پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 آذر 1397 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 45953

گزارش؛

میزهای صوری خدمت سیمای ادارات کهگیلویه را به هم ریخته است

در نشست صیانت از حقوق شهروندی شهرستان کهگیلویه هم موضوع استقرار میز خدمت در ادارات همواره مورد بحث و تأکید واقع می‌شد و خرداد ماه امسال نشستی با دستور کار همین موضوع قبلا در فرمانداری برگزار شده بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

میز خدمت به عنوان یک مرکز ارتباطات درون سازمان، ابتکاری در راستای تکریم ارباب رجوع است که بخشنامه آن به ادارت و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد اما جدی گرفته نشده است.

در نشست صیانت از حقوق شهروندی شهرستان کهگیلویه هم موضوع استقرار میز خدمت در ادارات همواره مورد بحث و تأکید واقع می‌شد و خرداد ماه امسال نشستی با دستور کار همین موضوع قبلا در فرمانداری برگزار شده بود.

در آن نشست،اسلام خسروی معاون وقت فرماندار از ارزیابی میز خدمت ادارات توسط مسؤولان استانی خبر داده و از ادارات خواسته بود حداقل نسبت به استقرار میز خدمت حضوری تا زمان راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی اقدام کنند.

خسروی همچنین از قاطعیت دولت در اجرایی شدن بخشنامه میز خدمت گفته و تأکید کرد مقاومت و امکانات شاید اجرای آن را تا حدودی مختل کند اما هرگز این طرح متوقف نخواهد شد.

پس از این توصیه‌ها و مصوبه‌ها بود که برخی از ادارات به خیال خود مصوبه را اجرایی کرده و میز خدمتی در محل کار مستقر کردند؛میزهای صوری که نه تنها خدمتی از آن‌ها سر نمی‌زند بلکه بی‌سلیقگی در طرح و مکان استقرار میز،سیمای اداره را به هم ریخته است.

روند اجرایی شدن بخشنامه میز خدمت به عنوان یکی از مفاد حقوق شهروندی اما گویای ضعف در تحقق بخشیدن به منشور حقوق شهروندی است و البته نشان می‌دهد اجرایی شدن مصوبه‌ها معمولا در حد حرف و به شکل نا صحیح صورت می‌گیرد.

اگر در نشست‌ها بررسی مصوبه‌ها با جدیت و با راست آزمایی همراه باشد شاید آمار و اطلاعات غلط مدیران در نشست‌های بعدی کنترل شده و از روی حساب شود.

می‌طلبد فرماندار طی بازدید از ادارات اجرایی شدن میز خدمت در راستای تحقق بخشیدن به تکریم ارباب رجوع را از نزدیک بررسی نماید تا شهروندان هنگام مراجعه به ادارات سردرگم میزهای بی‌خدمت نشوند.فارس-سعادتی نیک

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت