پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آذر 1397 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 46322

امام جمعه چرام:دوره تسلط آمریکا بر ملت‌ها گذشته است/رویش‌های انقلاب بسیارند+تصاویر

امام جمعه چرام گفت: دوره تسلط آمریکا گذشته و ملت‌ها و دولت‌ها نه تنها از آمریکا نمی‌ترسند بلکه رسما آن را به چالش می‌کشند.

به گزارش صدای جنوب از چرام، حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیه ۹ سوره حشر، اظهار کرد: سخاوت، بخشش و طبع بلند داشتن مورد تحسین خداوند در قرآن است، در روایت، جاهل سخاوتمند بر عابد بخیل برتری داده شده است و بدترین درد را بخل بیان کرده اند.

 

امام جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی با بیان اینکه مشکلات در کشور وجود دارد و بسیاری از مردم دغدغه‌های معیشتی دارند، گفت: بسیاری از شاخص‌ها از بیکاری و تورم گرفته تا برخی از شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی، وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهد؛ همه اینها درست اما آینده انقلاب اسلامی روشن است و به آینده خوش‌بین هستیم.

 

وی افزود: زمانی که شوروی فرو پاشید و بلوک شرق از بین رفت، عملا قطب دومی که در برابر آمریکا قد علم کند از میان رفته است، آمریکایی ها مزاحمی در مقابل خود نمی‌دیدند فوکویاما دانشمند ژاپنی الاصل آمریکایی در قالب کتاب «پایان تاریخ و آخرینانسان» رسما نظام لیبرال دموکراسی را، نظم نهایی جهان اعلام کرد و سردمدار این نظم را آمریکا دانست.

 

حجت‌الاسلام افشار، تصریح کرد: قدرت آمریکا به حدی رسید وقتی یک ناوگروه آمریکایی از سواحل فلوریدا حرکت می‌کرد، هنوز به مقصد نرسیده در آن سوی دنیا، دولتها سقوط می کردند و حاکمان از ترس مخفی می‌شدند. همین قدر بدانید که فوکویاما نظریه پرداز ۶۶ ساله آمریکایی، چندی پیش اعلام کرد اشتباه کرده و نظام لیبرال دموکراسی که آمریکا مظهر آن بوده، نه تنها پاسخگوی بسیاری از نیازها نیست بلکه رو به زوال است.

 

خطیب جمعه چرام، ادامه داد: امروز دیگر دوره تسلط آمریکا گذشته و ملت‌ها و دولت‌ها نه تنها از آمریکا نمی‌ترسند بلکه رسما آن را به چالش می‌کشند، همان ارتشی که هنوزاقدام جدی نکرده دولتی در آن سوی دنیا سقوط می‌کرد، امروز ۶ سال به صورت مستقیم در سوریه و ۴ سال نیابتا در یمن می‌جنگد و به حداقل خواسته هایش هم نمی‌رسد.

 

وی ابراز کرد: اتفاقی که در لبنان و نوار غزه و همان عراق تحت حکومت صدام، امروز به جمهوری تبدیل شده و با رأی مردم یک شیعه متحد ایران رئیس جمهور آن است، امروز همین عراق برای امنیت و تحکیم یکپارچگی ملی دست به سوی ایران دراز می کند،امروز کار به جایی رسیده است که پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین دشمن را شکار می کنند.

 

امام جمعه چرام، خاطرنشان کرد: روزی برای واردات اسلحه تحریم بودیم و حالا برای صادرات تحریم هستیم، زمانی بود که ایران در محاسبات خیلی از سران دنیا، قابل اعتنا نبود، در مجتمع های انگلیس ها در قبل انقلاب در آبادان می‌نوشتند ورود سگ و ایرانی ممنوع است اما الان قدرتهای جهانی معترفند که بدون دخالت ایران، بسیاری از گره‌ها در منطقه حل نمی‌شود، اینها رویش‌های انقلاب است و سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع خانواد‌ه‌های شهدای مدافع حرم موید این ادعاست که دشمنان هرچه توانسته کرده و اگر کاری از پیش نبرده‌اند، نتوانسته‌اند.

 

وی گفت: رویش‌ها بسیارند، هم در حوزه سیاست، هم در صنعت، هم در علم و هم در بسیاری از زمینه‌های دیگر، باید در این مسیر با قدرت به پیش رفت و از خار راه نهراسید، ایران عزیز ما بر پایه دو بال اسلامیت و جمهوریت بر بام جهان خواهد درخشید.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت