پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 آبان 1397 ساعت 21:08:: شناسه خبر: 44604

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خبرداد:۲۶هزار تن مرکبات در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد تولیدشد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برداشت محصولات پرتقال،نارنگی و لیموشیرین در این استان شروع شده گفت: براساس پیش بینی کارشناسان ۲۶ هزار و ۷۵۰ تن از این مرکبات در این استان تولید و آماده برداشت شده است.

به گزارش صدای جنوب؛زواره آزادپور یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این میزان محصول در باغستان‌های شهرستان‌های گچساران، باشت، کهگیلویه، چرام و لنده تولید شده است.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۸۵۰ تن پرتقال، ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن نارنگی و سه هزار و ۵۰۰ تن لیموترش در باغستان های این استان تولید و آماده برداشت است.
وی ابراز داشت:حدود پنج هزار هکتار باغ نارنگی، پرتقال و لیموشیرین در این استان وجود دارد که از این میزان ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار پرتقال،یکهزار و ۷۰هکتار نارنگی و ۳۷۰ هکتار باغستان لیموترش بارور است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باوجود افزایش سطح باغ های بارور در این استان اما به دلیل خشکسالی افزایش محسوسی نسبت به پارسال در تولید این محصولات وجود ندارد.
آزادپور بیان کرد: بخشی از محصول تولید شده در بازارهای داخلی استان به فروش می رسد و بخشی نیز به استان های همجوار صادر می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۷ هزار تن میوه شامل سیب، میوه های هسته دار، لیموترش، انگور، انار، گردو و بادام در این استان برداشت شده است.
وی ابراز داشت: پنج هزار و ۴۹۷ هکتار،سه هزار و ۱۷۷ هکتار لیموترش، هشت هزار و ۴۶۵ هکتار گردو، چهار هزار و ۴۸۶ هکتار انگور، یکهزار و ۳۷۰ هکتار میوه‌های هسته دار، ۸۴۷ هکتار بادام و ۵۶۷ هکتار انار سطح زیر کشت باغستان‌های بارور این استان است.
وی گفت: امسال ۳۴ هزار تن انگور، ۲۷ هزار تن لیموترش، ۱۷ هزار تن میوه هسته دار، ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن گردو، هفت هزار تن انار و ۶۵۰ تن بادام از باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد.
آزادپور گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.
بیش از ۴۳ هزار و ۴۰۲ هکتار باغ در این استان وجود دارد.
سطح باغ‌های این استان نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، ۱۴ برابر شده است.
در سال ۱۳۹۶ حدود یک هزار و ۸۰۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار این استان احداث شد.
استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.
جمعیت این استان طبق سرشماری ها از مرز ۷۲۰هزار نفر گذشته است.
کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۸۰ هزار هکتار آن آبی است.
این استان با یک درصد از مساحت خاک ایران هشت درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت