پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 آذر 1397 ساعت 18:09:: شناسه خبر: 45820

مشروح خطبه های این هفته شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

خطبه های این هفته کهگیلویه و بویراحمد در مناطق مختلف برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

خطبه های این هفته کهگیلویه و بویراحمد در مناطق مختلف برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار داشت: در سال ۱۳۳۲ و در چنین روزی رژیم پهلوی تعدادی از دانشجویان را به خاک و خون کشید، زیرا این دانشجویان آمریکا را مظهر جنایت، زورگویی و استبداد می‌دانستند.

وی با بیان اینکه آمریکا همواره نماد ظلم، ستم، جنایت و خیانت بوده است، افزود: هم‌اکنون نیز رسانه‌های آمریکا تلاش می‌کنند که روز دانشجو و آرمان‌های دانشجویان را به نفع خود مصادره کنند در حالی که هرگز موفق نمی‌شوند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: قشر دانشجو استقلال‌خواه، عدالت‌خواه، ضد استکبار و ضداستبداد هستند و نقش مهمی در توسعه و اعتلای کشور و جامعه دارند.

خاضع با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در شهر سمنان، گفت: رهبر معظم انقلاب پیامی به این اجلاس دادند که مهم‌ترین محورهای این پیام شامل لزوم توجه به نماز، اهمیت ادای صحیح نماز، توجه به جنبه تربیتی نماز به‌ویژه برای نسل جوان و همچنین اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها بود.

وی از خانواده‌ها خواست برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه بسیج شوند و عنوان کرد: یکی از نتایج مهم اقامه نماز در جامعه جلوگیری از ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی است و اگر نماز در جامعه به خوبی نهادینه شود منکرات از بین می‌رود.

امام جمعه موقت یاسوج به درگذشت جرج بوش پدر رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اشاره داشت و بیان کرد: بوش پدر یکی از سیاست‌مداران آمریکایی بود که آرزوی سقوط و شکست انقلاب و نظام اسلامی را داشت اما این آرزو را به گور برد.

خاضع گفت: رهبر معظم انقلاب هم در گذشته فرمودند که رؤسای جمهور قبلی آمریکا از دنیا رفتند اما جمهوری اسلامی همچنان خواهد ماند.

وی به جنگ یمن اشاره داشت و ابراز کرد: چهار سال است که جنگ نابرابری از سوی آل سعود و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بر ملت مظلوم یمن تحمیل شده که فجایع بزرگ انسانی از جمله آوارگی، بیماری و قحطی در این کشور به وجود آمده و با وجود هشدارهای مجامع جهانی اما این جنگ هنوز متوقف نشده است.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه کشورهای مدعی حقوق بشر نه تنها در مقابل این جنایات سکوت کردند بلکه از آل سعود هم حمایت می‌کنند، عنوان کرد: با مقاومت ملت یمن تاکنون آل سعود و آمریکا و اسرائیل در جنگ علیه یمن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند.

خاضع گفت: مهم‌ترین اهداف راه‌اندزای این جنگ سرکوب جبهه مقاومت، فروش اسلحه کشورهای اروپایی و آمریکا به آل سعود، ایجاد اختلاف بین مسلمانان و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است.

وی به توان موشکی ایران اشاره داشت و بیان کرد: آمریکا و اروپا به دنبال تضعیف توان موشکی ایران هستند در حالی که این امر ضامن امنیت، آرامش و اقتدار ایران بوده و نیروی بازدارنده‌ای در مقابل حملات احتمالی دشمنان است.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه آمریکا و اروپا باید برای خیانت خود در مسئله برجام به ایران پاسخگو باشند، گفت: از دولت‌مردان ایران هم انتظار می‌رود با یک دیپلماسی فعال هم در مسأله برجام و هم در مسأله توان موشکی برخورد مناسبی با زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های آمریکا و متحدانش داشته باشند.

/////////////////////////

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ادامه اصول عقاید اصل معاد اشاره و در خصوص تجسم اعمال در عالم برزخ و قیامت به مطالبی اشاره کرد.

امام جمعه قلعه رئیسی به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و تصریح کرد: در این پیام رهبر معظم انقلاب آموزش و پرورش را مورد خطاب قرار دادند و به جنبه تربیتی نماز برای نسل جوان اشاره که آموزش و پرورش می تواند در این عرصه اثرگذارترین باشد.

وی گفت: در سطح استان فرهنگ نماز و نماز جماعت بایستی از خانواده شروع شود و به نماز اهمیت بدهند و بچه ها را با فضای مسجد آشنا کنند.

وی افزود: مساله نماز بایستی اولویت برنامه ها مدیریت آموزش و پرورش در سطوح مختلف استان باشد لازمه اینکار اهتمام معلمان و مدیران مدارس به این فریضه الهی است کار اصلی مدرسه تربیت نمازخوان است این مهم با استفاده از ظرفیت معلمان و مدیران با تفکر انقلابی و روحیه جهادی و ولایی محقق می شود.

صلواتی وضعیت نماز در بعضی از اداره‌ها و نهادهای استان را نگران کننده دانست و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اجازه دادند کارکنان و کارمندان به مدت ۲۰ دقیقه نماز اول وقت بخوانند اما متاسفانه در وقت اذان در نمازخانه های بعضی ادارات مدیران و کارکنان و کارمندان حضور ندارند این سهل انگاری و سبک شمردن نماز است که انتظار است استاندار محترم به این موضوع توجه کنند و تذکرات لازم را به مجموعه ادارات و نهادها داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ نماز بایستی از خانواده، آموزش و پرورش و ادارات و نهادها شروع شود خاطرنشان کرد: ای کاش می دانستیم مسئول ستاد اقامه نماز استان چه کسی است و چه برنامه هایی دارد و نقش و عملکرد این نهاد در ترویج فرهنگ نماز چیست؟.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه اگر قرار است مسؤولی از مسؤولان کشوری به این استان بیاید لااقل به مناطق محروم استان برود یادآور شد: انتظار مردم این است حال که مدیران کشوری به این استان می آیند مسئولان ایشان را به مناطق محروم می بردند تا درد و رنج و محرومیت زنان استان را متوجه می شد، ای کاش خانم ابتکار را به سیلاب و کلوار می بردید، ای کاش ایشان را به دیشموک و قلعه رئیسی می آوردید تا درد و رنج و محرومیت همراه با نجابت و تلاش آنان را برای بدست آوردن  لقمه نان و مایحتاج زندگی خویش در کنار همسر فداکار او را متوجه می شدند.

صلواتی با بیان اینکه مگر استان جای تفریح و آموزش نان محلی پزی است بیان کرد: مگر درد و مشکل استان و ادارات پوشیدن یا نپوشیدن لباس محلی است؟ مگر اینها درد مردم راحل می کند؟ این برنامه ها باعث می شود مردم احساس کنند مسئولان و مدیران از درد و رنج آنان بی خبرند و این باعث ناامیدی دلسردی آنان می شود.

وی در ادامه از مدیرکل بنیاد شهید بخاطر تغییر و تحول در بنیاد شهید کهگیلویه تقدیر و تشکر کرد و عنوان کرد: انشاالله خداوند متعال اجر و پاداش زحمات مدیر سابق را عطا کند اما مدیری که منصوب شدند سالیان متمادی مسئول بنیاد شهید گچساران، کهگیلویه و باشت بودند و در طول این دوران مسائل سیاسی را وارد این نهاد مقدس نکردند و برای رفع مشکلات جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا از همه ظرفیت ها استفاده می کردند هم این عزیزان و هم کارمندان از ایشان راضی بودند با روحیه جهادی کار می کردند و اهل تعامل با ائمه جمعه، بسیج و سپاه بودند و از مدیران انقلابی و ولایی هستند لذا از مدیرکل محترم بنیاد شهید تقدیر و تشکر میکنم.

در پایان نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی از طرف امام جمعه قلعه رئیسی به ایمان قنبری معلم برتر جشنواره فیلم رشد که توانست فیلمی با نام هابیل و قابیل در روستای چم لپو با کمترین امکانات تهیه کنند و  رتبه برتر را کسب کند با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

//////////

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به ۱۶ آذرماه روز دانشجو گفت: دانشگاه و دانشجو قلب تپنده هر کشوری است و علم، دانش و اخلاق می تواند از دانشگاه به جامعه تسری پیدا کند.

وی افزود: رشد هر جامعه از نظر علم و فناوری وابسته به پیشرفت دانشگاه و دانشجو است، مسئله علم و دانش بسیار با ارزش است؛ در دوران رژیم پهلوی در چنین روزی عده‌ای از دانشجویان عدالتخواه و استکبارستیز در مقابل ظلم و ستم ایستادند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت گچساران اظهار کرد: نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا بعد از داستان کودتای ۲۸ مرداد به ایران آمد تا زمینه را مجدد برای مقاصد خودشان فراهم کنند اما دانشجویانی همچون شریعت، قندچی و بزرگ نیا به پا خواستند و مقاومت را شروع و در مقابل آمریکا قد علم کردند و به مقام والای شهادت نائل آمدند.

صفایی افزود: روز دانشجو نمادی برای مبارزه در مقابل استکبار و نیز درس بزرگی برای دانشگاه و دانشجویان ما خواهد بود، دانشجویان باید این عدالت خواهی و استکبار ستیزی را سرلوحه کارشان قرار دهند و دانشگاه و دانشجو باید بیدار باشند و دولت هم باید زمینه را برای  رشد و پیشرفت علمی چنین دانشجویانی فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به معرفی رژیم عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل در سال ۱۳۷۰ گفت: رژیم بعث عراق ۸ سال جنگ را بر این ملت تحمیل کردند و جمهوری اسلامی از آن روزی که شکل گرفت تا به امروز دست تجاوز به سوی هیچ کشوری بلند نکرده است.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: آن روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دشمنان انقلاب هم برای از بین بردن آن تلاش ها و نقشه ها کشیدند، اما همچنان ناکام ماندند و آرزوهایشان را به گور بردند؛ امروز جمهوری اسلامی ۴۰ سال با افتخار مقاومت کرده است و در تمام عالم با عزت می‌درخشد.

صفایی در ادامه گفت: این ۸ سال جنگ تحمیلی با آن همه رشادت ها و جانفشانی ها به پایان رسید و هنوز عده‌ای از این عزیزان در خانه‌ها و بیمارستان‌ها با آن همه آثار جنگ مخرب، می سوزند و می‌سازند درحالی که به فرموده حضرت امام راحل جنگ یک نعمت بود که از برکات این جنگ امروز نظام اسلامی به پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف رسیده است.

وی تصریح کرد: انقلاب همچنان به پشتوانه این ملت به پیش می رود و باید به روح و روان همه شهیدان انقلاب اسلامی و روح بزرگ حضرت امام راحل  درود، سلام و صلوات فرستاد، باید تلاش کرد و به خانواده های شهداء، جانبازان و ایثارگران رسیدگی کرد و به طور شایسته در سرلوحه کار خدمتگذاران به نظام اسلامی قرار بگیرد.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت: همه باید حقوق بشر را گرامی بدارند و اما انسان هایی که در یمن کشته می شوند آیا بشر نیستند؟! اگر در نقطه ای از اروپا یک یهودی و یا یک مسیحی کشته شود همه پیام تسلیت می دهند و ابراز نگرانی می کنند؛ اما چند سالی است که مردم مظلوم یمن مظلومانه به خاک و خون کشیده می شوند اما انگار خبری در دنیا نیست.

صفایی تصریح کرد: مدعیانی که امروز سردمدار دفاع از حقوق بشر هستند آیا نمی‌بینند که در یمن چه خبر است؟، ائتلاف آمریکایی، اسرائیلی و سعودی در راس همه این جنایت ها قرار دارند که ان شاءالله آنروز خواهد رسید که آه و ناله مظلوم کار خودش را خواهد کرد و ریشه ظالم را از بیخ و بن خواهد کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب شیرازی توسط منافقین در سال ۶۰ گفت: همان مدعیانی که مدافع حقوق بشر هستند به این عارف و شخصیت برجسته اخلاق هم رحم نکردند و امروز هم این کوردلان منافق در چابهار و دست به حملات تروریستی می‌زنند و منافقانه عده ای را به شهادت می رسانند.

امام جمعه موقت گچساران گفت: اسکتبار جهانی توان مقابله با این انقلاب بزرگ را ندارد، لذا از پشت به این انقلاب ضربه می زنند و آنهم در مکان های مختلف که دعا  می‌کنیم خداوند ریشه این دشمنان انقلاب و اسلام را از بیخ و بن برکند.

وی در ادامه با اشاره به اجلاسیه سراسری نماز که در سمنان برگزار شد،گفت: مقام معظم رهبری بیانیه ای به این اجلاسیه فرستادند که در بخشی  فرمودند آموزش و پرورش می‌تواند در این عرصه از اثرگذارترین ها باشد و مدارس را مزین به نماز خوانی نوجوانان کنید و این برترین تضمین برای سلامتی جامعه آینده است.

صفایی در ادامه گفت: مسئله دیگر رسیدگی به مشکلات مردم است و متاسفانه هر چه جلوتر می رویم مردم منتظرند که اقدامی شود، کاری صورت گیرد و جلوی مشکلات و گرانی‌ها گرفته شود اما باز هر روز شاهد این همه مشکلات هستیم.

وی افزود: می شنویم که مردم باید خودشان را برای کارت سوخت آماده کنند که اگر بنا شود که سوخت باز هم گران شود دوباره همه چیز گران خواهد شد، اینقدر فشار به گرده ملت نیاورید، چقدر ملت تحمل داشته باشد ، تحمل هم حدی دارد و واقعا جای نگرانی است.

صفایی افزود: نان گران می شود و هزینه‌های بهداشت و درمان هم گران می شود و از آن طرف هم تشویق می کنند دختران و پسران را به خانه بخت بفرستید در حالی که قدرت خرید حتی یک حلقه ساده را ندارند، خدا را قسم می دهیم که به این مسئولین بیداری عنایت کند و کسانی که به این ملت خیانت می کنند اگر قابل هدایت هستند که هدایت شوند و ….

///////////////////////

وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان هم  با تشکر از زحمات ریاست و پرسنل نهاد کمیته امداد در بخش در راستای تحت پوشش در آوردن افراد بیکار و بی بضاعت گفت: از زحمات آقای دوستی و پرسنل زحمتکش کمیته امداد در بخش تجلیل و تقدیر می‌کنم  که در این چند هفته از ۷ صبح تا ۹ شب بی توجه به استراحت صرفا برای جوابدهی و خدمات‌رسانی به محرومین تلاش کردند تا به اقدام جهادی و دلسوزانه جناب فتاح ریاست کمیته امداد کشور عمل کرده باشند.

 

علی وحدانی فر تصریح کرد: این اقدام شایسته و جهادگونه مهندس فتاح ریاست محترم کمیته امداد کشور حقیقتا مرز تفاوت بین مدیر انقلابی و غیر انقلابی را مشخص کرد، تا همگان در وضعیت کنونی تفاوت بین مدیر انقلابی با اندیشه جهادی با مدیر غیر انقلابی را بدانند.

/////////////////

امام جمعه پاتاوه در بخشی از سخنان خود به لایحه و قانون کنار گذاشتن بازنشستگان از مسؤولیت‌ها توسط نمایندگان مجلس و نسبت دادن آن به رهبر انقلاب اشاره و اظهار کرد: بعض از افراد به رهبر انقلاب نسبت داده‌اند که رهبری با کنار گذاشتن بازنشستگان مخالف است که این سخنان صحیح نیست همانطوری که معظم له فرمودند این قانون، قانون خوبی است و راه را برای جوانان و رسیدن آنها به حوزه‌های مدیریتی باز می‌کند.

 

وی گفت: نمایندگان مجلس قانون را طوری وضع  و اصلاح کنند تا مجبور نشوند برای بکارگیری افرادی که من نمی‌شناسم به اجازه رهبری متوسل بشوند.

چراغی در قسمت دیگری از صحبت های خود به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: روز ۱۶ آذر روز عدالتخواهی و استکبارستیزی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت