پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 دی 1397 ساعت 18:10:: شناسه خبر: 47943

درخطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد

قدردانی از اجرای کاروان سلامت هلال احمر کهگیلویه در روستای کلاب/لزوم توجه دولت به موضوع حجاب در ادارات

امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: حجاب حکم خدا و رسول الله و ائمه اطهار در جهت صیانت از شخصیت مقدس زن است حجاب و چادر نشانه حیا و عفت و نجابت زن می باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امروز دشمن به طرق دیگر نقشه رضاخان را عملیاتی می کند کمپین دختران خیابان انقلاب و چهارشنبه‌های سفید در همان راستای ارزش زدایی از جامعه است امروز در سایه غفلت مسئولان مدلهای لباس غربی در بازار با قیمت ارزان به مردم عرضه می شود ساپرت پوشان و طرح های جلفی که در بازار هست مایع ننگ است.

به گزارش صدای جنوب،امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: حجاب حکم خدا و رسول الله و ائمه اطهار در جهت صیانت از شخصیت مقدس زن است حجاب و چادر نشانه حیا و عفت و نجابت زن می باشد.

وی چادر را میراث حضرت زهرا(س) دانست و خاطرنشان کرد: هم پدر و هم مادر و هم نهادهای فرهنگی زیبایی های حجاب را برای دختران تبیین کنند و در سطح جامعه مردم با مظاهر بی حجابی بی تفاوت نباشند وظیفه آحاد مردم تذکر لسانی است.

صلواتی یادآور شد: جوانان برای انتخاب همسر سراغ دخترهای بی حجاب نروند دختری که سرمایه و زیبایی و ارزش و قداست خودش را در کف خیابانها و دنیای مجازی به حراج میگذارد ارزش همسر یک جوان پاک و مومن و متدین را ندارد او خود را تبدیل به کالای لذت دیگران نموده است و ارزش او همین قدر است و بی حجابی یک ناامنی روحی و معنوی در جامعه است و نیروی انتظامی با این ناامنی اجتماعی برخورد کند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه دولت حجاب را از ادارات درست کند گفت: تا حجاب در بیمارستانها و درمانگاه ها و ادرات درست نشود در کف خیابانها درست نمی شود بیان کرد: آموزش و پرورش در بحث حجاب مبانی حجاب را تبیین کند معلمان زن مبلغ فرهنگ حجاب و چادر باشند و حوزه های علمیه برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب اقدام جهادی انجام دهند.

صلواتی ادامه داد: نهادهای فرهنگی مثل اداره ارشاد در جهت تقویت فرهنگ عفاف و حجاب چه کار و عملکردی دارند؟ چه جوابی برای خون شهیدان دارند؟

امام جمعه قلعه رئیسی به حکم رهبر معظم انقلاب برای آیت الله لاریجانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و آیت الله لاریجانی را به عنوان یکی از بازوان ولایت دانست که در فتنه ۸۸ عمار گونه در کنار ولایت ایستاد که لازم است از این انتصاب بجا و شایسته تقدیر و تشکر کنیم.

صلواتی همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب با دبیرکل جهاد اسلامی اشاره و تبیین کرد.

وی با تقدیر از هلال احمر شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: از تلاشها و زحمات و خدمات جمعیت هلال احمر شهرستان به مناطق محروم چاروسا تقدیر و تشکر می کنم و حقیقتا فقر و محرومیت و بی توجهی و تبعیض در روستای کلاب دل هر انسانی را به درد می آورد، روستای المور در دل کوه بسیار زیبا سنگ فرش می شود اما روستای کلاب از امکانات اولیه محروم است، دانش آموزان روستای کلاب از جهت بهداشتی در بدترین شرایط قرار دارند در منازلی که بعضی از اهل کلاب زندگی می کنند زن و فرزند هیچ کدام از مسئولین یک لحظه نمی توانند زندگی کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی اضافه کرد: اهالی کلاب منتظر بازدید مسئولان بنیاد مسکن، کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان و دیگر مسئولان هستند بروید تا درد ورنج و فقر و محرومیت و استعدادهای خفته کلاب را لمس کنید شاید خدا کند کمی به خودتان بیایید…

وی راه نجات کلاب و کلاب ها را مدیری با تفکر انقلابی و جهادی و مدیری اهل فکر و برنامه و مشورت پذیر و از مردم و با مردم درمیان مردم دانست و اظهار داشت: تنها نسخه درمان و التیام بخش دردهای چاروسا همین نسخه است و مردم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب از مسئولان انتظار صداقت در وعده هایشان را دارند دروغ باعث بی اعتمادی مردم و ناکارآمدی می شود امروز نظام اسلامی مدیری کارآمد می خواهد مدیری که روحیه انقلابی و جهادی و خدمت رسانی و تلاش برای حل مسائل مردم را دارد یکی از عوامل ناکارآمدی فساد است مدیران فاسد نمی توانند به مردم خدمت کنند کسانیکه از مدیران فاسد حمایت میکنند در حق مردم ظلم می کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز جهاد کشاورزی اشاره و با گرامیداشت این روز به کشاورزان خاطرنشان کرد: کشاورزی شغل مقدس و شغل انبیاء و امامان بود، اما متاسفانه امروز کشاورزان ما در این منطقه با مشکلات مهمی مواجهه هستند که مهمترین مشکل آنها نبود کود شیمایی مناسب برای کشاورزان است که امیدواریم این مشکل هر چه سریع تر برطرف شود.

صلواتی در پایان از اصحاب رسانه به دلیل پیگیری مشکلات به خصوص بیان مشکلات و شناختن روستای کلاب تقدیر و تشکر کرد.

برپایه گزارش صدای جنوب،کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه درروز پنجشنبه هفته گذشته در روستای کلاب برگزار شد و دررسانه ها ازجمله پایگاه خبری صدای جنوب(اینجا)،خبرگزاری ایرنا فارس و ایسنا بازتاب وسیعی داشت.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت