پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1395 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 4558

نماینده گچساران و باشت:

رفع مشکل بیکاری مهم ترین خواسته مردم کهگیلویه و بویراحمد در سفر هیات دولت است

براساس آمار سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد براساس آمارسال ۹۴ نرخ بیکاری دراین ۱۷درصد،جوانان ۱۵تا ۲۴سال ۴۸٫۸ و نرخ بیکاری زنان ۳۳٫۵درصد است .

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رفع معضل بیکاری با نرخ ۱۷درصد خواسته اصلی مردم کهگیلویه و بویراحمد در سفر هیات دولت است.

به  گزارش صدای جنوب، غلامرضا تاجگردون روز پنچشنبه در ستاد تدوین برنامه ریزی چهار ساله عملیاتی اشتغال وتولید در بخش های صنعت آب و کشاورزی گچساران با یادآوری این که این استان دارای یکی از بالاترین شاخص های بیکاری در کشور است افزود: سفر رئیس جمهور به این استان فرصتی برای مطرح کردن این مشکلات است.

وی با اشاره به این که طرح بزرگ تولید ۵۰ واحد تعاونی تولید شترمرغ در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد مجوز اخذ کرده است افزود: در صورت راه اندازی این واحدهای تولید سه تا ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
وی میزان سرمایه مورد نیاز این طرح ها را ۵۰۰ میلیارد ریال برآوردکرد و گفت: قرار است بخشی از بودجه مورد نیاز این طرح با مشارکت افراد جویای کار تامین شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی تعاون روستایی، شرکت پشتیبانی دام، جهادکشاورزی و صنعت و معدن و صندوق توسعه ارزی برای اجرای این طرح ضروری است.
تاجگردون طولانی بودن عمر زمان بهره وری از شترمرغ، امکان استفاده از تمام اعضای بدن این گونه طیور مانند چشم، پر ، پوست و امکان صدور آن به خارج از کشور از مزایای دیگر این طرح ذکر کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شوای اسلامی با اشاره به این که سه طرح تولید صنایع پایین دستی پتروشیمی و طرح توسعه پتروشیمی گچساران در یک ساله گذشته تاکنون مجوز دریافت کرده اما به برخی دلایل مانند نبود زمین مناسب متوقف مانده است، ابراز کرد: رونق اشتغال بدون بسیج تمام توان و ظرفیت ها امکان پذیر نیست.
تاجگردون با بیان این که ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز چشم انتظار کمک مسئولان برای اجرای طرحهای تامین آب است افزود: رفع مشکل بیکاری مهمترین درخواست مردم این خطه است که در سفر هیات دولت مطرح خواهد شد.
براساس آمار سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد براساس آمارسال ۹۴ نرخ بیکاری دراین ۱۷درصد،جوانان ۱۵تا ۲۴سال ۴۸٫۸ و نرخ بیکاری زنان ۳۳٫۵درصد است .
وی به جذب چند سرمایه گذار برای اجرای طرح های اقتصادی در گچساران اشاره کرد و گفت: طولانی شدن بروکراسی اداری باعث کند شدن اجرای این طرح ها شده است.
در این نشست موانع پیش روی واحدهای صنعتی در حال احداث گچساران از جمله تاسیسات زیربنایی مانند آب ، برق و گاز و سرمای در گردش مورد بررسی قرار گرفت.
نرخ بیکاری جوانان کهگیلویه وبویراحمد ۴۸درصد اعلام شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت