پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 آبان 1397 ساعت 16:08:: شناسه خبر: 44158

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۸۵ درصد تسهیلات روستایی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

پروانه نیکمرام در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: امسال سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال گذشته تاکنون سهمیه ابلاغی تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی در فاز نخست به این استان یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۸۵ درصد آن پرداخت شده است.

به گزارش صدای جنوب،پروانه نیک مرام روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: امسال سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافت که ۳۰ درصد آن برای اجرای طرح‌های ملی در وزارت خانه باقی ماند و در فاز نخست یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد جذب شد.

وی افزود: در صورتی مبلغ تسهیلات فاز دوم به بانک ها و دستگاه های اجرایی استان ابلاغ می شود که آن ها ۹۰ درصد با متقاضیان طرح ها انعقاد قرارداد داشته باشند و یا ۷۵ درصد پرداختی داشته باشد.

نیک مرام بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، ۹۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به ۸۲۳ طرح در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده و میزان مبلغ قرار داد شده با متقاضیان طرح های اشتغال یک هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال بوده که در مجموع میزان تسهیلات قرار داد شده به ابلاغی ۱۱۰ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: روند تسهیلات جذب شده از محل اشتغال روستایی به تفکیک بانک ها (به میزان تسهیلات پرداختی به ابلاغی بر حسب درصد) بانک صندوق کارآفرینی امید ۱۲۴ درصد، پست بانک۹۱ درصد، کشاورزی ۸۹ درصد و توسعه تعاون ۲۶ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال را جزو دغدغه های اساسی مردم و مسئولان اجرایی کشور دانست و ابراز داشت: یکی از سیاست‌ های اصلی دولت تدبیر و امید اشتغالزایی و رونق تولید است و باید برای تحقق چنین امر مهمی در کهگیلویه و بویراحمد تلاش و همت جدی تری شود.

وی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق سبب کاهش بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی می شود.

سهم سال ۱۳۹۷ کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است که مرحله نخست آن شامل یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال جذب شد و مرحله دوم نیز به همین میزان به این استان تعلق خواهد گرفت.

مجموع تعداد طرح های معرفی شده به بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۹۰۲ مورد بوده است.

سال گذشته قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به تصویب رسید.

امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشتغال روستایی است.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت