پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 آذر 1397 ساعت 14:09:: شناسه خبر: 45235

سرپرست اداره صنعت معدن وتجارت(صمت) کهگیلویه:

۱۰واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند/ضابطان دادگستری و مقامات قضایی همکاری کنند

سرپرست جدید اداره صنعت معدن تجارت(صمت) کهگیلویه در گفتگو با صدای جنوب عملکرد و برنامه های خود را تشریح کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سرپرست جدید اداره صنعت معدن وتجارت(صمت) کهگیلویه در گفتگو با صدای جنوب عملکرد و برنامه های خود را تشریح کرد.
رئیس صمت کهگیلویه از شدت گرفتن بازرسی ها ی مستمر و روزانه خبر داد،و خود را موظف به بکار گیری تخصص علمی خود در راستای اهداف عالیه سازمان دانست به گونه ای که هیچ صنفی از بازرسی و نظارت در امان نخواهد ماند،همچنین از معرفی ۴۶ واحد متخلف طی ۲ روز بازرسی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه خبر داد.
سیدیاسین علویان سوق با اشاره به وظیفه نظارتی این سازمان اظهار کرد:پیگیری و اقدام لازم و عملیاتی مستند جهت توسعه و تشدید بازرسی ها،اقدام لازم در جهت عملیاتی شدن ماده ۵۲ قانون نظام صنفی برای تعیین بازرسان ذی صلاح ،ملزم و متعهد نمودن عاملان توزیع ارزاق عمومی مربوط به طرح تنظیم بازار به نصب پارچه و اعلام قیمت صورت گرفت.
علویان سوق عنوان کرد:عاملان توزیع ارزاق به اعلام وصول با حضور بازرس ،ملزم و متعهد شدند،همچنین در جهت عملیاتی نمودن ماده ۱۶ که حمایت از مصرف کننده است مکاتبه ای با اتاق اصناف صورت گرفت که امکان عمومی ،رستوران ها و..موظف هستند لیست قیمت ها مشخص و در اختیار مشتری باشد وصورتحسابی که به مشتری تحویل می دهند کاملا مطابق قیمت های مصوب باشد،اقدامات لازم در جهت عملیاتی نمودن ماده ۱۷رعایت و مقررات صنفی انتظامی و بهداشتی نیز صورت گرفته است.
علویان سوق رسیدگی به شکوایه های ارسالی از ادارات خدمت رسان(برق،آب و…)، مراکز پژوهشی غیر انتفاعی ،مهد های کودک و…را نیز از اختیارات اداره «صمت» برشمرد.
وی از راه اندازی سامانه ۱۲۴ خبر داد و افزود:اقدامات عملیاتی و مکاتبات صورت گرفته است که پس از سیر بروکراسی اداری این سامانه راه اندازی می شود.
سرپرست جدید «صمت »کهگیلویه با اشاره به اینکه حدود ۱۰۸ واحد خبازی شهری و روستایی در شهرستان سهمیه آرد دولتی دارند ،ادامه داد:در جهت سامان دهی و وضعیت آرد نانوایی ها نیز تدابیری اندیشیده شده است،در حال شناسایی واحدهای فعال از این تعداد هستیم.
وی گفت:طی ۲ روز بازرسی ۴۶ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد که کم فروشی،گران فروشی،عدم درج قیمت،عدم ارائه فاکتور خرید از جمله تخلفات این صنوف بود.
علویان سوق معرفی عامل برای جذب ۲۰ تن شکر به قیمت فروش کیلویی ۳هزار و ۴۰۰تومان،۱۴ تن برنج در دو نوع با قیمت های هر کیلوگرم ۵هزار و ۷۰۰ تومان و ۴ هزار تومان،۱۰ تن گوشت منجمد برزیلی با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان را از جمله اقدامات حمایتی اداره «صمت »شهرستان کهگیلویه برشمرد.
وی همچنین از توزیع ۵۰ حلقه لاستیک خودروی سبک در چرام خبر داد.
علویان سوق با اشاره به تسهیلات اشتغال زایی گفت: تخصیص و جذب ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زمینه مشاغل خانگی،۱۵ میلیارد تومان در زمینه مشاغل تولیدی،صنعتی،معدن و…،۲ میلیارد تومان جهت سامان دهی خبازی ها  از جمله تسهیلات اشتغال زایی در سال ۹۷ است.
وی افزود:سامانه کارا جهت ثبت نام و دریافت تسهیلات اکنون فعال نیست که در حال پیگیری و فعال شدن آن هستیم نتیجه را به اطلاع شهروندان می رسانیم.
علویان سوق با بیان اینکه وظیفه ذاتی خود می دانم تمام تخصص علمی و استعداد ذاتی و اکتسابی خود را در جهت اجرای قانون به کار گیرم تصریح کرد:بازرسی ها از بازار شدت می گیرد،بازرسی روزانه و مستمر از تمامی واحد های صنفی خدماتی،تولیدی،صنعتی و…در دستور کار است و هیچ صنفی از بازرسی در امان نخواهد بود!
وی در پایان از همکاران ستادی و شهرستانی خود که در جهت عملیاتی نمودن قانون و اهداف عالیه سازمان وی را مساعدت و همکاری نمودند قدردانی کرد و گفت:اگر نبود همکاری دوستان هیچ ماموریتی انجام نمی گرفت.

علویان سوق گفت:یکی از برنامه هایم این است که هروقت جهت تسهیلات مشاغل خانگی و واحدهای تولیدی سهمیه اختصاص دادند و سامانه های مرتبط باز شد، از طریق سایتهای خبری و شبکه های اجتماعی به سمع و نظر شهروندان برسانم.

وی ادامه داد:کلیه ی عاملان توزیع ارزاق عمومی مربوط به سید مصرفی خانوار و توزیع کالاهای واسطه ای از جمله لاستیک خودروهای سبک و سنگین. ملزم و متعهد به تسویه حساب با اداره ی صنعت،معدن و تجارت با آوردن لیست کامل توزیع حاوی مشخصات کامل و شماره ی تماس تحویل گیرنده ی آن کالا می باشند،در غیر این صورت تحت عنوان عرضه ی خارج از شبکه بعد از تکمیل فرم گزارش بازرسی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

تکمیلی///سرپرست جدید «صمت »کهگیلویه اظهارداشت:طی بازرسی های به عمل آمده از یازده واحد صنفی خبازی،تعداد هفت واحد خبازی تحت عناوین مختلف تخلفات صنفی شناسایی و آماده معرفی به مقامات ذی ربط جهت صدور رای و اعمال جزای نقدی شدند.

وی گفت:به منظور ساماندهی به وضعیت آن عده از صنف خبازان که سهمیه ی آرد دولتی دریافت می کنند، تاکنون تعداد هزار کیسه سهمیه ی ماهانه اختصاص به واحدهای صنفی غیرفعال داشت که با هم اندیشی سازمان محترم صنعت،معدن و تجارت و فرمانداری هر سه شهرستان برنامه برای برگشت آنها به سید مصرفی خانوارها داریم
علویان سوق ادامه داد:روند شناسایی واحدهای صنفی خبازی غیرفعال که برای آنها آرد دولتی در نظر گرفته شد، ادامه دارد،در ضمن به واحدهای خبازی فعال نما که در ظاهر فعال هستن به جد تذکر داده می شود، چنانچه وضعیت خود را مبنی بر فعال یا عدم فعالیت در اسرع وقت اعلام نکنند ضمن قطع سهمیه اشد جزای نقدی در مورد آنها اجرا خواهد شد.

وی بابیان اینکه نظارت را در چرام و لنده نیز تشدیدمیکنیم گفت:۱۰واحد صنفی متخلف، تحت عناوین متعدد تخلف صنفی اعم از گرانفرشی،کم فروشی. تقلب،عدم درجدقیمت مربوط به شهرستان چرام، جهت سیر مراحل قانونی و اعمال جزای نقدی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
علویان سوق تصریح کرد:سهمیه ی آرد دولتی واحدهای صنفی خبازی، با نظر جمعی و تشکیل کارگروه تشخیص با لحاظ نمودن تعدادنسبی مشتری و محل خدمات رسانی آن واحد صنفی به زودی تغییر و تعیین خواهد شد.

علویان سوق تاکیدکرد:کیسان حسینی یکی از،بازرسان جدی و با شرافت درروزهای گذشته توسط احدی از صنف میوه و.تره بار در حین بازرسی مورد بی احترامی قرار گرفت لذا بنابه شرایط حاد که زمینه را برای افسارگسیختگی قیمتها مساعد و مناسب می نماید خواهان همکاری ضابطان دادگستری و مقامات قضایی هستیم.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت