پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 مرداد 1395 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 4709

در نشست هم اندیشی با مدیران شبکه‌های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مردم را به استقبال پرشور از هیات دولت ،تشویق و ترغیب کنند

سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بعد داخلی و خارجی رصد می‌شود و نشانگر نوع رضایت مندی به دولت و نظام است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون سیاسی و امنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مردم را به استقبال پرشور و گرم از مقام عالی دولت و هیأت همراه تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش صدای جنوب، فتاح محمدی در نشست هم اندیشی با مدیران شبکه‌های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ابزارهای قدرت شامل قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای بوده و هم‌اکنون نقش قدرت رسانه‌ای حتی در مواردی با سایر قدرت‌ها پیشی می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این استان در روند توسعه قرار دارد و فضای مجازی می‌تواند به ابرازی در راستای توسعه استان تبدیل شود، به سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مردم را به استقبال پرشور و گرم از مقام عالی دولت و هیأت همراه تشویق و ترغیب کنند.

محمدی افزود: ترغیب مردم به استقبال از رئیس جمهور در دو بعد حفظ ارزش‌های عشیره‌ای و قومی در گرامی‌داشت میهمان، نشان دادن سطح فرهنگ و شأن فرهنگی و اجتماعی مردم و ارتقای آن در افکار عمومی  و همچنین بیان مطالبات و خواسته‌های مردم به بهترین شیوه و زبان باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بعد داخلی و خارجی رصد می‌شود و نشانگر نوع رضایت مندی به دولت و نظام است.

محمدی ابراز کرد: ظرفیت قدرت رسانه و حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرصت بزرگی برای کشور و استان است و البته در حالی‌که نقاط قوت دارد نقاط ضعفی نیز دارد.

وی با تأکید بر استفاده از نقاط قوت و ظرفیت‌های فضای مجازی گفت: فضای مجازی هیجانات و فضای جامعه را مدیریت می‌کند و در این مورد حتی از ماهواره و اینترنت نیز گاهی پیشی می‌گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه می‌توان از فضای مجازی در راستای انسجام جامعه و رفع مسایل قومی و قبیله‌ای استفاده کرد، گفت: عملکرد فضای مجازی می‌بایست در راستای عملکرد اظهار نظر، نقد منصفانه و حمایت  منطقی باشند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم دراین نشست گفت: شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های فعال فضای مجازی پس از گذشت زمان و اقدامات لازم شناسنامه دار می‌وند.

سید کرامت‌الله کریمی  اظهار داشت: هدف از تشکیل این نشست آشنایی با مدیران شبکه‌های اجتماعی و تلاش در راستای شناسنامه دار کردن و تأمین امنیت آنان است.وی با بیان اینکه شبکه‎های اجتماعی نقش مهمی در توسعه سیاسی و اجتماعی جامعه دارند عنوان کرد: گردش سریع اطلاعات در جامعه، رسیدن اطلاعات مطلوب در سریع ترین زمان ممکن و افزایش اعتماد و اعتمادسازی میان کاربران و اعضای شبکه‌ها از نقاط قوت شبکه‌های اجتماعی است.

کریمی افزود: شبکه‌های اجتماعی باید به معایبی نظیر خدشه دار شدن حریم خصوصی، فرو ریختن حریم‌ها و شیشه‌ای شدن جامعه، ارزش زدایی و … با ظرافت خاصی عمل کنند و توجه بیشتری داشته باشند.وی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران شبکه‌های اجتماعی خود را فارغ از هر گونه نظارت و امنیتی می‌دانند و در این مسیر می‌بایست نظارتی بر عملکرد آنان وجود داشته باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نشست با مدیران شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به صورت دوره‌ای و منظم برگزار می‌شود افزود: برنامه‌ریزی دقیقی برای رصد فعالیت فضای مجازی در راستای اثرگذاری هر چه بیشتر این فضا در توسعه جامعه صورت می‌گیرد.

کریمی به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: شبکه‌های مجازی می‌توانند در استقبال پرشور از مقام عالی دولت در این سفر، جلب مشارکت مردم، افزایش انسجام و هم افزایی مردم نقش پررنگ و مثبتی ایفا کنند.در اولین نشست هم اندیشی مدیران شبکه های اجتماعی و مجازی در استان، تعدادی از مدیران شبکه مجازی به چگونگی سیر تحول فضای مجازی در استان، باید و نبایدهای فضای مجازی، نقش فضای مجازی در استقبال از رئیس جمهور و همچنین ارایه پیشنهاد و انتقاد در راستای بهبود وضعیت شبکه های مجازی پرداختند.

مدیران شبکه‌های مجازی وبعضی از پایگاه های خبری ازجمله ندای فرهنگیان، پایگاه خبری صدای جنوب ، همکاران وزارت کشوری کهگیلویه و بویراحمد، پایگاه خبری صبح خرد و فضای مجازی کهگیلویه از حاضران در نشست هم اندیشی مدیران شبکه‌های اجتماعی و مجازی حضور داشتند وبه ارایه نظر پرداختند.

باوند مدیر پایگاه خبری صدای جنوب دراین نشست ،نگاه بسیاری ازمدیران رابه رسانه وحتی فضای مجازی مطلوب ندانست وانهاراهمیشه طلب کار خواند واز مدیران ارشد استانداری خواست چارچوبی درزمینه شناسایی مدیران این چنینی مشخص کنند.

وی باانتقادازبعضی رسانه هادربزرگ کردن بی مورد اشخاص حقیقی ویاحقوقی این رسانه هارا افتی برای جامعه خبری استان دانست.

باوند کمک رسانه هارادرمعرفی عملکرد دولت تدبیروامیدمثبت خواند وبرحمایت مدیران از رسانه و خبرنگاران وظیفه شناس تاکیدکرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت