پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1395 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 4525

سرپرست اداره بهزیستی کهگیلویه خبرداد:

اشتغال۶۰نفر در واحدهای توانبخشی وعلوم اجتماعی بهزیستی کهگیلویه/لزوم مناسب سازی ادارات برای استفاده معلولان/جمع اوری متکدیان ازسطح شهردهدشت

این نهاد حمایتی در واحدهای توانبخشی،امور اجتماعی، پیشگیری و اورژانس اجتماعی به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سرپرست بهزیستی کهگیلویه در نشست خبری با اصحاب رسانه، تأمین و عرضه خدمات حمایتی برای افراد نیازمند و معلولان با هدف بهتر زیستن را از جمله وظایف اساسی بهزیستی دانست و اظهار داشت: این نهاد حمایتی در واحدهای توانبخشی،امور اجتماعی، پیشگیری و اورژانس اجتماعی به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش صدای جنوب،اشرف نیک روز افزود: سال گذشته بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال مستمری به ۲ هزار و ۷۰۳ خانوار زیر پوشش پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۲۸۴ دانشجو از خدمات حمایت تحصیلی بهزیستی استفاده می‌کنند پرداخت دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک هزینه به دانشجویان را از دیگر کمک‌های حمایتی این نهاد عنوان کرد.

نیکروز بیان کرد:۲۶۵ میلیون ریال حق پرستاری به معلولان ضایعه قطع نخاعی پرداخت و وسایل توانبخشی به آنان تحویل داده شد.

این مسؤول به خدمات امور اجتماعی اشاره و اظهار داشت:کمک به بهبود تغذیه چند قلوها،تأمین غذای گرم مهدهای کودک از جمله برنامه‌های این واحد است.

نیکروز افزود: ۶۰ نفر از مددجویان جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با بیان اینکه چهار مرکز اقامتی ترک اعتیاد در دهدشت فعالیت می‌کند تصریح کرد: با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه اورژانس اجتماعی تیم سیار و تلفن گویای ۱۲۳ مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.

این مسؤول در ادامه بیان کرد: یک‌هزار و ۲۰۱ خانوار با جمعیت بالغ بر چهار هزار نفر از خدمات امور اجتماعی بهزیستی شهرستان استفاده می‌کنند.

نیکروز تعداد مددجویان واحد توانبخشی را یکهزار و ۵۱۷ نفر دانست و گفت:۶۱۷ معلول ذهنی،۵۰۲ معلول جسمی،حرکتی،۹۸ ناشنوا،۱۵۴ بیمار اعصاب و روان و ۲۵ معلول نخاعی زیر پوشش واحد توانبخشی بهزیستی هستند.

سرپرست بهزیستی کهگیلویه تعداد مددجویان مورد حمایت بهزیستی را رو به افزایش دانست و با بیان اینکه اعتبار کافی برای زیر پوشش قرار دادن افراد متقاضی وجود ندارد، گفت: در صورت تأمین اعتبار در سفر هیأت دولت،۵۰۰ خانوار پشت نوبت از خدمات بهزیستی برخوردار می‌شوند.

وی باتاکید برجمع آوری متکدیان ازسطح شهردهدشت گفت:این افراد پس از مراقبت های کوتاه مدت درصورت داشتن شرایط تحت پوشش این نها قرارمی گیرند.

نیک روزباردیگرمناسب سازی ادارات جهت عبورومرورمعلولان را خواستار شد و گفت لازم است ادارات مختلف سهمیه استخدام۳درصدی را جهت جذب آنها رعایت نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت