پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 آذر 1397 ساعت 16:09:: شناسه خبر: 44866

خطیب جمعه چرام:معامله قرن با ۴۷۰ موشک حماس به هم خورد/اندیشه و تفکر بسیجی مولفه‌هایی دارد مثل خودسازی ایثار گذشت،ولایتمداری ،مبارزه با شبهات و انحرافات که باید جوان بسیجی خود را آماده برای انقلاب امام عصر(عج)کند/نماز جمعه با فضیلت‏ ترین و محبوب‏ ترین عبادت‏ها در پیش خداوند است+تصاویر

شکست اسرائیل در عملیات اخیر باعث شد تا تبعات سیاسى و امنیتى زیادى بر این رژیم تحمیل شود که از آن جمله میتوان به این موارد اشاره کرد
۱- تن دادن به آتش‏ بس در کمتر از ۴۸ ساعت
۲- استعفاى وزیر جنگ و کابینه لرزان نتانیاهو
۳- اعتراف به تولد حزب‏ الله دوم با اشاره به قدرت نمایى جریان مقاومت در فلسطین
۴- بن‏ بست در معامله قرن که آمریکا و رژیم صهیونیستى ها و برخى سران مرتجع منطقه در صدد تحمیل آن به ملت فلسطین هستند
۵- اثبات پوشالى بودن قدرت نظامى رژیم صهیونیستى.اندیشه و تفکر بسیجی مولفه‌هایی دارد مثل خودسازی، ایثار،گذشت، ولایتمداری ،مبارزه با شبهات و انحرافات که باید جوان بسیجی خود را آماده برای انقلاب امام عصر(عج) کند.

 

به گزارشصدای جنوب به نقل از روابط عمومی ستادنمازجمعه چرام؛حجت الاسلام سیدنورالله افشارامام جمعه چرام درخطبه های نمازجمعه امروز گفت:یکى از طرح‏ هایى که از زمان روى کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا براى مسأله فلسطین مطرح‏ شده است، طرح معامله قرن است.

امام جمعه چرام افزود:معامله قرن طرحى آمریکایى است که هدف نهایى آن ایجاد نظم جدید منطقه‏ اى با شکل‏ گیرى قدرت رژیم صهیونیستى و پایان مسأله فلسطین است.

وی گفت:شناسایى تمام شهر قدس به پایتختى رژیم صهیونیستى،تشکیل کشوریهودى اسرائیل، تشکیل کشور فلسطینى عارى از هرگونه سلاح و ارتش و
عدم پذیرش حق بازگشت آوارگان فلسطینى ازجمله بندهاى معامله قرن است.

حجت الاسلام افشارعنوان کرد:علاوه بر آن، عادى‏ سازى روابط اسرائیل با کشورهاى عربى نیز در قالب معامله قرن در حال پیگیرى است،در این‏ راستا سفر نتانیاهو به عمان را میتوان مهم‏ترین گام دانست.

وی گفت:روند امور را آمریکا و اسرائیل با همکارى ارتجاع عرب به‏ گونه‏ اى مدیریت کرده بودند که همه انتظار پیروزى اسرائیل در حوزه سیاسى را داشتند، اما عملیات موفقیت‏ آمیز اخیر حماس نشان داد که این تصورات رژیم صهیونیستى باطل بوده و با واقعیت‏ها همخوانى ندارد.

امام جمعه چرام عنوان داشت: درواقع عملیات اخیر باعث خواهد شد تا طرح معامله قرن در اجرا با مشکلات زیادى مواجه شود و بار دیگر قدرت مقاومت فلسطین به‏ عنوان بزرگ‏ترین سد در برابر ترامپ و نتانیاهو خواهد بود.

اثبات پوشالى بودن قدرت نظامى رژیم صهیونیستى

وی گفت: اسرائیل خود را یازدهمین قدرت نظامى جهان میداند و سالانه بیش از ۲۰ درصد بودجه به ارتش این رژیم تعلق میگیرد، این رژیم امنیت خود را از سال ۲۰۰۰ بر پایه سامانه‏ هاى دفاعى قرارداده است.
حجت الاسلام افشاربیان کرد:چراکه دستیابى گروه‏ هاى مقاومت به موشک باعث شد تا این‏ راهبرد از سوى این رژیم اتخاذ شود،در این مسیر آمریکا نیز تنها براى سامانه گنبد آهنین بیش از ۱۴۰ میلیون دلار به اسرائیل کمک کرد.

امام جمعه چرام گفت:شکست اسرائیل در عملیات اخیر باعث شد تا تبعات سیاسى و امنیتى زیادى بر این رژیم تحمیل شود که از آن جمله میتوان به این موارد اشاره کرد
۱- تن دادن به آتش‏ بس در کمتر از ۴۸ ساعت
۲- استعفاى وزیر جنگ و کابینه لرزان نتانیاهو
۳- اعتراف به تولد حزب‏ الله دوم با اشاره به قدرت نمایى جریان مقاومت در فلسطین
۴- بن‏ بست در معامله قرن که آمریکا و رژیم صهیونیستى ها و برخى سران مرتجع منطقه در صدد تحمیل آن به ملت فلسطین هستند
۵- اثبات پوشالى بودن قدرت نظامى رژیم صهیونیستى.

وی گفت:رقم خوردن اندیشه، تفکّر و عنوان بسیج از ژرفاى ذهن حضرت امام (قدّس سرّه) و تبلور آن در قلم آن رهبر بزرگ در تاریخ پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸، نقطه عطف و حادثه مهمّى بودکه کمتر کسى میتوانست عمق، گستره تأثیر و پیامدهاى آن‏را در مخیّله خود به تصویر بکشد،تصوّر این‏که روزى روحیه مقاومت و ایستادگى بسیجى از مرزهاى سرزمینى ایران به زادگاه اُویس قَرَنى صادر شود و شرایط را براى مقاومت مردم مظلوم یمن در برابر ددمنشى شجره ملعونه آل سعود و تهاجم وحشیانه رژیم عربستان و هم پیمانان آن فراهم نماید، دور از ذهن بود.

امام جمعه چرام بیان کرد:حضرت امام خمینى(ره) میفرمایند: «بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته‏ هاى مقاومت را در تمامى جهان به‏ وجود آورد و درمقابل شرق و غرب ایستاد.» (صحیفه امام ج‏۲۱ ص‏۱۹۵ ۹۶.)

حجت الاسلام افشارتصریح کرد:اندیشه و تفکر بسیجى داراى مبانى و مولفه‏ هایى است که مهم‏ترین مبانى آن
عبارتند از؛ خدا محورى،
ولایتمدارى ،
، ایثار کامل در راه خدا،

وی گفت:خداوند سبحان در آیاتى از سوره جمعه، مردم را به حضور در نماز جمعه فراخوانده و شرکت در این فریضه الهى را از هر کارى براى آنان سودمندتر دانسته و میفرماید: «اى کسانیکه ایمان آورده‏ اید! هنگامى که براى نماز روز جمعه اذان گفته شود، به‏ سوى ذکر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها کنید که این براى شما بهتر است؛ اگر بدانید.»

امام جمعه چرام عنوان کرد:مرحوم مجلسى در رابطه با این آیات و با توجه به تأکیدات خداوند در سوره جمعه نسبت به نماز جمعه مئفرماید: «معلوم میشود که نماز جمعه با فضیلت‏ ترین و محبوب‏ ترین عبادت‏ها در پیش خداوند است.»

امام جمعه چرام بیان کرد:اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر در ۱۶ربیع الاول و در سال‏هاى ابتدایى پایه‏ گذارى حکومت اسلامى توسط آن حضرت و ادامه اینسنت الهى، نیز خود گویاى اهمیت و جایگاه این عبادت مهم میباشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت