پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1397 ساعت 18:10:: شناسه خبر: 47142

صدای جنوب گزارش می دهد؛

برگزاری جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان های کهگیلویه و چرام

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان های کهگیلویه و چرام صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان های کهگیلویه و چرام برگزار شد.
در این جلسه که مدیران استانی و شهرستانی  و روسای  بانکهای عامل نیز حضور داشتند فرمانداران چرام و کهگیلویه از میزان جذب تسهیلات اشتغالزایی و موانع پیش رو مواردی را مطرح نمودند.

جعفرنیکبخت در این جلسه یکی از مشکلات جوانان را بیکاری دانست وگفت: بیکاری جوانان پیامدهای ناگواری در اجتماع دارد.
فرماندار کهگیلویه پرداخت تسهیلات را نیازمند همکاری بانکها و نهادهای ذی ربط دانست و گفت: باید جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن تعامل خود با بانکها عامل برای پرداخت تسهیلات را افزایش دهند.
وی گفت: در صورت پرداخت تسهیلات طرح کارا برای ۹۰۳ متقاضی اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
نیکبخت تعداد طرح های معرفی شده به بانک توسعه و تعاون را ۴۳ ، بانک کشاورزی را ۱۳۵ ، پست بانک را ۱۵۳و صندوق کارآفرینی امید را ۵۲ طرح ذکر کرد و گفت: به ترتیب هفت، ۱۰، ۵۵ و۴۴ طرح از سوی بانکها پرداخت که رقم بسیار پایینی است.

فرماندار چرام نیز عمده طرح های تسهیلات کارا را در بخش کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: این شهرستان کمترین جذب تسهیلات را داشته است.
هادی فتاحی اصل تعداد طرح های این شهرستان را ۱۳۵ طرح با مبلغ ۸۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: از این تعداد ۳۵ طرح به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال پرداخت شد.
فتاحی اصل بر تسریع در روند اجرایی تسهیلات از سوی بانکهای عامل تاکید کرد.

معاون اشتغال و کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد تعداد طرح های اشتغال شهرستان کهگیلویه را ۳۸۳ طرح با مبلغ ۱۷۲ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
آیت الله ارمغانی تصریح کرد: تاکنون از این تعداد ۱۱۶ طرح با مبلغ ۷۶ میلیارد ریال جذب شده است.
وی افزود: ۲۳۰ طرح با مبلغ بیش از ۲۳ میلیارد ریال نیز در بانکها مصوب شده که نیازمند سیر مراحل قانونی برای پرداخت هستند.
ارمغانی تصریح کرد: ۴۷ درصد تسهیلات اشتغالزایی شهرستان کهگیلویه جذب شده است.

در ادامه صمیمی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه وبویراحمد خواهان هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی و بانکها در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی شد.(اینجا)

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه،رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) دهدشت،مدیر میراث فرهنگی وصنایع دستی کهگیلویه و مدیرجهادکشاورزی چرام نیز از طرح هایی که معرفی شده اند اما تاکنون تسهیلات آنها جذب نشده مطالبی ارائه کردند.
سیدعمران تقوی گفت:عدم توان اورده و درخواست مجدد طرح های توجیهی و افزایش هزینه ها عمده مشکلاتی است که متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه ادامه داد:۲۹۶طرح معرفی شده که تنها ۵۶ مورد عقد قرارداد شده است.
در این نشست فرماندار چرام ترجیح داد متقاضیان چرامی طرح های اشتغالزایی که در جلسه حضوردارند به بیان مشکلات بپردازند و در ادامه مشکل آنها که در بانک کشاورزی بود با مساعدت صمیمی و دهقان معاون اعتبارات بانک کشاورزی برطرف شد.


دهقان معاون اعتبارات بانک کشاورزی گفت:قبول نمودن سند ملک روستایی و کاهش تعداد ضامن و همچنین ارایه سفته راهکارهایی است که برای کاهش مشکلات متقاضیان در نظر گرفته خواهد شد.

سید مهدی میراب‌باشی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ملاک پرداخت تسهیلات را دستورالعمل کشوری خواند و گفت:مطابق دستورالعمل نمی توان هر طرحی را پذیرفت.
میراب باشی قول داد در زمینه جذب تسهیلات از متقاضیان سخت گیری نشود.

اما حکایت مدیر کمیته امداد دهدشت متفاوت بود.
امرالله فروزنده به شدت از بی توجهی بانک ها به مددجویان متقاضی تسهیلات اشتغالزایی روستایی اعتراض داشت.
فروزنده اظهارکرد:بانکهای توسعه تعاون،کشاورزی و پست بانک تا کنون حداقل پرداختی را داشته اند این درحالی است که تا پایان زمان اعطای تسهیلات در سال ۹۷ فرصت زیادی باقی نمانده است.
وی گفت:دولت در سامانه مربوطه تسهیلات خودرویی را تعریف نموده و دلیلی نیست که در این شرایط نسبت به پرونده متقاضیان سخت گیری شود.


رییس کمیته امداد دهدشت جامعه هدف را افراد نبازمند دارای شرایط خاص عنوان کرد و گفت:امیدواریم طبق وعده مسیولان در نشست با مدیران بانک ها این مشکلات مرتفع شود.
فروزنده بیان کرد:از سهمیه ۵۴متقاضی تنها۴ مورد توسط بانک کشاورزی پرداخت شده و سهیه بانک توسعه تعاون نیز از ۱۲ طرح فقط ۵ طرح معرفی و ۷ سهمیه نیز همچنان بلاتکلیف است که تنها ۲ طرح اشتغالزایی خودرویی است.


مدیرکمیته امداد دهدشت اظهارداشت:سوال اینجاست چرا درسالیان گذشته بانکها سند خودروی مدل های پایین را هم قبول می کردند ولی در سال جاری این اسناد را نمی پذیرند.
به گزارش صدای جنوب،سیدحشمت الله صمیمی مدیرکل دفترجذب وحمایت ازسرمایه گذاری استانداری ،ضمن تاکید بر اینکه کمیته امداد در جذب تسهیلات و اشتغالزایی پیشرو است از تشکیل جلسه جداگانه ای با بانکهای عامل برای تسهیل گری طرح های مددجویان خبرداد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت