پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 دی 1397 ساعت 13:10:: شناسه خبر: 48429

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کم کاری دستگاه های متولی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی پذیرفتنی نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمداظهار کرد: کاهش خودکشی بعنوان آسیب اجتماعی نیازمند برنامه ریزی منسجم و هماهنگ شده بین دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط فرهنگی و اجتماعی برای شناسایی عوامل موثر در این پدیده و جلوگیری از بروز آن با آموزش و اطلاع رسانی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

محمد کاظم نظری  در نشست پیشگیری از خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این زمینه اعتبارات مطلوبی به دستگاه های ۱۳ گانه از جمله بهزیستی و علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است.
وی افزود: با این شرایط دیگر دلیلی برای کم کاری دستگاه های متولی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه خودکشی در استان باقی نمی ماند.
نظری بیان کرد: میزان رشد خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش و نگران کننده است.
وی بر ضرورت برنامه ریزی های صحیح و اثرگذار و مشارکت جدی نخبگان و نهادهای فرهنگی و مرتبط و نیز سازمان های مردم نهاد در زمینه کاهش بحران های اجتماعی تاکید کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کاهش این آسیب اجتماعی نیازمند برنامه ریزی منسجم و هماهنگ شده بین دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط فرهنگی و اجتماعی برای شناسایی عوامل موثر در این پدیده و جلوگیری از بروز آن با آموزش و اطلاع رسانی است.
وی ابراز داشت: برای نمونه آموزش های مهارت کنترل خشم برای جامعه هدف به خودی خود می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
وی افزود: کارگروه ویژه ای برای مقابله با معضل خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد و با مشارکت دستگاه های مشخص تشکیل شود.
نظری تصریح کرد: می بایست این کارگروه ویژه نتیجه مطلوب داشته و در این زمینه گام های موثری برداشته شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به اجرای برنامه های راهبردی و عملیاتی برای کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی یکی از این برنامه ها است.
حجت الاسلام سید ابوالفتح میرمحمدی عنوان کرد: شناسایی مناطق در معرض خطر آسیب های اجتماعی، ساماندهی مناطق حاشیه ای شهرها و احصا دلایل اصلی در بروز معضلات اجتماعی نیز از دیگر برنامه های مهم متولیان امر در حوزه اجتماعی در این استان است.
وی بهره گیری از نیروی انسانی توانمند، تقویت آموزشها و پشتیبانی از این مولفه ها را از دیگر راهکارهای موثر کاهش آسیب های اجتماعی و اثربخشی کار فرهنگی کمیته پیشگیری از خودکشی ذکر کرد.‏
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نقاط آسیب زا و مستعد برای خودکشی در این استان به طور دقیق و کارشناسی مشخص شوند و در این زمینه کاربردی تر کار شود.
آذر صفایی نیا بیان کرد: نصب بنر و برگزاری کلاس های بدون خروجی کاری از پیش نمی برد زیرا که باید نگرش افراد جامعه تغییر یابد و مبارزه با این معضل به پویش ملی تبدیل شود.
وی با اشاره به خودسوزی زن دیشموکی در ماه گذشته، افزود: طبق بررسی های انجام شده یکی از دلایل خودکشی زنان و دختران در منطقه دیشموک واقع در شهرستان کهگیلویه ازدواج زودهنگام دختران است.
صفایی نیا ابراز داشت: این دختران در ابتدا به ۲ دلیل که شامل فاصله زیاد مدارس و مرد بودن معلم ها در دوره های راهنمایی و متوسطه از سوی خانواده ها مجبور به ترک تحصیل می شوند.
وی عنوان کرد: بسیاری از دختران این منطقه در نهایت در سن ۱۳ الی ۱۴ سالگی تن به ازدواج های بی سرانجام می دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت