های جشنواره رضوی در کشور در قالب ۶ محور فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی ، فضای مجازی و رسانه های دیجیتال برگزار می شوند.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۳ استان کشور مسئول اجرای برنامه های فرهنگی، هشت استان برنامه های هنری، سه استان حوزه امور سینمایی، هشت استان امور علمی و پژوهشی و ۲ استان نیز حوزه مطبوعات و رسانه های دیجیتال جشنواره چهاردهم رضوی هستند.
وی اظهار کرد: ۳۰ دانشگاه کشور نیز در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری جشنواره چهاردهم رضوی اعلام آمادگی کرده اند و ۳۰ استان نیز برنامه های کتابخوانی و حوزه مطالعات اجتماعی این جشنواره را عهده دار هستند.
وی اثربخشی و تاثیرگذاری برنامه ها و موج گفتمان سازی رضوی در سطح ملی و بین المللی را یاداور شد و افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره جهانی امام رضا (ع) ترویج و تبیین فرهنگ رضوی و آشنایی بیشترمردم و آزادی خواهان جهان با مکتب انسان ساز اهل بیت (ع) است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: استان این بهمراه هفت استان دیگر در حوزه برنامه های هنری جشنواره چهاردهم فعالیت و مشارکت جدی خواهد داشت.
رضا دهبانی پور افزود: علاوه بر برگزاری برنامه های مختلف هنری و آیین های ملی رضوی در سطح هر یک از شهرستان های استان نیز برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و آیینی متناسب با فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.
وی از رسانه های جمعی استان خواست با مشارکت فعال و انتشار اخبار و گزارش های جامع و محتوایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در برگزاری مطلوب برنامه های هنری جشنواره چهاردهم رضوی یاری دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت