پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 دی 1397 ساعت 00:10:: شناسه خبر: 47867

صدای جنوب از بیست ونهمین کاروان سلامت هلال احمر کهگیلویه گزارش می دهد

کلاف پیچیده محرومیت های کلاب چاروسا

کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه در ادامه سفر به مناطق کمتربرخوردار این بار به روستای «کلاب» از توابع بخش چاروسا سفر کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه در ادامه سفر به مناطق کمتربرخوردار این بار به روستای «کلاب» از توابع بخش چاروسا سفر کرد.

جایی که با وجود نزدیک بودن به شهر قلعه‌رئیسی و فاصله نه چندان دور با مرکز شهرستان از نظر امکانات و آبادانی با دورافتاده‌ترین روستاهای دیشموک برابری می‌کند.

پای درد دل مردم که قرارگیری بیشتر از دردها و محرومیت ها البته همراه با اعتراض میشنوی.

مردم کلاب می‌گویند در هفته یک روز آب داریم و برای ذخیره آب از مخزن‌های متعدد کمک می‌گیرند تا در طول هفته بی‌آب نشوند.

جوانان روستا از اینترنت محروم‌اند و شبکه‌های تلفن همراه آنطور که می‌گویند به سختی و گهگاهی آنتن می‌دهد.

منازل روستا بافت کاه و گلی دارند دیوار اغلب خانه‌ها ترک برداشته و ممکن است با هر زلزله‌ای بر سرشان آوار شود.

امان‌الله جهانبین درباره خدمات کاروان سلامت گفت: این کاروان‌ها در شهرستان‌های استان با هدف کمک به نیازمندان مناطق محروم راه‌اندازی شده و اقدامی ستودنی‌ست.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان از اجرای این طرح در شهرستان‌ها حمایت می‌کند،ابراز امیدواری کرد این طرح در همه شهرها اجرایی و تداوم داشته باشد.

جهانبین ویزیت رایگان، بررسی سلامت دانش آموزان، توزیع بسته‌های فرهنگی و بهداشتی و مواد غذایی را از جمله محورهای فعالیت کاروان سلامت عنوان کرد.

ویژگی بارز این کاروان همراه شدن امام جمعه قلعه رییسی بود.

همان امام جمعه ای که بیشتر برای معرفی آن از خاص بودن استفاده می شود.

مواضع شفاف و رک گویی و بیان دردهای مردم از تریبون نمازجمعه قلعه رییسی روال مورد پسندی است که حجت الاسلام صلواتی در پیش گرفته است و انتظار افکارعمومی بیان درد ها وشنیده های این کاروان در خطبه های این هفته قلعه رییسی است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی کمک های خیرخواهانه جمعیت هلال‌احمر در مناطق محروم را قابل تقدیر دانست و گفت: این سفرها زمینه حضور مسؤولان برای رفع مشکلات را فراهم می‌کند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه دردها را تشخیص می‌دهند و به مسؤولانی که خواب هستند گوشزد می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین موفقیت‌های تحصیلی بخش چاروسا در روستاها است،از مسؤولان آموزش و پرورش خواست پیگیری مشکلات اموزشی دانش‌اموزان روستای کلاب شوند.

سید عادل رهبریان نیز اجرای طرح را با هدف افزایش سطح سلامت اقشار محروم و زمینه سازی برای رشد و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی دانست.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه گفت:این طرح تاکنون در بسیاری از مناطق محروم روستایی شهرستان اجرا شده است.

رهبریان از ویزیت و داروی رایگان،بسته‌های غذایی و مواد بهداشتی و البسه به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون ریال در روستای کلاب خبر داد.

وی،گفت:بیست و نهمین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه با همکاری شبکه بهداشت، بخشدار چاروسا، امام جمعه قلعه ریسی، شورای شهر قلعه ریسی و حمایت فرماندار،نماینده مردم در مجلس جهت پرداخت بخشی از هزینه کاروان همراه بود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت