پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آذر 1397 ساعت 01:09:: شناسه خبر: 45983

رئیس سازمان محیط زیست کشور از راهداران دهدشتی تجلیل کرد

از سوی عیسی کلانتری، در شورای اداری استان از دو راهداری دهدشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد که یک قلاده گرگ گیر افتاده در سطل پلاستیکی ماست رها شده در طبیعت، را نجات دادند با اهداء لوح تجلیل شدند. 

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس سازمان محیط زیست کشور از راهداران کهگیلویه و بویراحمدی نجات دهنده یک قلاده گرگ تجلیل کرد.

به گزارش صدای جنوب، از سوی عیسی کلانتری، در شورای اداری این استان از دو راهداری دهدشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد که یک قلاده گرگ گیر افتاده در سطل پلاستیکی ماست رها شده در طبیعت، را نجات دادند با اهداء لوح تجلیل شدند.

«هدایت الله پوردیان» راهدار اهل کهگیلویه روز پنجشنبه ۱۵ آذر سال جاری در حین عملیات راهداری زمستانی در منطقه قلعه رئیسی واقع در این شهرستان گرگ گرفتار را رها و مانع از تلف شدن آن شد.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با دیدن کلیپ این اقدام تحسین برانگیز ، خواستار اطلاع از هویت این راهدار و معرفی وی به مجموعه استانداری شد.
وی در پیامی تصریح کرده است از این راهدار دوست دار محیط زیست به طور ویژه ای تجلیل خواهد شد که سرلوحه ای برای دیگران و زمینه ساز فرهنگ سازی در این زمینه باشد.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه نیز با تایید این خبر گفت: گرگ زخمی و رنجور از شدت درد در حال دویدن و ناله زدن در میان صخره ها و دره ها بود که در این وضعیت توسط راهدار مشاهده شد.
علی خوان پایه افزود: بلافاصله پس از دیدن این صحنه راهدار کهگیلویه و بویراحمدی به همراه همکار خود برای نجات جان این گرگ گرفتار دست به کار شده و برای سهولت نجاتش او را به سمت یک گودال بزرگ در نزدیکی جاده هدایت تا امکان گرفتنش فراهم شود.
وی بیان کرد: پوردیان با چاقویی ظرف را از روی سر این حیوان جدا و همکارش از این صحنه زیبا فیلمبرداری می کند.
وی عنوان کرد: راهدار مذکور اذعان کرده زخم های بجا مانده بر روی دست و پاهای این حیوان نشان می دهد که او حدود سه روز در این ظرف گرفتار بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پوردیان یکی از راهداران نمونه و پر تلاش مجموعه است.

فیلم نجات این قلاده گرگ توسط راننده راهداری در فضای مجازی انتشار گسترده ای یافته بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت