پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 آذر 1397 ساعت 00:09:: شناسه خبر: 46679

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

اعتبارات کنونی جوابگوی تملک کامل بافت تاریخی دهدشت نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بافت تاریخی دهدشت در صورت مرمت و احیا، از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان است که می‌تواند در ورود گردشگر و اشتغال‌زایی استان نقش بسزایی داشته باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

محمود باقری  در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بافت قدیم شهر دهدشت در شهرستان کهگیلویه حدود ۴۰ هکتار است که بخشی از آن تملک شده و در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته و بخشی از آن خانه‌هایی است که هنوز مردم در آن‌ها زندگی می‌کنند.

به گزارش صدای جنوب،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۱٫۵ میلیارد تومان در بحث تملک، محصور کردن و احیا و مرمت بناهای تاریخی این بافت هزینه کرده‌ایم.

باقری بیان کرد: سال گذشته پایگاه ملی بافت تاریخی دهدشت راه‌انداری شد که ۲۷۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای احیا و مرمت این بافت و ۴۱۷ میلیون تومان هم برای تملک آن اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه این اعتبارات جوابگوی تملک کامل بافت تاریخی دهدشت نیست، ابراز کرد: باید با رایزنی مسئولان ارشد اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعتبار ویژه‌ای برای این بافت گرفته شود که بتوان آن را احیا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بافت تاریخی دهدشت در صورت مرمت و احیا، از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان است که می‌تواند در ورود گردشگر و اشتغال‌زایی استان نقش بسزایی داشته باشد.

باقری عنوان کرد: بالغ بر دو هزار اثر تاریخی در استان داریم این در حالی است که اعتبار استانی ما کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بوده و این اعتبار باید برای مرمت و نگهداری همه این آثار تاریخی هزینه شود.

وی گفت: برای تملک و محصور کردن بافت تاریخی دهدشت نیازمند اعتبار هستیم و پیشنهاد می‌شود در شورای برنامه‌ریزی استان اعتبار ویژه‌ای برای این بافت در نظر گرفته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد  ابراز کرد: از دیگر پیشنهادات این است که شورای برنامه‌ریزی استان به مدت سه سال اعتبار پایداری برای قرارداد با نیروی انتظامی اختصاص دهد تا نیروی انتظامی کار حفاظت از بافت را به عهده گرفته و ما هم در این مدت موضوع تملک و محصور کردن بافت را حل کنیم.
تسنیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت