پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 دی 1397 ساعت 12:10:: شناسه خبر: 48117

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

سازمان‌های متولی بیت‌المال دلسوز نیستند

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که افرادی با نفوذ و به راحتی عرصه‌های طبیعی را تصرف کرده‌اند، گفت: به آن‌ها گفته‌ام که مدیرکل منابع طبیعی را هم بیاورند و بخواهند و بپرسند که چگونه چنین زمین‌هایی واگذار شده و باید پاسخگو باشند و با کسی تعارف ندارم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

دیگر رسانه ها/بر همین اساس یکی از سوژه‌هایی که توسط مردم در سامانه فارس من به ثبت رسیده موضوع زمین‌خواری به خصوص در شهر یاسوج و به ویژه در مناطق شمالی این شهر از جمله در منطقه سروک است.

به همین خاطر و برای پی‌گیری وضعیت مقابله با زمین‌خواری به سراغ حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و در این زمینه با قاضی‌القضات استان به گفت‌وگو نشستیم تا پاسخی برای درخواست‌های مردمی داشته باشیم.

 

رئیس‌کل دادگستری استان با بیان این که حدود ۱۰۰۰ هکتار تا پایان سال ۹۶ در استان رفع تصرف شد اظهار کرد: همچنین بیش از ۳۰ هزار اصله نهال که در عرصه ملی کاشته شده بود با حکم مقام قضایی و با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال قلع و قمع شد.

مقام ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همین خصوص به اداره‌کل منابع طبیعی استان این دستور داده شد که طبق ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی در هر جایی از استان که چنین اقدامی شده بدون نیاز به حکم قضایی نهال‌ها قلع و قمع شود تا کسی نتواند به اراضی ملی چنگ‌اندازی کند.

مزارعی به یکی دیگر از اقداماتی که در محدوده شهر یاسوج در خصوص مبارزه با زمین‌خواری انجام شده اشاره کرد و گفت: در حوزه سروک دور تا دور برخی عرصه‌های زراعی دیوارکشی شده بود تا بتوانند برای خود باغ تفریحی ایجاد کنند که در سال ۹۵ و ۹۶ تخریب شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان به جدول آبی که از سروک عبور می‌کند و بالای جدول مرز میان عرصه زراعی است اشاره و خاطرنشان کرد: اما در قسمت بالای جدول برخی مسؤولان ساختمان‌های مجللی ساخته‌اند که مجاور هتل لاله سپاه است که این موضوع را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که طبق آخرین گزارش‌ متاسفانه آن‌جا مجوز گرفته‌‌اند.

وی با بیان اینکه با کمال تاسف سازمان‌های متولی بیت‌المال دلسوز نیستند افزود: برای مثال در دشتک سی‌سخت چطور چند هزار متر زمین را به آقایی که زورش می‌رسیده واگذار کرده‌اند و همان آقا تحت عنوان طرح زراعی برای خودش ساخت و ساز کرده اما در مقابل اگر یک جوان بیکار به منابع طبیعی مراجعه کرده و برای کار و اشتغال و تولید تقاضای ۱۰۰۰ متر زمین کند به او نمی‌دهند؟.

مزارعی با اشاره به این که افرادی با نفوذ و به راحتی عرصه‌های طبیعی را تصرف کرده‌اند افزود: برای خود باغ تفریحی و ساختمان مجلل می‌سازند و اسم آن را طرح کشاورزی می‌گذارند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته به دادستان دنا دستور ورود به این پرونده را دادم افزود: به آن‌ها گفته‌ام که مدیرکل منابع طبیعی را هم بیاورند و بخواهند و بپرسند که چگونه چنین زمین‌هایی واگذار شده  و باید پاسخگو باشند و با کسی تعارف ندارم.

رئیس‌کل دادگستری استان با تاکید بر این که به مردم قول داده‌ام و با آن‌‌ها عهد بسته‌ام که از بیت‌المال دفاع کنم اظهار کرد: تا لحظه‌ای که جان در بدن دارم و در این استان خدمت می‌کنم با متخلفان چه مدیر و چه غیر مدیر برخورد می‌کنم.

مزارعی در بخش دیگر از این گفت‌وگو به تخلفاتی که در تنگ‌سریز و محمودآباد شده بود اشاره کرد و گفت: تعدادی از مدیران استان در آن مناطق ساختمان مجلل ساخته بودند که ساختمان مدیر تخریب شد چرا که بخشی از آن حریم راه و بخشی دیگر عرصه ملی بود.

رئیس‌کل دادگستری استان به برخی از دیوارکشی‌ها در سروک هم اشاره کرد و گفت: در سروک ۱۵ قطعه ۱۰۰۰ متری دیوارکشی کرده بودند که در این خصوص هم ورود کردیم.

وی گفت: در منطقه سروک برخی مدیران در بافت قدیمی درخت‌هایی غرص کرده بودند که عمر آن‌ها بالای ۲۰ تا ۳۰ سال است و در دوره مدیریت آقای خادمی در استان چندین جلسه گذاشتیم که البته پافشاری‌هایی از سوی مسؤولان شد اما در همین خصوص برخی از عرصه‌هایی را که دیوار کشیده بودند در سال‌های ۹۵ و ۹۶ تخریب کردیم که عکس و فیلم آن موجود است.

مزارعی خاطرنشان کرد که با همه توان یکی از اقداماتی که با همکاری سایر مسؤولان و دست‌‌اندرکاران قضایی انجام خواهم داد مقابله و مبارزه جدی با زمین‌خواری است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت